۸ نکته مهمی که دختران قبل ازدواج باید بدانند

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در پس هر ازدواج موفقی، دو شخص وجود دارند که از قبل تمام جزئیات تصمیم‌شان را بارها و بارها سنجیده‌اند و برای برداشتن این قدم مهم، تا جایی که در توان‌شان بوده، خود را آماده کرده‌اند. شما چطور؟ این کار را کرده‌اید؟
کارهای مهم قبل از ازدواج

به این فکر کرده‌اید که پیش از به‌انگشت‌کردن حلقه ازدواج فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید برای خودتان تدارک ببینید؟ اگر می‌خواهید ازدواج موفقی را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان کارهای مهم قبل از ازدواج می‌پردازیم.

کارهای مهم قبل از ازدواج

اگر هم ایده‌ای راجع‌به این کارها ندارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. می‌خواهیم از کارهایی صحبت کنیم که قبل از ازدواج باید انجام دهید.

درس گرفتن از روابط گذشته‌

اگر رابطه ناموفقی را از سر گذرانده‌اید، به گذشته فکر کنید و دوباره همه‌چیز را مرور کنید. نقش شما در نافرجام‌ماندن آن رابطه چه بود؟ آیا پیش خودتان فکر می‌کردید، هر کاری هم که بکنید، شریک‌تان بی‌چون‌وچرا تا ابد کنار شما باقی خواهد ماند و مطیع و فرمان‌بردار خواهد ماند؟ آیا از او غافل شده بودید؟ او را به باد سرزنش می‌گرفتید؟

تمام این سؤال‌ها حائز اهمیت ویژه‌ای هستند و حتما، پیش از شروع رابطهٔ جدید، باید خوب به جواب‌شان فکر کرده باشید. تنها در این صورت است که می‌توانید تبدیل به شریک و همدم بهتری شوید و مجددا اشتباه‌های گذشته را تکرار نکنید.

کارهای مهم قبل از ازدواج

از مسائلی که بر سر آن‌ها حاضر به سازش نیستید، یک فهرست تهیه کنید

بهتر است از قبل راجع‌به این مسائل قرارومدارتان را بگذارید و تکلیف‌شان را مشخص کنید. شما برای خودتان ارزش‌هایی دارید که شریک شما نباید وادارتان کند بر سر آن‌ها سازش کنید یا، به‌عبارت دیگر، کوتاه بیایید. البته این سکه روی دیگر هم دارد: شما هم نباید او را وادار کنید که بر سر ارزش‌هایش سازش کند. صحبت‌کردن راجع‌به این مسئله را فراموش نکنید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب هرگز این حرف‌ها را به همسر خود نزنید! سر بزنید.

چگونگی اعتمادکردن به دیگران از کارهای مهم قبل از ازدواج

اعتماد یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های هر ازدواج و رابطه موفق است (اگر نگوییم مهم‌ترین شاخصه). اگر نتوانید به شریک آتی زندگی‌تان اعتماد کنید، پس چطور می‌خواهید ازدواج‌تان پایه‌واساس مستحکمی داشته باشد؟

بدانید همسر یا شریک زندگی تنها بخش هویت شما در آینده نخواهد بود

برای‌آنکه تعریف و درک درستی از خودتان داشته باشید، نیازمند آن هستید که گاهی صرفا شخص خودتان باشید و متکی به دیگری نباشید.

کارهای مهم قبل از ازدواج

زمانی را به خلوت و تنهایی اختصاص دهید

هرچه در خلوت و تنهایی با خودتان راحت‌تر کنار بیایید، احتمال آنکه شخصی مجذوب شما شود که در کنارتان احساس راحتی کند بیشتر می‌شود. حتی بد نیست اگر مدتی را دور از والدین‌تان، در خوابگاه یا نظایر آن، سر کنید: به‌این‌صورت، علاوه بر اینکه تاحدودی خودگردان و مستقل می‌شوید و ازاین‌حیث مهارت پیدا می‌کنید، وقتی با شریک آتی زندگی‌تان زیر یک سقف بروید، قدر او و جلوه تازه‌ای که به زندگی‌تان می‌دهد را بیشتر خواهید دانست.

درباره تمام مسائل مهم صحبت کردن از کارهای مهم قبل از ازدواج

پیش از برداشتن قدم آخر و نهایی‌کردن تصمیم گیری برای ازدواج، نیاز است که راجع‌به همه مسائل حوصله‌سربر هم صحبت کنید. به‌عنوان مثال اگر شریک آتی زندگی‌تان صدمیلیون تومان بدهی داشته باشد، به نظرتان حالا بدانید بهتر است یا بعد از ازدواج‌کردن با او؟

برای پیشرفت شغلی یا تثبیت جایگاه‌تان وقت بگذارید

هرچند کلیشه‌ای است اما حقیقت دارد. پیش از آنکه بتوانید خودتان را تمام‌وکمال وقف رابطه‌ای جدی کنید و به آن متعهد شوید، نیاز است که برروی خودتان کار کنید.

وقت گذراندن با بچه‌ها از کارهای مهم قبل از ازدواج

با این کار می‌توانید بفهمید تمایل به بچه‌دارشدن دارید یا خیر و پیش از آنکه ازدواج کنید، شریک آتی زندگی‌تان را هم از دیدگاه‌تان در مواجهه با این مسئله آگاه کنید.

وقت گذراندن با بچه‌ها از کارهای مهم قبل از ازدواج

پیشنهاد مطالعه: مطلب در کمترین زمان قلب مردان را تسخیر کنید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در ۶:۳۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…