رپورتاژ آگهی

ارز فانتوم FTM چیست؟

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از اساسی‌ترین تغییرات بازار‌های معاملات مالی، حرکت ارز‌ها از فیات به سمت دیجیتال شدن است.
ارز فانتوم FTM چیست

ارز فانتوم FTM چیست؟ با پیشرفت تکنولوژی و حرکت دنیا به سمت استفاده گسترده از دنیای مجازی، مواردی چون اقتصاد نیز دستخوش تغییرات گسترده شده‌اند. شاید تا چند سال پیش تصور مجازی بودن پول‌ها غیر ممکن بود؛ اما امروزه کاربرد گسترده ارز‌های دیجیتال در زندگی نیز دیده می‌شود. به همین بهانه قصد داریم شما را با ارز فانتوم یا همان ارز دیجیتال FTM آشنا کنیم.

آشنایی با ارز فانتوم

ظهور ارز دیجیتال فانتوم به سال ۲۰۱۸ میلادی بازمی‌گردد که یک متخصص در زمینه علوم کامپیوتر در استرالیا، بنیادی به نام فانتوم را راه‌اندازی کرد. با وجود اینکه بیت کوین در زمان خود یک پدیده اعجاب‌انگیز محسوب می‌شد، اما پس از مدتی معایب این ارز دیجیتال نمایان شدند. یکی از اصلی‌ترین معایب بیت کوین سرعت پایین آن بود و این سرعت پایین به دلیل عدم مقیاس‌پذیری، با افزایش تقاضا کمتر هم می‌شد. فانتوم در واقع با هدف رفع این مشکل پدید آمد؛ بنابراین با ابداع بلاک چین فانتوم، مشکلاتی از جمله سرعت و امنیت پایین برطرف شد.

فانتوم با استفاده از مکانیزم‌های خاصی چون lachesis می‌تواند مبادلات را با سرعت بالا، در عین حفظ امنیت انجام دهد. این مسئله به دلیل استفاده فانتوم از یک مکانیزم اجماع به جای استفاده از مکانیزم اثبات اتفاق می‌افتد. علاوه بر این شبکه فانتوم به صورت کاملا غیر متمرکز کار کرده و هیچ یک از مبادلات نیاز به رهبر و کنترل‌کننده شبکه ندارد. به طور کلی از ویژگی‌های بارز بلاک چین فانتوم می‌توان به سرعت بالا، امنیت مثال‌زدنی و مقیاس‌پذیری قابل قبول اشاره داشت.

شبکه فانتوم ارز دیجیتال اختصاصی خود را با نام ارز FTM یا رمز ارز فانتوم به بازار ارائه می‌کند. از جمله کاربرد‌های ارز دیجیتال فانتوم می‌توان به پرداخت کارمزد‌ها در بلاک چین فانتوم اشاره کرد. علاوه بر این، ارز دیجیتال FTM با شبکه اتریوم سازگار بوده و در صرافی دیجیتال باینس نیز قابل استفاده است.

سایت کوینکس فارسی، ارز فانتوم

مزایا و معایب رمز ارز فانتوم

شبکه فانتوم و ارز FTM مزایای متعددی دارند که مجموعه این مزایا در کنار هم، شبکه فانتوم را به یک شبکه مطمئن و قابل اعتماد تبدیل کرده است. در ادامه چند مورد از مزایای شبکه فانتوم و ارز دیجیتال FTM را بررسی خواهیم کرد

  • سرعت بالا:

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های فانتوم سرعت بالای آن است. از آن‌جایی که فانتوم در همان ابتدا به قصد از بین بردن مشکل سرعت بیت کوین ابداع شده بود، بنابراین یکی از بارزترین ویژگی‌های آن سرعت بالای آن است. جالب است بدانید که سرعت بیت کوین برابر با ۷ تراکنش در ثانیه است؛ در حالی که فانتوم می‌تواند در هر ثانیه هزاران تراکنش را تایید کند. با این مقایسه ساده می‌توانید تفاوت سرعت در دو شبکه بلاک چین متفاوت را به وضوح مشاهده کنید.

  • مقیاس‌پذیری:

یکی از ویژگی‌های مهم و کاربردی هر شبکه بلاکچین، مقیاس‌پذیر بودن آن است. به عبارتی یک شبکه بلاک چین باید بتواند با افزایش میزان تقاضا، ارائه خدمات را نیز با همان سرعت اولیه انجام دهد. در بلاک چین‌هایی چون بیت کوین که مقیاس‌پذیری کمی داشتند، ارائه خدمات و سرعت تایید تراکنش‌ها با افزایش میزان تقاضا به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کرد. شبکه‌های بلاکچین جدیدتر از جمله فانتوم توانستند سطوح قابل قبولی از مقیاس‌پذیری را در شبکه‌های خود داشته باشند. این مسئله باعث می‌شود تا کاربران در حداقل زمان ممکن تراکنش‌های خود را انجام دهند.

  • انعطاف‌پذیری بالا:

رمز ارز فانتوم یک توکن انعطاف‌پذیر است. در واقع به هر میزان که یک ارز دیجیتال در شبکه‌های مختلف قابل استفاده باشد، انعطاف‌پذیری آن بیشتر است. شبکه فانتوم علاوه بر ماشین مجازی خود، با ماشین مجازی اتریوم نیز سازگاری دارد؛ به همین خاطر بسیاری از قرارداد‌های اتریوم در بستر فانتوم نیز قابل اجرا هستند. این مسئله باعث کاربردی بودن و محبوب شدن بلاکچین فانتوم شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های بلاک چین فانتوم، کیف پول فانتوم است. شبکه فانتوم در تلاش است تا تمامی امکانات را برای توکن خود فراهم کند. یکی از اقداماتی که در این راستا انجام داده، طراحی کیف پول اختصاصی فانتوم با نام فانتوم ولت است. این کیف پول مجازی می‌تواند فرآیند استیکینگ را برای کاربران آسان کرده و فرایند‌ها را با صرف کمترین زمان انجام دهد. فانتوم ولت را می‌توانید روی سیستم عامل‌های گوناگون از جمله کامپیوتر و تلفن همراه اجرا کنید. البته باید بدانید که توکن فانتوم علاوه بر کیف پول فانتوم در کیف پول‌های دیگر نیز قابل نگهداری است و از جمله این کیف پول‌ها می‌توان متامسک و مای اتر ولت را نام برد.

چگونه ارز دیجیتال FTM را خریداری کنیم؟

برای خریداری ارز فانتوم باید به صرافی‌های ارز دیجیتال مراجعه کنید. صرافی‌های معتبر گوناگونی در دنیا وجود دارند که امکان خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را فراهم می‌کنند. مسئله‌ای که برای شهروندان ایرانی وجود دارد، تحریم شدن توسط عده زیادی از صرافی هاست. با این حال می‌توانید با مراجعه به سایت کوینکس فارسی نحوه ورود به صرافی کوینکس را بیاموزید. این صرافی برخلاف سایر صرافی‌های ارز دیجیتال همچنان در دسترس ایرانیان است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع رمز ارز‌ها و نحوه ثبت نام در صرافی‌ کوینکس به سایت کوینکس فارسی مراجعه کنید.

مزایا و معایب ارز فانتوم FTM چیست

کلام آخر

در این مقاله به معرفی و بررسی ارز فانتوم پرداخته و سایت کوینکس فارسی را برای ثبت نام در صرافی‌های ارز دیجیتال به شما معرفی کردیم. این مطالب صرفا جهت آگاهی‌بخشی و افزایش اطلاعات شما هستند. در صورت تمایل به ورود به بازار معاملات ارز‌های دیجیتال، بهتر است اطلاعات خود را با مشورت با یک کارشناس این حوزه تکمیل کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…