آیا خواص سرکه سیب برای کاهش وزن واقعیت دارد؟

16
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فواید سرکه سیب برای کاهش وزن طبق تحقیقات علمی کاملا ثابت شده و این ماده غذایی یکی از معجزه‌کننده‌های لاغری است.
فواید سرکه سیب برای کاهش وزن اثبات شده است

فواید سرکه سیب برای کاهش وزن همیشه مورد توجه افراد بوده است. اما این باور تا چه میزان درست است؟ محققان برای صحت سنجی این باور تحقیقی انجام داده‌اند. برای مطلع شدن از نتایج این نظر سنجی با دلتا همراه باشید.

خواص سرکه سیب

یکی از محصولاتی که از تخمیر سیب به دست می‌آید سرکه سیب است که به‌عنوان یک ماده طعم‌دهنده در مواد غذایی و سالاد‌ها استفاده می‌شود. سرکه سیب به دلیل ترکیبات موجود در آن، خواص مفیدی برای سلامتی دارد و البته فواید سرکه سیب برای کاهش وزن از نظر علمی ثابت شده است. برخی از خواص سرکه سیب عبارت‌اند از:

کاهش قند خون

برخی مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مقادیر کمی از سرکه سیب به کاهش قند خون در برخی از افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند. این خواص مرتبط با اثرات سرکه سیب بر بهبود حساسیت به انسولین و کنترل سطح قند خون است.

سرکه سیب به بهبود عملکرد گوارشی کمک می کند

خواص ضد‌باکتریایی و ضد‌قارچی

سرکه سیب می‌تواند خواص ضد‌باکتریایی و ضد‌قارچی داشته باشد که موجب کنترل رشد باکتری‌ها و قارچ‌هایی مانند کاندیدا می‌شود.

بهبود گوارش

سرکه سیب می‌تواند به بهبود عملکرد گوارشی کمک کند. اثرات اسید سرکه بر ترشح اسید معده و فعالیت آنزیم‌های گوارشی می‌تواند به هضم غذا و جلوگیری از مشکلات گوارشی کمک کند.

آنتی‌اکسیدان

سرکه سیب ممکن است حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی باشد که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو و جلوگیری از ایجاد آسیب در بخش‌‌های مختلف بدن کمک کند.

سرکه سیب چربی های بدن را می سوزاند

فواید سرکه سیب برای کاهش وزن چیست؟

مصرف سرکه سیب همچنین می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهند که سرکه سیب ممکن است تاثیر مثبتی بر متابولیسم و سیگنال‌های سیری مصرف غذا داشته باشد که به کنترل اشتها و کاهش مصرف کالری کمک می‌کند.

برای اثبات فواید سرکه سیب برای کاهش وزن دانشمندان یک تحقیق علمی انجام دادند. افراد شرکت‌کننده در یک تحقیق با افزودن دو قاشق چایخوری سرکه به رژیم غذایی خود وزن کم کردند. آنان بدون ایجاد هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی خود یا انجام ورزش بیشتر به این امر دست یافتند.

سرکه همچنین منجر به کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود که نشان دهنده سلامت بهتر قلب است. البته در این که آیا تاثیر سرکه بر اساس انواع سیب متفاوت است یا نه، احتمالا تفاوت کمی وجود دارد.

برای خوش طعم‌تر کردن سرکه، می‌توان به سادگی آن را در یک لیوان آب یا هر نوشیدنی دیگری افزود تا طعم تند آن کاهش یابد. از طرف دیگر، می‌توان آن را روی سالاد ریخت به اسموتی اضافه کرد یا به عنوان طعم دهنده غذا استفاده کرد. از دیگر فواید سرکه می‌توان به کاهش فشار خون و جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:  چگونه کبودی‌ها را سریع از بین ببریم؟

از سرکه سیب می توان به عنوان طعم دهنده غذا استفاده کرد

۲ قاشق سرکه سیب بهتر است یا ۱ قاشق از آن؟

برای این مطالعه، ۱۷۵ فرد ژاپنی به سه گروه تقسیم شدند. یک گروه به‌عنوان گروه کنترل رژیم غذایی معمولی خود را ادامه داد، گروهی دیگر یک قاشق چایخوری سرکه به غذای روزانه خود افزودند، در حالی که گروه سوم روزانه دو قاشق چایخوری با غذای خود مصرف کردند.

نتایج نشان داد که پس از ۱۲ هفته، کسانی که دو قاشق چایخوری سرکه به رژیم غذایی خود اضافه کرده بودند بین دو تا چهار پوند وزن کم کردند. آنان همچنین سطح تری گلیسیرید کمتری داشتند اما دو گروه دیگر به میزان قابل توجهی وزن کم نکردند.

محققان اظهار کردند: مطالعه حاضر، اولین تحقیقی است که نشان می‌دهد سرکه وزن بدن، شاخص توده بدنی و توده چربی بدن را در افراد چاق ژاپنی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، دریافت مداوم سرکه باعث کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود.

قدمت استفاده از سرکه سیب به قبل از میلاد مسیح بر میگردد

چرا سرکه چربی را کاهش می‌دهد؟

یکی از فواید سرکه سیب برای کاهش وزن کمک به کاهش چربی بدن است. نتایج مطالعات حیوانی پیشین نشان داده بود که اسید استیک، جز اصلی سرکه، می‌تواند چربی بدن را کاهش دهد. محققان خاطرنشان کردند که سرکه قدمتی بسیار طولانی دارد و به بابل در ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. طبق نتایج تحقیقات مصرف سرکه فشار خون را کاهش می‌دهد، کلسترول خون را بهبود می‌بخشد و هیپرگلیسمی پس از غذا را مهار می‌کند.

سخن پایانی

مهم است به یاد داشته باشید که مصرف سرکه سیب در مقادیر مناسب و همراه با یک رژیم غذایی متنوع و متعادل می‌تواند مفید باشد. فواید سرکه سیب برای کاهش وزن ارتباط مستقیمی با سلامتی شما دارد. همچنین، در صورت مصرف داروها یا مشکلات مرتبط با سلامتی، قبل از شروع مصرف سرکه سیب، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

سرکه سیب خواص و فواید بیشماری دارد

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه بستنی خانگی با ماست در 3 مرحله

16 دیدگاه

  1. عاطفه

    30 آبان 1401 در 10:27 ب.ظ

    منم تری گلیسیرین خونم با سرکه سیب روزی یک قاشق چایخوری با آب مخلوط میکردم ومیخوردم روزی دوبار بعددوماه رفتم آزمایش تری گلیسیرین خونم نرمال بود.. واقعا عالیه ولی سرکه سیب خونگی نه کارخونه ای

    پاسخ

    • مونا غریبی

      7 آذر 1401 در 9:57 ق.ظ

      خداروشکر، انشالله همیشه در سلامت کامل به سر ببرید.🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    30 آبان 1401 در 10:29 ب.ظ

  3. ناشناس

    1 آذر 1401 در 12:23 ب.ظ

  4. ناشناس

    2 آذر 1401 در 8:49 ق.ظ

  5. ناشناس

    3 آذر 1401 در 11:57 ق.ظ

  6. بانو

    3 آذر 1401 در 10:39 ب.ظ

    بسیار عالی موفق باشید وسربلند

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      5 آذر 1401 در 2:33 ب.ظ

      ممنون بابت حضور ارزشمند شما دوست عزیز در مجله🌹

      پاسخ

  7. بانو

    3 آذر 1401 در 10:39 ب.ظ

    بسیار عالی موفق باشید وسربلند

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      5 آذر 1401 در 2:33 ب.ظ

      ممنون بابت حضور ارزشمند شما دوست عزیز در مجله🌹

      پاسخ

  8. ناشناس

    4 آذر 1401 در 0:50 ق.ظ

  9. ناشناس

    4 آذر 1401 در 4:27 ق.ظ

  10. ناشناس

    5 آذر 1401 در 10:13 ق.ظ

  11. ناشناس

    11 آذر 1401 در 4:30 ب.ظ

  12. ناشناس

    3 دی 1401 در 3:33 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      4 دی 1401 در 10:03 ق.ظ

      ممنون از همراهی و لطف شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

درمان فوری سردرد شدید با 4 راهکار ساده

درمان فوری سردرد شدید در بسیاری از مواقع بسیار راحت و آسان است و حتی نیاز به استفاده از دا…