با این کارها خانه کوچک خود را وسیع کنید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با به‌کارگیری عناصری که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، فضای خانه خود را راحت، کاربردی و شیک‌تر کنید.

در چیدمان خانه ‌های کوچک اغلب پیشنهاد می‌شود که بخشی از اثاثیه حذف شوند اما یک سری اثاثیه برای هر خانه‌ای ضروری است. در این مطلب از  دلتامگ به معرفی عناصر ضروری در دکوراسیون خانه کوچک می‌پردازیم.

عناصر ضروری در دکوراسیون خانه کوچک

اگر می‌خواهید از فضای خانه کوچک‌تان بهترین استفاده را ببرید در گام اول در انتخاب خرید وسایل خود دقت کافی را داشته باشید.

رخت‌آویز و جاکلیدی ورودی

ممکن است لابی بزرگی نداشته باشید، اما شما در هنگام ورود به منزل نیاز به جایی دارید تا نفسی تازه کنید. فضای کوچکی را جلوی در ورودی در نظر بگیرید تا کت و دسته کلیدتان را آنجا آویزان کنید.
بهتر است یک صندلی هم در آنجا قرار دهید تا در مواقعی مثل بستن بند کفش مورد استفاده قرار گیرد. یک آینه و میز شیشه‌ای جلوه خوبی خواهند داشت و همچنین یک دسته گل نیز می‌تواند روحیه‌ افرادی را که وارد خانه می‌شوند بالا ببرد.

رنگ و طرح از عناصر ضروری در دکوراسیون خانه کوچک

اگرچه مطمئنا، رنگ سفید فضا را بسیار بزرگ‌تر جلوه می‌دهد اما این بدان معنی نیست که رنگ‌ها و طرح‌های دیگر را به کلی کنار بگذارید. دادن تنوع به طرح و نقش موجب شخصی‌تر و جذاب‌تر شدن خانه‌ شما خواهد شد. برای این منظور، از یک رنگ شاد برای سقف استفاده کنید یا سعی کنید مبل‌ها یا سایر اثاثیه کوتاه باشند تا میدان دید را محدود نکنند.

فضایی برای نفس کشیدن

یک ناهارخوری واقعی

در خانه‌های کوچک به ندرت می‌توان یک اتاق را به ناهارخوری اختصاص داد. این بدان معنی نیست که هیچ جایی برای قرار دادن میز ناهارخوری وجود نداشته باشد بلکه می‌توانید یک میز کوچک را کنار دیوار یا پنجره قرار دهید و غذای خود را روی آن میل کنید. اگر حتی برای یک میز کوچک هم جا ندارید، می‌توانید از میز و صندلی‌های تاشو استفاده کنید یا می‌توان از میزهای جلومبلی که قابلیت بالا آمدن دارند استفاده کرد.

یک مکان واقعا راحت برای نشستن از عناصر ضروری در دکوراسیون خانه کوچک

اگرچه ممکن است استفاده از اثاثیه‌هایی که جای کمی می‌گیرند برای خانه‌های کوچک منطقی‌تر به نظر بیاید، اما نباید از یک مکان راحت برای نشستن غافل شوید. استفاده از مبل‌های راحتی یا کاناپه به جای صندلی‌های مدرن کوچک، جلوه بهتری به خانه می‌دهد.
می‌توانید تعدادی صندلی کم‌جاگیر نیز داشته باشید تا در مواقعی که مهمان دارید و چند ساعت بیشتر قرار نیست از آن‌ها استفاده شود با کمبود صندلی مواجه نشوید.

مطلب پیشنهادی:  با وسایل دور ریختنی دکوری‌های شیک بسازید

عناصر ضروری در دکوراسیون خانه کوچک

نورپردازی مناسب

در فضاهای کوچک معمولا با کمبود نور مواجه هستیم، زیرا تصور می‌شود که برای هر مکان فقط یک منبع نوردهی کافی است.
اما در حقیقت، برای داشتن نوردهی خوب باید از چندین منبع مختلف استفاده کنیم. برای داشتن نور کافی و صرفه‌جویی در مکان، انتخاب چراغ‌های دیواری با لامپ‌های متعدد می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا فضای کمتری را نیز اشغال می‌کنند. این لامپ‌ها در عین حال که کل خانه را روشن می‌کنند، هیچ فضایی را روی زمین یا روی میزها اشغال نخواهند کرد.

نورپردازی مناسب

یک گیاه زنده از عناصر ضروری در دکوراسیون خانه کوچک

حال که با به‌کار بردن چراغ دیواری بخشی از فضا خالی مانده، چرا آن فضا را به یک گیاه زنده اختصاص نمی‌دهید؟ استفاده از گیاهان زنده (طبیعی) حس سرزندگی و لطافت به فضا می‌بخشد.

فضایی برای نفس کشیدن

و در آخر، در چیدمان خانه کوچک‌تان، فراموش نکنید که فضای کوچکی را نیز به یک چیز بسیار مهم اختصاص دهید. اگر تمام زوایا و دیوارهای خانه را با اسباب و اثاثیه تزئینی و غیرضروری پر کنید، درهم ریخته جلوه می‌دهد. اجازه دهید برخی دیوارها خالی بماند و فضای بیشتری را باز بگذارید تا بتوانید آزادانه راه بروید و از اثاثیه زیبایی که دارید لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

7 مدل کوسن مبل راحتی که امسال مد شده‌اند!

در میان انواع مبلمانی که در بازار موجود است، مبلمان راحتی طرفداران بسیاری دارد و بیشتر مور…