رازهای جذابیت و زیبایی پوست

1
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
همه‌ ما دوست داریم همیشه ظاهری زیبا و باطراوت داشته باشیم ولی گذر عمر باعث می‌شود که به مرور زمان، تغییراتی را در چهره‌ و ظاهرمان مشاهده کنیم.

رازهای جذابیت و زیبایی پوست برای خانم‌ها بسیار مورد توجه است. روند پیری پوست، یک روند طبیعی است و با بیشتر شدن سن، موها به‌مرور زمان کم‌پشت و سفید می‌شوند و پوست صورت کم‌کم چروک و کدر می‌شود. هیچ راهی برای مانع شدن در برابر پیری وجود ندارد ولی با توصیه‌های متخصصان، می‌توانید جوانی و زیبایی خود را برای مدت بیشتری حفظ کنید. همراه دلتامگ باشید.

رازهای جذابیت و زیبایی پوست

بسیاری از این رازهای زیبایی به سبک زندگی و عادت‌های روزمره‌ی شما بستگی دارد. با کمی تغییر در سبک زندگی خود می‌توانید چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید.

ماساژ صورت

یکی از رازهای جذابیت و زیبایی پوست که باید به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید، ماساژ صورت است. ماساژ روزانه‌ صورت برای محکم کردن خط فک، بالا کشیدن و لیفت گونه و پیشگیری از پیری نواحی اطراف چشم، مفید است. این ماساژ باعث افزایش گردش خون می‌شود و اکسیژن بیشتری را به بافت‌های پوست می‌رساند. خط فک یکی از اولین قسمت‌های پوست است که نشانه‌های پیری را نشان می‌دهد. در اینترنت می‌توانید فیلم‌های آموزشی ماساژ صورت را ببینید و هر روز آن را انجام دهید.

ماساژ صورت

فراموش نکردن گردن

یکی از قسمت‌های پوست که خیلی زود نشانه‌های پیری در آن مشاهده می‌شود، گردن و بالای قفسه‌ سینه است. بیشتر اوقات این قسمت‌ها را فراموش می‌کنیم اما با این قسمت‌های بدن هم درست مثل صورت رفتار کنید. زیرا یکی از رازهای جذابیت و زیبایی پوست است. ماساژ پوست و استفاده از مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

استفاده‌ روزانه از ویتامین C

این ویتامین برای تولید کلاژن و الاستین در پوست، بسیار ضروری است. ویتامین C را می‌توانید خوراکی مصرف کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. محصولات مختلفی برای استفاده‌ موضعی از این ویتامین هم تولید شده است. انواع سرم‌ها و کرم‌های ویتامین C در بازار وجود دارد که می‌توانید تهیه کنید و صبح و شب استفاده کنید. از این سرم‌ها بعد از شستن صورت و قبل از استفاده از مرطوب‌کننده، روی پوست بزنید زیرا یکی از رازهای جذابیت و زیبایی پوست است.

صرفه‌جویی در مصرف کرم‌پودر

اگر بیشتر قسمت‌های پوست شما سالم و بدون مشکل است، از مقدار بسیار کمی کرم‌پودر برای پوشاندن پوست استفاده کنید. از کرم‌پودر فقط برای قسمت‌هایی استفاده کنید که پوست شما تغییر رنگ داده یا دچار قرمزی شده است. یک لایه‌ نازک از کرم‌پودر هم کافی است و لازم نیست پوست صورت خود را با چند لایه کرم‌پودر سنگین بپوشانید. بنابراین یکی از رازهای جذابیت و زیبایی پوست استفاده درست از کرم‌پودر است.

مطلب پیشنهادی:  همه چیز درباره استرداد و کنسلی بلیط هواپیما

استفاده از رژلب آبرسان

با افزایش سن، خطوط روی لب واضح‌تر می‌شوند. برای اینکه رطوبت پوست لب را تامین کنید، یکی از روش‌های موثر، استفاده از رژلب‌هایی است که آبرسان هستند. از رژلب‌هایی استفاده کنید که به‌جای خشک کردن پوست، آن را آبرسانی و چرب می‌کنند. از رنگ‌های طبیعی‌تر استفاده کنید تا سن شما کمتر به نظر برسد.

استفاده از رژلب آبرسان

استفاده‌ هوشمندانه از هایلایتر

وقتی سنتان بیشتر می‌شود، استفاده از هایلایتر براق می‌تواند گزینه‌ بهتری برای افزایش درخشش پوست باشد. هایلایتر را فقط روی قسمت‌های محدودی از پوست صورت، یعنی روی برجستگی گونه استفاده کنید و در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید.

عدم استفاده از کرم‌پودر مات

در سنین بالاتر، هدف از آرایش کردن این است که چره را شاداب‌تر و جوان‌تر و براق‌تر نشان دهید. پس، از کرم‌پودر و کانسیلری استفاده کنید که چنین نتیجه‌ای داشته باشد. این کار یکی از رازهای جذابیت و زیبایی پوست است. البته اگر کرم‌پودر مات دارید، با استفاده از مرطوب‌کننده‌ خوب می‌توانید مات بودن آن را جبران کنید. فقط دقت کنید که اگر کرم‌پودر شما بر پایه‌ چربی است، از مرطوب‌کننده‌ی بر پایه‌ چربی استفاده کنید و اگر کرم‌پودر شما بر پایه‌ آب است از مرطوب‌کننده‌ی بر پایه‌ آب استفاده کنید.

عدم استفاده از کرم‌پودر مات

دقت در محل استفاده از رژ گونه

محل استفاده از رژگونه در صورت به شکل کلی صورت شما بستگی دارد. اما در مجموع وقتی رژگونه را روی برجستگی گونه و به سمت بیرون و بالاتر بزنید، ظاهر شما جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین یکی از رازهای جذابیت و زیبایی پوست دقت در محل استفاده از رژگونه است. هدف از زدن رژگونه این است که گونه‌های خود را متمایزتر و برجسته‌تر نشان دهید.

انتخاب رنگ گرم برای رژ گونه

انتخاب رنگ گرم برای رژ گونه

موقع انتخاب رنگ برای رژگونه، رنگ‌های گرم‌تر مثلا مرجانی و نود مایل به صورتی را انتخاب کنید. از رنگ‌های خیلی تیره استفاده نکنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    14 آذر 1402 در 2:59 ب.ظ

    عالی بود راهنمایی با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…