خانه‌ شما باید این وسیله را داشته باشد!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از میان وسایل تزیینی هر خانه‌ای، ساعت دیواری از وسایل پرکاربردی است که زیباتر شدن دکوراسیون داخلی خانه را تضمین می‌کند.
ساعت های دیواری در دکور منزل

معمولا با توجه به سبک دکوراسیون، انتخاب ساعت دیواری صورت می‌پذیرد. براین اساس مدل‌های مختلف ساعت دیواری در بازار ارائه شده است که متناسب با طرح و رنگ و جنس مبلمان و دیگر وسایل خانه است. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به معرفی ساعت های دیواری در دکور منزل می‌پردازیم.

قبل از خرید ساعت دیواری چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

  1. قبل از خرید، محل نصب ساعت را در اتاق مورد نظر تعیین کنید. سبک دکوراسیون به‌کار رفته در اتاق و سبک ساعت را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر ساعت را برای نصب در آشپزخانه انتخاب می‌کنید؛ ساعت‌هایی با طرح قاشق و چنگال را فراموش نکنید.
  2. در کنار ساعت دیواری، از قاب عکس یا تابلو‌های هنری با سبک مشابه استفاده کنید. برای مثال اگر ساعت کلاسیک خریداری کردید در کنار آن استفاده از تابلوهای مدرن خوشایند نیست زیرا این ناهماهنگی باعث می‌شود زیبایی هر دو تحت تاثیر قرار بگیرد.
  3. برای خرید ساعت دیواری حتما رنگ ساعت دیواری را با رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری پذیرایی یا نشیمن هماهنگ و ترجیحا مکمل هم انتخاب کنید تا ساعت بیشتر به چشم بیاید.
  4. ابعاد محیط و متراژ خانه را در نظر بگیرید تا تناسب بین انتخاب ساعت دیواری و اندازه محیط رعایت شود.
  5. بر اساس سلیقه شما، هزینه ساعت دیواری‌ها متفاوت است. بنابراین بودجه خود را از قبل تعیین کنید تا در خرید ساعت آسوده باشید.

ساعت های دیواری در دکور منزل

بهترین محل برای نصب ساعت های دیواری در دکور منزل کجاست؟

نصب ساعت دیواری در دکوراسیون خانه، از قوانین خاص خود پیروی می‌کند. برای تزیین دیوار خالی یک خانه، یک ساعت دیواری تزئینی بسیار مناسب است. ساعت‌های زیبا، هنری و منحصر به فرد، می‌توانند با شخصیت دادن به فضا، یک نقطه کانونی جذاب ایجاد کرده و خانه‌ای زیبا و منحصربه‌فرد خلق کنند.

برای نصب بهترین مکان برای ساعت دیواری، دیواری که در پشت کاناپه قرار دارد و یا دیوار نزدیک میز غذاخوری را در نظر بگیرید. همچنین دیوار بالای کنسول یا شومینه نیز برای نصب ساعت دیواری می‌تواند مناسب باشد. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با چوب بستنی لوستر بسازید! سر بزنید.

ساعت های دیواری در دکور منزل

شکل و اندازه انواع ساعت های دیواری در دکور منزل

همیشه این نکته را در نظر بگیرید که ساعت مدنظرتان برای کدام قسمت خانه مناسب است. به طور کلی ابعاد ساعت دیواری نباید خیلی بزرگ باشد. معمولا بهترین جنس، ساعت چوبی است و بهترین شکل ساعت دیواری برای منزل، مربع بوده که نمادی از ثبات و صلح درونی و کاملا منطبق با یک زندگی آرام است.

ارتفاع نصب ساعت های دیواری در دکور منزل

به‌طور کلی ساعت دیواری باید در ارتفاعی بین سینه و چشم‌های شما قرار گیرد. سعی کنید ساعت را در ارتفاع خیلی زیاد یا خیلی کم نصب نکنید. به گفته متخصصان دکوراسیون، ارتفاع نصب ساعت دیواری باید به‌گونه‌ای باشد که برای دیدن آن نیاز به بلند کردن سر در حالت ایستاده نداشته باشید.

ساعت های دیواری در دکور منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب تنها با یک قوطی کنسرو در خانه دکوری شیک بسازید را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…