معاملات املاک بالای ۱۰۰ مترمربع در آخرین روزهای سال ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تعداد معاملات املاک بالای ۱۰۰ مترمربع از مجموع معاملات خرید و فروش ثبت شده در بنگاه‌های املاک پایتخت، در هفته پایانی سال 97، معادل ۲۵ درصد بوده است.
گزارش بانک مرکزی

گزارش بانک مرکزی از معاملات املاک بالای ۱۰۰ مترمربع در آخرین روزهای سال ۹۷  حاکی است که تعداد معاملات املاک بالای ۱۰۰ مترمربع از مجموع معاملات خرید و فروش ثبت شده در بنگاه‌های املاک پایتخت معادل ۲۵ درصد بوده است. همچنین سهم آپارتمان‌های کمتر از ۸۰ مترمربع از مجموع معاملات انجام شده در بهمن ماه معادل ۳/ ۵۷ درصد بوده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد؛ گزارش رسمی بانک مرکزی از بازار معاملات املاک پایتخت در اسفند ماه، حاکی از آن است که از میان آپارتمان‌های مسکونی با متراژ بیش از ۱۰۰ مترمربع ، واحدهایی  تا ۱۱۰ متر مربع  زیربنا نیز به میزانی قابل توجه به بازار معاملات عرضه شده اند.

مشاوران املاک در مناطق مختلف تهران یکی از مهم‌ترین دلایل ثبت بیشترین رکورد معاملاتی برای آپارتمان‌های کمتر از ۸۰ مترمربع را تمایل  گروه  زیادی از متقاضیان مصرفی برای خرید این واحد ها که با بودجه شان متناسب است؛ می‎دانند.

برای متقاضیان سرمایه‌ای نیز خرید آپارتمان‌های کوچک‌، به ویژه خانه‎های کمتر از ۶۰ مترمربع، از جاذبه بیشتری برخوردار است؛ چراکه این گروه از آپارتمان‌ها در زمان فروش خریداران زیادی را به سوی خود جلب می‎کند.

گزارش بانک مرکزی

علاوه بر این، کوچک‌شدن تعداد خانوارهای ایرانی طی سال‌های اخیر، یکی دیگر از علت‎هایی است که خانواده‎ها تمایل به خرید آپارتمان‌های کوچک‌ و با متراژ متوسط دارند. مطابق با گزارش رسمی مرکز آمار ایران، تعداد خانوار در آخرین سرشماری انجام شده در کلان‎شهر تهران به ۲ تا ۳ نفر رسیده است.

هم اکنون آپارتمان‌هایی که زیربنای ۵۰ تا ۶۰  و ۶۰ تا ۷۰ مترمربع دارند؛ هر یک با سهم ۱/ ۱۵ درصد، دارای بیشترین فراوانی میزان معاملات املاک بوده‌اند.

برای آگاهی از آخرین خبرهای روز بازار مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش  و اخبار مسکن  مجله دلتا ، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…