چای سبز و صدها خاصیت مفید آن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لزوم رعایت یک تغذیه مناسب بر کسی پوشیده نیست. استفاده از خوراکی‌هایی که از برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. یکی از این نوشیدنی‌ها خواص درمانی زیادی دارد، چای سبز است.
چای سبز

این روزها بسیاری از مردم سراسر دنیا هر روزه از چای سبز استفاده می کنند.

 به گزارش مجله دلتا؛ مواد موجود در این نوشیدنی بر سلامتی افراد تاثیراتی مثبت  می گذارد. این چای باعث کنترل وزن می شود و در پیشگیری از سرطان هم موثر هستند. دلایل بسیار دیگری وجود دارند که میزان مشخصی از مصرف روزانه چای باعث سلامتی می شود. البته چای سبز نباید بیش از حد مصرف شود. مصرف دو فنجان  چای سبز در روز بسیار مفید است. در این مطلب با برخی از مهمترین فواید این نوشیدنی آشنا می‌شوید.

خواص چای سبز

مصرف روزانه چای سبز باعث کاهش وزن می‌شود

به پیشگیری  از دیابت کمک می کند

سلامت سیستم قلبی عروقی را حفظ می کند

احتمال ابتلا به مشکلات چشمی را کم می کند

بر درمان بیماری آلزایمر و پارکینسون تاثیر می گذارد

از سنگ کلیه جلوگیری می کند

با پوسیدگی دندان مبارزه می کند

چه وقت چای سبز مصرف نکنیم؟

در مواقعی باید از نوشیدن این چای پرهیز شود. نباید بیشتر از دو فنجان در روز شود زیرا مصرف بیش از حد آن  بر سلامتی تاثیرات منفی  مانند سردرد، عصبانیت، اسهال، خواب دشوار، کج خلقی، افزایش ضربان قلب و سرگیجه داشته باشد.

در ضمن باید بدانید هنگام مصرف دارو، به دلیل کافئین موجود در این نوشیدنی ازنوشیدن آن خودداری کنید. زمانی‌که کافئین با مواد دیگر ترکیب شود، تاثیرات نامطلوبی خواهد داشت.

همچنین پزشکان و متخصصان توصیه می کنند زنان باردار و شیرده هم از نوشیدن چای سبز پرهیز کنند؛ دلیل این مسئله تاثیرات منفی است که ممکن است در کودک دیده شود.

بیماران مبتلا به فشار خون بالا، کم خونی و مشکلات گوارشی هم باید از مصرف روزانه این نوشیدنی بپرهیزند یا به میزان کم و تحت نظر پزشک آن را مصرف کنند. توصیه می‌شود همه افراد از همه گروه سنی این چای را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…