چگونه با عسل موهای خود را نرم کنیم؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اغلب ما عسل را به‌عنوان یک شیرین‌کننده‌ سالم می‌شناسیم اما خوب است بدانید که ترکیبات عسل می‌تواند برای پوست و مو هم مفید باشد.
فواید عسل برای مو

فواید عسل برای مو را همه افراد باید بدانند و از آن استفاده کنند. عسل که توسط زنبور تولید می‌شود مجموعه‌ای از شهدگل‌ها، صمغ و گرده‌ گل است که به حفظ رطوبت و مبارزه با پیری و انواع باکتری‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این عسل ترکیبی از مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر شفابخشی‌ است که می‌تواند به سلامت پوست و موی شما کمک کند. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

فواید عسل برای مو

نرم‌کننده‌ مو

آنزیم‌ها و مواد مغذی عسل روی موها هم تأثیر مثبتی دارد و به آنها درخشندگی ملایمی می‌دهد. روغن نارگیل هم می‌تواند به لایه‌ی میانی مو نفوذ کند و موجب نرمی کوتیکول مو شود این امر باعث می‌شود رشته‌های موهای شما درخشان‌تر شده و حالت دلخواه شما را بگیرد.

یک قاشق غذاخوری عسل خام را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط جادویی‌تان را وقتی موهایتان کمی نم‌دار است به دوسوم پایینی ساقه‌ی موها بزنید. از نوک موها شروع کنید و به سمت بالا بروید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس دوباره موهایتان را بشویید.

3 فایده عسل برای مو

شامپوی تقویت‌کننده

یکی از فواید عسل برای مو تقویت کردن آن است. همان‌طور که پیش از این هم گفتیم عسل حاوی نوعی ماده‌‌ هیدروکسی است. این ماده به تنظیم و حفظ رطوبت مو کمک می‌کند. به‌علاوه عسل یک ماده‌ تقویت‌کننده‌ فولیکول مو برای رشد سالم موها محسوب می‌شود.

یک قاشق غذاخوری عسل را با مقدار کمی از شامپوی مورد علاقه‌تان مخلوط کنید و موهایتان را با این مخلوط بشویید و سپس آب بکشید. این کار موهایتان را تقویت کرده و به رشد آن کمک می‌کند.

شامپوی تقویت‌کننده

روشن‌کننده‌ مو

از فواید عسل برای مو می‌توان به روشن‌کننده‌ مو اشاره کرد. در عسل آنزیمی وجود دارد به نام گلوکز اکسیداز، این آنزیم باعث می‌شود که پراکسیدهیدروژن در مو به آرامی آزاد شود و به‌خاطر وجود همین ویژگی، عسل موجب روشن‌شدن رنگ مو می‌شود.

سه قاشق غذاخوری عسل را در دو قاشق غذاخوری آب حل کنید. محلول‌تان را روی موهای تمیز و نمناک بمالید و بگذارید یک ساعت روی موهایتان بماند. سپس موهایتان را بشویید. برای رسیدن به نتیجه‌ بهتر این کار را هر روز تکرار کنید.

روشن‌کننده‌ مو

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب از بین بردن جای جوش در ۳ سوت را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در ۶:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…