وام کم بهره ساخت مسکن در سال ۹۸

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اعطای وام کم بهره ساخت در سال 98 برای شهرهای کوچک اقدام رو به جلویی در راستای رونق ساخت و ساز خواهدبود،هرچند شرایط دریافت این وام تا حدی متفاوت از وام های دیگر خواهدبود.
وام کم بهره ساخت مسکن در سال 98

وزارت راه و شهرسازی تا سال ۱۴۰۰ برنامه ساخت  و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را مدنظر قرار داده که از این تعداد ۲۰۰ هزار در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های ناکارآمد و ۱۰۰ هزار واحد در مناطق هدف بنیاد مسکن قرار دارد. نکته قابل توجه اینکه این واحدها از طریق وام کم بهره ساخت مسکن در سال ۹۸ ساخته خواهد شد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از  ایسنا، به گفته جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین مالی مطمئن از طریق انتخاب متقاضیان مؤثر، ایجاد طرح سامانه پشتیبان اجرا با تأمین حواله مصالح و خدمات فنی و هم‌پیوندی کارخانجات تولید مصالح، مراکز فنی، سازندگان حرفه‌ای در قالب بازار تعهدی مصالح، بخش دیگری از ویژگی‌های طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ توسط بنیاد مسکن در شهرهای کوچک است.

hl 75 ldgd وام کم بهره ساخت مسکن در سال 98

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین فرآیند محاسبه سهمیه توزیع استانی را نیز تشریح کرد و گفت: حذف دهک‌های اول و دوم به سبب آنکه متولی این دهک‌ها کمیته امداد و بهزیستی هستند یکی از پیشنهادهااست. همچنین، پنج دهک ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷ به عنوان گروه هدف مشخص شده است که کلیه اقدامات برای این دهک‌ها انجام خواهد شد.

وام کم بهره ساخت مسکن در سال ۹۸ برای شهرستان ها

وی افزود: افراد بی مسکن پنج دهک گروه هدف با توجه به موقعیت جغرافیایی (استانی و شهرستانی) و شاخص نسبت قیمت مسکن به درآمد خانوار، معادل ۳ میلیون ۴۴ هزار و ۵۱۸ خانوار برآورد شده است که در این طرح صاحب خانه خواهند شد.

حق‌شناس گفت: وام کم بهره ساخت مسکن در سال ۹۸ تا سقف ۷۵ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی از طریق بانک‌های عامل و با معرفی و نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان (سازندگان) واجد شرایط به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۹ درصد سود تسهیلات اعطایی برعهده متقاضی است،گفت: چنانچه متقاضیان قادر به تأمین زمین با قابلیت دریافت مجوز از مرجع صدور پروانه ساختمانی باشند در اولویت قرار خواهند گرفت.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این خبر صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

یک نظر

  1. مهدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

    سلام درموردوام تخریب واحد فرسوده وساخت بامجوزشرایط ومقداروامی که تعلق میگیره ودرصدومدت زمان پرداخت نیزتوصیحاتی ارائه بدید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…