۳ روستای بی‌نظیر در جاده چالوس

14
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
علاوه بر جنگل‌‌‌ها، رودخانه‌‌ها، دریاچه‌‌ها، آبشارها و کوه‌‌های جاده چالوس، روستاهای موجود در مسیر این جاده نیز طرفداران زیادی دارند. در این مطلب از دلتامگ زیباترین روستاهای جاده چالوس را خواهیم شناخت.
زیباترین روستای جاده چالوس

زیباترین روستای جاده چالوس کدام روستاست؟ هنوز هم بسیاری از گردشگران هستند که ترجیح‌ می‌دهند خود را از زیبایی‌‌هایی شگفت‌انگیز جاده چالوس محروم نکنند. گذشته از این، در بسیاری از مواقع جاذبه‌‌های گردشگری موجود در این جاده است که هدف اصلی گردشگران از شروع سفر است. با دلتامگ در ادامه این مطلب همراه باشید.

خرید ویلا در شمال

روستاهای جاده چالوس

روستای دلیر، روستای سینوا، روستای بنفشه ده، روستای ارنگه، روستای سپهسالار، روستای خور، روستای ناتر و روستای مرزن‌آباد از جمله روستاهای زیبایی هستند که در مسیر جاده چالوس از کرج تا استان مازندران واقع شده‌اند. در واقع تعداد روستاهای جاده چالوس از حیث زیبایی و بکر بودن آنقدر زیاد است که نمی‌توان همه آنها را در یک مقاله جمع کرد؛ اما می‌توان به برخی از آن‌ها اشاره‌های کوچکی داشت. با ما همراه باشید تا سه مورد از این روستاها را بهتر بشناسید.

روستای ارنگه

اگر بنا باشد از میان انبوه روستاهای موجود در این جاده زیبای ایران، زیباترین روستای جاده چالوس را انتخاب کنیم روستای ارنگه بدون شک یکی از اولین گزینه‌‌هایی خواهد بود که به ذهن خطور‌ می‌کند. ارنگه در واقع منطقه‌ای است که از چند روستای نزدیک به هم تشکیل شده است. هر کدام از پنج روستا‌ی این منطقه می‌توانند این لقب زیبنده را به خود اختصاص دهند؛ اما قرارگیری آن‌ها در نزدیکی هم باعث شده است تا نام منطقه ارنگه در صدر تمام فهرست‌‌های مربوط به دیدنی‌‌های جاده چالوس بدرخشد.

روستای ارنگه

روستای سپهسالار یکی از زیباترین روستاهای جاده چالوس

در انتخاب زیباترین روستای جاده چالوس یکی دیگر از گزینه‌‌ها صد البته روستای سپهسالار است. این روستا با نام امامزاده ابراهیم نیز شناخته‌ می‌شود. دلیل این امر مقبره این امامزاده است که در دل غاری در نزدیکی این روستا واقع شده است. روستای سپهسالار پیش از هر چیز با آبشار زیبا و چشم‌نواز خود شناخته‌ می‌شود.

شاید سپهسالار جذاب‌ترین روستای جاده چالوس نباشد؛ اما آبشار سپهسالار بدون شک زیباترین آبشار جاده چالوس است. این آبشار ده متری در بین دو صخره قرار گرفته است. این موقعیت ویژه باعث شده است تا منظره این آبشار نیز ویژه و منحصر به‌ فرد باشد. همچنین محدوده زیر آبشار هم به دلیل وجود همین صخره‌‌ها از حالتی جذاب و خاص برخوردار شده است. شیوه خاص تابش آفتاب به آبشار سپهسالار نیز زیبایی آن را دو چندان‌ می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  اژدها وارد می‌شود!

فاصله روستای سپهسالار با سد کرج تنها پانزده کیلومتر است. این روستا در پنج کیلومتری غرب جاده چالوس قرار دارد و نزدیکی آن با تهران نیز به محبوبیت آن افزوده است.

آبشار سپهسالار زیباترین آبشار جاده چالوس

روستای خور، روستایی محبوب در لیست زیباترین روستاهای جاده چالوس

اگر به دنبال یافتن جذاب‌ترین روستای جاده چالوس هستید نام روستای خور را فراموش نکنید. این روستا نیز مانند روستای سپهسالار در فاصله‌ای نزدیک با تهران و کرج واقع شده است. روستای خور در فاصله هفده کیلومتری با کرج قرار دارد و پایتخت‌نشینان‌ می‌توانند خود را در کمتر از یک ساعت به این بهشت گمشده برسانند. مهم‌ترین جاذبه گردشگری این روستا آبشار زیبای آن است. آبشار خور دارای ارتفاعی حدود پنجاه متر است و از شکوهی کم‌نظیر برخوردار است. وجود درختان انبوه گیلاس، آلو و سیب نیز یکی دیگر از جذابیت‌‌های روستای خور است. این درختان وحشی در مسیر منتهی به آبشار خور قرار دارند.

آبشار خور

سخن آخر

برای عنوان زیباترین روستای جاده چالوس انتخاب‌های بسیاری وجود دارد و نمی‌توان تنها یک روستا را انتخاب کرد. این جاده خود به تنهایی یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران است. می‌توان گفت اکثر روستاهای استان مازندران که در مسیر این جاده وجود دارند همگی در لیست جاهای دیدنی مازندران قرار دارند و جاذبه‌های زیبای گردشگری در ایران محسوب می‌شوند.

14 دیدگاه

  1. ناشناس

    30 آبان 1401 در 3:13 ق.ظ

  2. ناشناس

    30 آبان 1401 در 12:50 ب.ظ

    خوب دل انگیز

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      30 آبان 1401 در 4:14 ب.ظ

      خوشحالم که پسندیدید😍

      پاسخ

  3. مرتضی دهقانی مرتضی دهقانی

    1 آذر 1401 در 0:49 ق.ظ

    عالی بود وچنانچه تور برای دیدن روستا های جاده چالوس سراغ دارید لطفا اعلام بفرمایید. باتشکر از خانم مونا اصفهانی.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      13 آذر 1401 در 5:00 ب.ظ

      ممنون از لطف شما. در حال حاضر ما تور گردشگری نداریم

      پاسخ

  4. ناشناس

    2 آذر 1401 در 3:26 ب.ظ

  5. پری 💐

    4 آذر 1401 در 8:05 ب.ظ

    کاش الان من اونجا بودم جاده چالوس روستای زیبا 😔😌

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      5 آذر 1401 در 2:29 ب.ظ

      ممنون از حضور شما

      پاسخ

  6. پری 💐

    4 آذر 1401 در 8:08 ب.ظ

    کاش الان من اونجا بودم جاده چالوس روستای زیبا 😔😌 ممنون از سایت عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      5 آذر 1401 در 2:28 ب.ظ

      ما از شما ممنونیم دوست عزیز که نظرتون رو برامون یادداشت کردید.❤

      پاسخ

  7. ناشناس

    8 آذر 1401 در 0:02 ق.ظ

  8. امیر

    24 مهر 1402 در 9:11 ب.ظ

    خدا کنه که این جاهای دیدنی مملکت ما همچنان زیبا و سالم باقی بمانند.

    پاسخ

    • زینب پروانه

      25 مهر 1402 در 9:18 ق.ظ

      آمین، ممنون از همراهیتون

      پاسخ

  9. ناشناس

    28 مهر 1402 در 6:01 ب.ظ

    بهترین برنامه حمید شیراز

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

عطر‌هایی با رایحه‌های عجیب و غریب!

برخی شرکت‌های طراح و تولید کننده عطر، تصمیم گرفته‌اند که محصولاتی جذاب و منحصر به‌فرد، برا…