این گیاهان برای رشد به خاک نیاز ندارند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جالب است بدانید برخی گیاهان آپارتمانی به صورت ژنتیکی تا زمانی که در معرض رطوبت قرار دارند، رشد می‌کنند.
گیاهان آپارتمانی بی نیاز به خاک

از دیدگاه بسیاری از کارشناسان، نگهداری گیاهان در خانه و محل کار علاوه بر جنبه زیبایی که دارند می‌توانند باعث آرامش افراد شده و افزایش بهره‌وری کارمندان را به همراه داشته باشند. از سوی دیگر استفاده از گیاهان سبز و گل‌ها در منزل و محل‌کار می‌تواند خیلی ملایم به پاک‌سازی هوا کمک کند. با این حال، همه افراد به اندازه کافی صبور نیستند که از این گیاهان تزیینی محافظت کنند و یا تمایل به کاشتن آن‌ها در خاک داشته باشند. گروهی از گیاهان آپارتمانی بی نیاز به خاک هستند که به راحتی می‌توانند در آب رشد کنند. در صورتی که علاقه‌مند هستید با این گیاهان آشنا شوید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی بی نیاز به خاک

گیاهانی که بدون خاک رشد می‌کنند

تا به حال نام هیدروپونیک را شنیده‌اید؟ هیدروپونیک به معنای پرورش گیاهان در آب است. در این روش نه تنها از کثیفی‌های خاک راحت می‌شوید، بلکه این نوع گیاهان به نگهداری کمی نیاز دارند و می‌توانند دکور زیبایی هم ایجاد کنند. گروهی از این گیاهان عبارتند از:

علف فیبر چشمی

علف فیبر چشمی نام معمول خود را از برگ‌های نازک علفی گرفته که به سیم فیبر‌نوری شباهت دارد و می‌تواند به راحتی در آب رشد کند. فیبرچشمی می‌تواند مانند یک درخت کوچک رشد کند. ضمنا اگر یک لوله پلاستیکی در اطراف پایه آن ببندید، رشد آن سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

بامبو

بامبو

بامبو جزو گیاهان آپارتمانی بی نیاز به خاک است که به سرعت رشد می‌کند تنها کافی است آن را درون یک گلدان ساده با آب قرار دهید. انواع مختلفی از بامبو وجود دارد که شما می‌توانید در داخل خانه آن‌ها را پرورش دهید.

مطلب پیشنهادی:  این گیاهان آپارتمانی مناسب آشپزخانه هستند

اپیپرمنوم اورئوم

این گیاه خانگی معمولاً در یک گلدان با خاک رشد می‌کند، اما در آب نیز می‌تواند به خوبی رشد کند. خشک کردن آن تقریباً غیر ممکن است و حتی زمانی که در تاریکی نگهداری می‌شود، سبز باقی می‌ماند، بنابراین می‌تواند به یک گیاه زینتی بزرگ برای خانه شما تبدیل شود.

همیشه سبز چینی ( آگالونما )

همیشه سبز چینی ( آگالونما )

همیشه سبز چینی یک گیاه آبی نیست، معمولاً در یک گلدان با خاک رشد می‌کند. با این حال از آنجایی که این گیاه از آسان‌ترین گیاهان برای رشد است در آب نیز احساس خوبی دارد، اما رشد آن به سرعت رشدش در خاک نیست.

ساکولنت‌ها، از جمله کاکتوس‌ها

ساکولنت‌ها، از جمله کاکتوس‌ها

این گیاهان خانگی بسیار مشهور هستند، زیرا به آبیاری مکرر و گلدان‌های بزرگ نیاز ندارند تا در آن رشد کنند. روش محبوب دیگر در حال رشد ساکولنت‌ها و کاکتوس‌ها، هیدروپونیک است. یک کاکتوس را در ظرف پر از سنگ‌ریزه گیاهی بکارید و سپس این ظرف را درون سطل دیگری قرار دهید که پر از آب باشد.

پیشتهاد مطالعه: گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گام هایی ساده برای طراحی زیباترین کلوزت روم

زیباترین کمد لباس اتاقی است که هم کاربردی و هم شیک باشد. باید فضایی باشد که بتوانید به راح…