۵ مقصد بی‌نظیر اطراف تهران در پاییز

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با سفرهای یک‌روزه می‌توانید از تمام مدتی که در سفر هستید لذت ببرید. این سفرها از نظر اقتصادی هم به‌صرفه هستند و زیاد خرج روی دست شما نمی‌گذارد.
جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز

پاییز به خاطر هوای خوبی که دارد برای مسافرت مناسب است. اما خیلی‌ها به خاطر مشغله‌های کاری و درسی نمی‌توانند جای دوری را برای رفتن انتخاب کنند. جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز برای سفرهای کوتاه و حتی یک‌روزه بسیار مناسب هستند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

آبشار سنگان

روستای سنگان از چند محله قدیمی تشکیل شده است. این روستا به خاطر طبیعت زیبایی که دارد حتما جزو جاهای دیدنی در اطراف تهران در پاییز قرار می‌گیرد. جاذبه اصلی این روستا آبشار بلندی است که دارد. آبشار سنگان را می‌توانید در شمال غرب روستا پیدا کنید.

آبشار سنگان

دشت لار

این دشت منطقه‌ای حفاظت شده در نزدیکی دماوند است. در واقع از همان‌جا هم می‌توانید قله دماوند را تماشا کنید. شقایق‌های دشت لار دماوند و هوای پاکی که دارد معروف هستند. این دشت فاصله زیادی تا تهران ندارد و به همین دلیل یکی از جاهای گردشگری اطراف تهران در پاییز به حساب می‌آید.

دشت لار

سرخه‌حصار

پارک ملی سرخه‌حصار زیاد هم اطراف تهران نیست. بنابراین مسیر کوتاه‌تر است و زیاد توی راه نمی‌مانید. سرخه‌حصار یکی از جاهای تفریحی شاهان قاجار بوده و حالا یکی از نزدیک‌ترین جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز است. برای رسیدن به این پارک جنگلی باید به شرق تهران بروید. بزرگراه شهید یاسینی را که تا آخر بروید، تابلوهای ورودی پارک را خواهید دید.

روزهای پاییزی پارک سرخه‌حصار حال و هوای خاص خودش را دارد. حتی در اوج آلودگی هوا هم هوای این پارک پاکیزه است. همچنین منظره‌ای که از شرق تهران بهتان می‌دهد را احتمالاً عکس‌های زیادی هم ازش ندیده باشید و بسیار منحصر به‌فرد است.

برغان

برای رسیدن به این روستا باید به نزدیکی‌های ساوجبلاغ بروید. این روستا به خاطر دسترسی راحتی که دارد جزو جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز قرار می‌گیرد. خیلی‌ها فکر می‌کنند این روستا فقط برای گردش در طبیعت توصیه می‌شود. اما برغان جاذبه‌های تاریخی متنوعی هم دارد. بنابراین با سفر به آنجا نه فقط در هزینه و وقت صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه دست کمی هم از شهرهای تاریخی بزرگ ندارد.

برغان

آتشگاه کرج

آتشگاه کرج در اطراف برغان و یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز است. عمر این آتشکده به دوره حکومت ساسانیان می‌رسد. همچنین قلعه ایلخانی هم در همان اطراف قرار دارد. این قلعه شبیه قلعه‌هایی است که توی فیلم‌های قدیمی دیده‌اند. آنجا برای عکاسی به ویژه در فصل پاییز جای مناسبی است. اگر به دیدنی‌های اطراف تهران علاقه دارید، شهرستانک، بهشتی در دو قدمی تهران را بخوانید.

تنگه واشی

تنگه واشی یکی از جاهای گردشگری اطراف تهران در پاییز است که در یک روز می‌شود به آنجا سفر کرد. این منطقه علاوه بر طبیعت دیدنی و بکر، چند جاذبه تاریخی هم دارد. برای رسیدن به تنگه واشی باید از تهران به سمت فیروزکوه حرکت کنید. کمی قبل از رسیدن به خود شهر فیروزکوه، تابلوهای تنگه واشی را می‌بینید. وقتی به آنجا رسیدید می‌توانید ماشینتان را در پارکینگ پارک کنید و با خیال راحت وارد مسیر کوه شوید.

بهترین زمان سفر به تنگه واشی تابستان و پاییز است. طبیعت آن منطقه در پاییز حس و حال خاص خودش را دارد. وقتی از تنگه اول می‌گذرید، به کتیبه‌های تاریخی می‌رسید. این کتبیه‌ها به دوره حکومت قاجار برمی‌گردند.

تنگه واشی

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری سرزمین آبشارهای خروشان در ایران را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. کریم

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

    سلام من کریم بچه ییلاق الیمستان توشهرآمل هستم خوشبحال شمااطراف تهران روستاهای قشنگ ورودخانه داریدولی متاسفانه تودل جنگل هیرکانی الیمستان هرچی چشمهای آب بوداداره آبخیزداری همه راواگذارکردبه مرغداریهاکه خلاف قانون هستش واین جنگلهاهیچ ابی ندارندتاحیوانات وانسانهاازش استفاده ببرند

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      خیلی خیلی متاسفیم دوست عزیز بابت این اتفاق. امیدواریم که شرایط محیط زیستی بهبود پیدا کنه و دیگه شاهد چنین مواردی نباشیم.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۱ در ۴:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…