با هر آنچه در خانه دارید، گلدان دکوری بسازید

9
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درست کردن وسایل دکوری با دست لذت خیلی زیادی دارد و استفاده از آن نیز به همان اندازه لذت‌بخش است.
با هر آنچه در خانه دارید، گلدان دکوری بسازید

ساخت گلدان دیواری دست ساز با استفاده از وسایل مختلف و همین‌طور وسایل دورریز علاوه بر خلق یک وسیله زیبا و کاربردی، هنر و سلیقه شما را نیز به رخ خواهد کشید. با  دلتا همراه باشید.

ساخت گلدان دیواری دست ساز

گلدان دیواری را هم برای خانه هم برای فضاهای باز نظیر حیاط می‌توان با دست ساخت و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی نمود.

گلدان دیواری دست ساز با شیشه مربا

در مدل دوم به یک تخته چوب مستطیلی و باریک نیاز است که به‌صورت افقی قرار می‌گیرد. شیشه‌های مربا در کنار هم و با فاصله‌های دو تا سه سانتی‌متری بر روی تخته چوب نصب می‌شوند و در انتها تخته چوب به دیوار آویزان می‌گردد. بر روی یک دیوار می‌توان سه ردیف تخته نصب کرد و بر روی هر تخته تعدادی شیشه مربا به‌عنوان گلدان قرار داد. در داخل این گلدان‌ها می‌توان ساقه گل پوتوس در آب و یا شاخه گل گذاشت.

ساخت گلدان دیواری دست ساز

ساخت گلدان دیواری دست ساز با استفاده از بطری نوشابه

برای درست کردن این گلدان باید یک چهارم بالایی و جلویی بطری را برش بزنید و خارج کنید. پس از این کار شما یک محفظه برای ریختن خاک و کاشت گیاه دارید و قسمتی پشتی بطری هم برای نصب بر روی دیوار استفاده می‌شود. به وسیله یک میخ می‌توانید این بطری را که حالا تبدیل به گلدان دیواری شده است، به دیوار بچسبانید.

ساخت گلدان دیواری دست ساز

ساخت گلدان دیواری دست ساز با استفاده از تایر خودرو

یک ایده جذاب برای درست کردن گلدان دیواری استفاده از تایر خودرو است. تایرهای بی استفاده و خراب شده را با قیمت‌های کمتری می‌توانید بخرید و پس از شستن آن‌ها با مواد شوینده و تمیز شدن کامل شان، آن‌ها را رنگ کنید. البته رنگ‌آمیزی تایرها کاملا سلیقه‌ای است و بدون رنگ و با همان رنگ تیره هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. برای داشتن یک گلدان دیواری تایر را به دیوار نصب کنید (نصب تایر بر روی دیوار به کمک میخ می‌تواند انجام گیرد و یا به وسیله طناب از دیوار آویزان شود. سپس می‌توانید بخشی از تایر را باز کرده و درون آن خاک بریزید و گل بکارید یا گلدان‌های کوچک را بر روی قسمت داخلی آن قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  6 ترفند ارزان و کاربردی برای تزیین تراس در آپارتمان!

ساخت گلدان دیواری دست ساز با استفاده از تایر خودرو

ساخت گلدان دیواری دست ساز با استفاده از ظرف مواد شوینده

مواد شوینده‌ای که ظرف پلاستیکی بزرگ دارند، مانند مایع لباسشویی و همین‌طور ظرف روغن موتور پس از مصرف می‌توانند به‌عنوان گلدان دیواری استفاده شوند. برای ساخت گلدان دیواری دست ساز این ظروف را پس از تمیز کردن کامل، به‌صورت اریب برش بزنید و با میخ یا پیچ محکم به دیوار وصل کنید. به کمک اسپری رنگی می‌توانید چندین ظرف با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف را رنگ کنید و یک دیوار را به آن‌ها اختصاص دهید و گیاهان کوچک را درون آن‌ها بکارید.

ساخت گلدان دیواری دست ساز با استفاده از لوله

لوله پلیکا با قطر زیاد می‌تواند برای درست کردن گلدان دیواری مورد استفاده قرار گیرد. دو روش برای این کار وجود دارد. در روش اول از لوله‌ای با قطر بالا، طول دلخواه را جدا کنید. سپس به کمک اره مویی لوله را از طول ببرید و نصف کنید. به این ترتیب شما دو نیم استوانه خواهید داشت. سر و ته آن‌ها را به کمک کیسه محکم، کارتن یا هر وسیله‌ای ببندید و با کمک میخ یا پیچ به دیوار نصب کنید. درون آن خاک بریزید و گل‌های مورد علاقه خود را بکارید. در روش دیگر از لوله‌هایی دارای زانویی یا خمیدگی استفاده کنید. آن‌ها را رنگ کنید، رو به بالا به دیوار بچسبانید و درون‌شان را پر از خاک کنید. سپس گیاه را کاشته و از زیبایی اش لذت ببرید.

ساخت گلدان دیواری دست ساز با استفاده از لوله

 

9 دیدگاه

  1. ناشناس

    28 آبان 1401 در 2:59 ب.ظ

  2. ناشناس

    28 آبان 1401 در 11:30 ب.ظ

  3. ناشناس

    30 آبان 1401 در 7:27 ق.ظ

  4. ناشناس

    30 آبان 1401 در 10:07 ق.ظ

  5. ناشناس

    2 آذر 1401 در 11:30 ب.ظ

  6. ناشناس

    4 آذر 1401 در 10:56 ب.ظ

  7. ناشناس

    5 آذر 1401 در 6:26 ق.ظ

  8. ناشناس

    23 آذر 1401 در 6:18 ب.ظ

    چقدر زیبا بود

    پاسخ

    • فاطمه امیری

      24 آذر 1401 در 11:27 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…