ربات قاتل در لباس پلیس، مجوزی که همه را شوکه کرد!

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تصور کنید ربات‌های هوشمند و مجهزی که اجازه کشتن افراد را دارند، در سطح شهر پراکنده هستند. سانفرانسیسکو در حال تبدیل شدن به این شهر است.
ربات قاتل

طی دستوراتی جدید پلیس سانفرانسیسکو می‌تواند برای درگیری‌ها و کشتن مظنونین از ربات قاتل استفاده کند. در این مطلب با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا بیشتر درباره این تصمیم SFPD بدانید.

تصمیم شورای شهر درباره ربات قاتل

طبق تصمیم بحث برانگیزی که اخیر هیات ناظران شهر سانفرانسیسکو آن را تصویب کرده است، نیروهای پلیس این شهر اجازه دارند در صورت وجود خطرات جانی برای مردم و نیروهای پلیس از ربات‌های هوشمند استفاده کنند.

اداره پلیس سانفرانسیسکو یا به اختصار SFPD اعلام کرد، این اداره در حال حاضر هیچ ربات مسلحی در اختیار ندارد. همچنین اداره پلیس سانفرانسیسکو  فعلا برنامه‌ای برای مسلح‌کردن ماشین‌های کنونی خود نیز ندارد.

سخنگوی SFPD، آلیسون ماکسی در بیانیه‌ای توضیح داد: ربات‌های پلیس اکنون می‌توانند به مواد منفجره مجهز شوند. این ربات‌ها قرار است در شرایط غیرعادی برای نجات جان، جلوگیری از تلفات بیشتر، امکان ایجاد تماس بی‌خطر، ناتوان یا منحرف‌کردن مظنونین مسلح یا خطرناک استفاده شوند.

سخنگوی اداره پلیس خاطر نشان کرد، تمامی ربات‌های متعلق به اداره پلیس سانفرانسیسکو به شکلی ساخته شده‌اند که حتما باید توسط یک انسان کنترل شوند. این ربات‌ها عملکرد مستقل محدودی دارند.

ربات های قاتل

هشدار کارشناسان حوزه هوش مصنوعی

کارشناسان حوزه هوش مصنوعی بارها هشدار داده‌اند، سلاح‌هایی که به هوش مصنوعی مجهز هستند و توسط آن کنترل می‌شوند، می‌توانند از سلاح هسته‌ای مخرب‌تر باشند. این سلاح‌ها ممکن است توانایی کاملی برای تشخیص غیر نظامیان از نظامیان نداشته باشند.

یک سیستم هوش مصنوعی (AI) به یک پهپاد اجازه می‌دهد، که یک میدان جنگ را اسکن کرده و اهدافی را برای نابودی انتخاب کند. از جمله اهدافی که باید نابود شوند، تفنگی است که خودش هدف گرفته و شلیک می‌کند.

یک مزیت استراتژیک آشکار برای کشوری که در حال جنگ است، سلاح‌های خودمختاری هستند که میزان خطری را که سربازان انسانی در معرض آن قرار می‌گیرند را کاهش دهند.

اما جیمز داوز، متخصص در زمینه تسلیحات هوش مصنوعی، بررسی سختی از سلاح‌های خودمختار و پتانسیل آن‌ها دارد. او می‌گوید: هنگام انتخاب یک هدف، آیا سلاح‌های خودمختار می‌توانند بین سربازان متخاصم و کودکان ۱۲ ساله‌ای که با تفنگ‌های اسباب‌بازی سرگرم هستند، تمایزی قائل شوند؟ بین غیرنظامیانی که از محل درگیری فرار می‌کنند و شورشیان که عقب‌نشینی تاکتیکی می‌کنند، چه؟ دنیا پر از دانستنی های عجیب و ترسناک است.

روبات های قاتل

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ حقیقت جالب درباره خواب که شما را شوکه می‌کند! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۳۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…