۷ علت ورم پا را بشناسید

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ورم پا مشکلی است که اغلب افراد آن را تجربه کرده‌اند. پاهای متورم باعث ناراحتی و رنج افراد درگیر این موضوع می‌شود.
 علت ورم پا

ورم یا تورم پا می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. علت ورم پا می‌تواند بی‌خطر باشد و برخی دیگر زنگ خطر و هشدار برای فرد مبتلا هستند. با تغییر سبک زندگی می‌توانید به راحتی این مشکل را رفع کنید. در این مطلب دلتامگ به بررسی ۷ دلیل ورم پا می‌پردازد.

علت ورم پا چیست؟

هنگامی که مایعات اضافی در بدن به سمت پاها حرکت کنند و در آن جا تجمع پیدا کنند، با مشکل ورم پا مواجه می‌شویم. در ادامه ۷ دلیل این اتفاق را باهم مرور می‌کنیم.

ساکن ماندن طولانی مدت از علل ورم پا

ایستادن طولانی‌مدت کار گردش خون را برای بدن شما سخت می‌کند. در نتیجه اگر به‌خاطر شغل خود مجبورید طولانی‌مدت بایستید و ساکن بمانید احتمالا ورم پا را تجربه کرده‌اید. البته شرایط برای افرادی که طولانی‌مدت نیز می‌نشینند متفاوت نیست. این افراد نهم در خطر ابتلا به ورم پا هستند. به این دست از افراد توصیه می‌کنیم پس از ۲۰ یا ۳۰ دقیقه نشستن، کمی قدم بزنند و حرکتی به پاهای خود دهند.

ساکن ماندن طولانی مدت از علل ورم پا

کفش نامناسب، دشمن سلامت پاها

پیشنهاد می‌کنیم سلامتی را فدای زیبایی نکنید! پوشیدن کفش‌های تنگ علاوه بر ایجاد تاول و مشکلات استخوانی که برای شما ایجاد می‌کنند از عوامل ورم پاها نیز هستند. این مدل کفش‌ها گردش خون در پاها را دچار اختلال می‌کنند که به سبب آن مایعات در پا تجمع پیدا می‌کنند.

وجود عفونت

اگر علاوه بر ورم و تورم پاها از راش‌های پوستی مانند جوش‌های ریز پوستی در سراسر بدن و قرمزی پوست رنج می‌برید، احتمالا عفونت در خون شما وجود دارد. عفونت قارچی و باکتریایی از عوامل ایجاد تورم در پاها است.

مطلب پیشنهادی:  کانال سوئز چگونه ساخته شد؟

داشتن اضافه وزن

اگر دچار اضافه‌وزن هستید بدن باید تلاش بیشتری برای سرپا نگه‌داشتن شما انجام دهد. تورم در پاها به علت اعمال فشار بیشتر در پاها است. احتمالا متوجه ورم بیش از حد پاها در زنان باردار شده‌اید، این ورم نیز به دلیل افزایش وزن در زنان باردار است. با تغییر در سبک زندگی خود و گرفتن رژیم غذایی مناسب می‌توانید ورم پای خود را کاهش دهید.

کم تحرکی

وجود بیماری قلبی

یکی از اولین نشانه‌های نارسایی احتقانی قلب ورم پاها است. اگر هم‌زمان با ورم پاها علائمی مانند خس‌خس سینه، افزایش وزن، سرفه، خستگی و تکرر ادرار را تجربه می‌کنید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

آسیب‌دیدن مفصل

آسیب‌دیدگی مفصل هم می‌تواند باعث ایجاد ورم در پا شود. قراردادن کمپرس سرد روی ناحیه آسیب‌دیده یکی از بهترین روش‌ها در کاهش التهاب است.

زیاده‌روی در مصرف نمک

مصرف زیاد نمک باعث بالارفتن میزان سدیم در خون می‌شود. افزایش سدیم در خون باعث احتباس آب در بدن می‌گردد. این ورم را شما می‌توانید در هر نقطه‌ای از بدن به‌خصوص پاها مشاهده کنید. توصیه می‌کنیم مصرف سدیم خود را کاهش دهید. با کاهش مصرف غذاهای فراوری شده می‌توانید میزان سدیم خون خود را کاهش دهید.

یک نظر

  1. ناشناس

    24 آذر 1402 در 7:53 ق.ظ

    بسیارعالی ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…