گنج آخر هفته خود را در لواسان بیابید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیبایی‌های خاص، آب‌وهوای خاص، دشت و کوه‌های متفاوت و… از جمله ویژگی‌های لواسان است. جاهای دیدنی لواسان اصلا تمامی ندارد.

جاهای دیدنی لواسان، اماکن تاریخی، باغ و ویلاهای بزرگ اجاره‌ای، مهم‌تر از همه هوای بدون دود و… که هرکدام ستاره روی دوش لواسان را سنگین‌تر می‌کند. ناف شهرهای ییلاقی را با گردش و تفریح بریده‌اند و هرکس هم که راهی آنجا شده است به همین دلیل بوده. اسمش را هرچه دوست‌دارید بگذارید، اما اینجا جای عشق‌وحال است. با دلتامگ همراه باشید.

روستاهای دیدنی لواسان

روستاهای دیدنی اطراف لواسان از هر نظر که فکرش را بکنید مهم‌اند.

روستای افجه

اولین روستایی که معرفی می‌کنیم افجه نام دارد. روستای افجه در ۵ کیلومتری شمال لواسان بنا شده. اهمیت این روستا نه برای جاهای دیدنی، بلکه برای باغ و دشت گیاهش است. این روستا دو منطقه گردشگری بسیار معروف دارد.

روستای افجه از توابع لواسان

روستای سینک

بعد از افجه، سینک رتبه دوم فاصله با تهران را دارد. سینک پایین‌دست رودخانه افجه واقع شده است و این امر فاصله‌اش با تهران را کمتر می‌کند. به‌جرئت می‌توان گفت این قرارگیری کنار رودخانه برای سینک، به‌جز نعمت هیچ‌چیز دیگری نبوده است.

روستای لالون

لالون، لالان، لاله‌گون فرقی نمی‌کند، مهم آن بهشتی است که پشت این اسم مخفی شده است. روستای لالون را نباید از دست داد. سفر یک‌روز و دو روز‌ش فرقی نمی‌کند، زیرا مطمئنم اگر به آنجا بروید هر هفته دلتان پر می‌کشد که دوباره برگردید.

این منطقه سردسیرِ سردسیر است و شاید خرداد و تیرش هم با کمی سوز شبانه همراه باشد، اما بازدید و اتراق دو سه روزه در طبیعتش اگر با سرماخوردگی هم باشد، می‌ارزد.

روستای امامه

یکی دیگر از روستاهای اطراف تهران امامه است. روستایی نه‌چندان دور از پایتخت با قدمت زیاد و جمعیتی بیشتر از تمام روستاهای منطقه. اینجا همه‌چیز برای پیاده‌روی و خوش‌گذرانی فراهم است. پیشنهاد می‌کنم سراغ امامه بروید، زیرا کوچه‌پس‌کوچه‌ها، باغ‌ها و درختان میوه‌اش هوش از سرتان خواهد برد.

روستای امامه

روستای ناران

اگر حالش را ندارید به روستاهای ذکرشده بروید حداقل در نارون لواسان کمی بچرخید که دست خالی از اینجا نرفته باشید. ناران یکی از محله‌های قدیمی و اصلی لواسان تهران است. منطقه‌ای دیدنی و جذاب پر از ابنیه تاریخی با قدمتی چندصدساله که مورخان هم به دوران ساسانیان و هم هخامنشایان نسبتش می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن خشکی پوست در زمستان با چند لوسیون فوق‌العاده

جاذبه های طبیعی لواسان

اگر کمی عمیق‌تر جاهای دیدنی لواسان را جست‌وجو کنیم کم‌کم جاهای دیدنی جای خود را به جاذبه های طبیعی لواسان می‌دهند. مناطقی بکر و دست‌نخورده پر از غار، کوه، دره تا دشت و آبشار و رودخانه.

گردنه قوچک

یکی از جاهای دیدنی لواسان، گردنه دیدنی و بسیار بلند قوچک است. اگر در جاده منتهی به لواسان رانندگی کرده باشید، متوجه خواهید شد که این گردنه چقدر بلند و البته زیباست. از این جاده مسیرهای مختلفی جدا می‌شود که همه به بهشت می‌رسند. یکی بهشت لواسان، دیگری بهشت زردبند و فشم و…

تپه حصارک

تل یا تپه‌های تاریخی، جزئی انکارناپذیر و در واقع بسیار مهم از مکان‌های تاریخی‌اند. از اکتشافات و تحقیقاتی که در این تپه‌ها انجام ‌شده است، به حقایقی ‌رسیده‌اند که شاید با سال‌ها بررسی متون هم نصیبشان نمی‌شد. یکی از این تپه‌های تاریخی و البته دیدنی، تپه حصارک لواسان است.

پارک جنگلی تلو

پارکی بزرگ و دیدنی که باب جوجه سیخ‌کردن، نشستن و استراحت است. اگر واقعا تاکنون به این پارک نرفته‌اید، بهتر است همین الآن جای تفریخ آخر هفته خود را رزرو کنید و سری به تلو جنگل تهران بزنید.

کوه مهرچال

اگر اهل کوه‌نوردی هستید، بهتر است سراغ کوه مهرچال بروید. قله مهرچال جزئی از رشته کوه البرز است. تقریبا می‌توان گفت، بلندترین قله این رشته کوه همین مهرچال است. منطقه اطراف این کوه جز برف، سنگ و کوه چیزهای دیگری هم دارد.

پارک جنگلی تلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

عطر‌هایی با رایحه‌های عجیب و غریب!

برخی شرکت‌های طراح و تولید کننده عطر، تصمیم گرفته‌اند که محصولاتی جذاب و منحصر به‌فرد، برا…