تنها با یک قوطی کنسرو در خانه دکوری شیک بسازید

3
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قوطی‌های خالی کنسرو و ظروف مربا و ترشی ظروف نسبتا مقاومی هستند که می‌توانیم از آن‌ها با کمی خلاقیت به‌وسیله ابزار در دسترس در منزل به شکلی کاربردی استفاده کنیم.
تنها با یک قوطی کنسرو در خانه دکوری شیک بسازید

با قوطی‌های خالی شیشه‌ای و فلزی می‌توانیم فضایی برای قرار دادن وسایل درست کنیم. برای زیبا کردن قوطی‌ها، روش‌های زیادی وجود دارد. در این مطلب از دلتا تعدادی از روش ساخت وسایل دکوری با قوطی کنسرو را به شما آموزش می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

ساخت وسایل دکوری با قوطی کنسرو

تهیه وسایل منزل همیشه نیاز به هزینه زیادی ندارد و گاهی تنها با وسایل ارزان قیمت و چیزهایی که به‌نظر بی‌استفاده می‌آیند می‌توانیم فضا را خاص و شخصی‌سازی کنیم، با این کار هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و هم وسیله‌ای متفاوت را با دستان خودمان برای بخشی از خانه می‌سازیم.

رنگ با اسفنج

لوازم مورد نیاز ما برای رنگ آمیزی قلمو، نوارچسب، قیچی، رنگ اکریلیک، الکل و اسفنج هستند، برای شروع باید با آب گرم و صابون شیشه‌ها را خوب بشوریم و خشک کنیم و یکبار دیگر با دستمال الکلی خوب تمیز کنیم تا لکه های احتمالی کاملا پاک شوند. سپس اسفنج را به شکل دایره‌ای در دو سایز کوچک و بزرگ می‌بریم. برای راحتی بیشتر میتوانیم اسفنج‌ها را به انتهای یک مداد وصل کنیم تا مثل قلمو عمل کنند. سپس اسفنج‌ها را با رنگ‌های متفاوت آغشته می‌کنیم و به‌صورت ضربه‌ای سطح شیشه یا قوطی را پتینه می‌کنیم تا حالت ابر و باد رنگی ایجاد شود و در آخر پس از ۱۲ ساعت با اسپری تثبیت رنگ، رنگ را ثابت می‌کنیم.

ساخت وسایل دکوری با قوطی کنسرو

رنگ قوطی با اسپری رنگ از روش‌های ساخت وسایل دکوری با قوطی کنسرو

ابتدا باید همه قوطی‌ها را خوب با آب بشورید تا همه چسب و کاغذها کنده شود و اگر قوطی شما فلزی است حتما جداره را سمباده بکشید که سطح صاف و رنگ پذیری پیدا کند. حالا با چسب حرارتی یا استکیر می‌توانید روی قوطی طرح بیاندازید یا با نوار چسب خطوط منظم و افقی روی قوطی در بیاورید یا حتی با نخ و کاموا روی آن را تزیین کنید. سپس از فاصله مناسب رنگ را اسپری کنید. پس از خشک شدن، استیکرها یا چسب‌ها را جدا کنید و اسپری تثبیت رنگ بزنید و زمان بدهید تا رنگتان کاملا خشک شود.

مطلب پیشنهادی:  سریع‌ترین روش خانگی نظافت حمام و دستشویی

رنگ قوطی با اسپری رنگ

تکنیک رنگ سریع

اگر ظرف شما شیشه‌ای بود، چند بسته رنگ اکریلیک در رنگ‌های مورد علاقه‌تان تهیه کنید و شیشه‌ها را خوب بشورید و تمیز کنید. حالا رنگ رو کف شیشه بریزید و شیشه را بردارید و آرام برعکس کنید تا رنگ از داخل به سمت همه قسمت‌ها سرازیر شود و دیواره‌ها رنگ بگیرند، اگر دهانه ظرف کوچک بود میتوانید رنگ را با سرنگ داخل قوطی بریزید. بعد از خشک شدن با ماژیک‌های دائمی اکلیلی یا مشکی در جداره بیرونی طرح‌های تکرار شونده مثل حباب یا اشکال هندسی بکشید و برای ۱۲ ساعت اجازه بدید که رنگ‌ها خشک شوند و سپس با تور و روبان آن را تزیین کنید.

دکوپاژ از  روش‌های ساخت وسایل دکوری با قوطی کنسرو

برای این تکنیک رنگ فوق العاده زیبا و ماندگار به رنگ روغن روشن یا رنگ اکریلیک، کاغذ طرح‌دار، چسب چوب، وارنیش، اسپری تثبیت رنگ، قیچی و دو عدد قلمو احتیاج دارید. پارچه‌های گل گلی زیبا و طرح‌های ماندلا برای دکوپاژ بسیار مناسب هستند. برای ساختن این قوطی‌های دکوپاژ زیبا اول قوطی‌ها را خوب تمیز کنید و سمباده بزنید. حالا با رنگ روغن یا اکریلیک کل قوطی را رنگ کنید و بذارید خشک شوند. سپس کاغذ طرح‌دار را به اندازه مورد نیاز به‌صورت نواری در اندازه‌های یکسان که بالا تا پایین قوطی را بپوشاند ببرید و روی بدنه قوطی بگذارید و روی آن به‌وسیله قلمو، چسب چوب رقیق شده بزنید تا خوب به جداره قوطی بچسبد. حالا اسپری تثبیت رنگ بزنید و بعد از چند ساعت با قلمو وارنیش را به تمامی سطح قوطی بزنید و اجازه دهید برای ۲۴ ساعت خشک شود و از این دکوپاژ زیبا لذت ببرید.

دکوپاژ

 

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    27 آبان 1401 در 2:30 ب.ظ

  2. ناشناس

    27 آبان 1401 در 10:48 ب.ظ

  3. ناشناس

    23 آذر 1401 در 0:24 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان کلاسیک و داشتن منزلی شیک

چیدمان مبلمان کلاسیک می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود و به سلیقه شخصی، نوع فضا و تعداد…