شگفتی رازآلود در روستای جهان نما

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روستای جهان نما یکی از ییلاق‌های استان گلستان است و با آب و هوای خنکی که دارد، سفر و کمپینگ در جنگل بکر آن، در بهار و تابستان بسیار دلچسب است.
روستای جهان نما

روستای جهان نما کجاست؟ همه ما در شلوغی‌های زندگی شهری گاهی از ته دل آرزو می‌کنیم که کاش در زمان و مکانی دور این هیاهو و آلودگی بودیم‌، کاش به جایی برویم که هیچ خبری از تکنولوژی  نباشد. امروز می‌خواهیم شما را با ماشین زمان به روستایی ببریم که هیچ خبری از تکنولوژی نباشد. فقط طبیعت بی‌انتها و زیبایی واقعی پیش روی شماست. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

جهان نما کجاست؟

روستای جهان نما یکی از روستاهای ییلاقی استان گلستان است، که در ارتفاع ۳۰۸۶ متری از سطح دریا قرار دارد. به همین دلیل آب و هوای خنکی حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان دارد، طوری که حتی برای سفر در تابستان باید یک لباس گرم با خود ببرید. منطقه حفاظت شده و جنگل جهان نما، یکی از بکرترین مناطق ایران است.

Jahannama village

اقامت در جهان نما

روستاییان مهربان روستای جهان نما با رویی گشاده، خانه‌های روستایی خود را برای اقامت در اختیار ما می‌گذارند. البته این خانه‌ها هیچگونه امکاناتی ندارد، بنابراین باید از کیسه خواب و لوازم شخصی خود برای استراحت استفاده کنیم. اگرچه فقط یک شب را در خانه‌های روستایی می‌گذرانیم.

نکته خیلی مهم درباره سفر به جهان نما، همراه داشتن امکانات کامل برای سفر است، از کوله پشتی سبک و کیسه خواب گرفته تا اجاق سفری و لباس گرم را با خود بیاورید. چون اینجا فقط طبیعت است و هیچ خبری از امکانات رفاهی نیست.

پیاده‌روی در جنگل

با کمک راهنما در جنگل‌های مه‌آلود روستای جهان نما پیاده‌روی می‌کنیم، صدای پرنده‌ها، اکسیژن، آرامش و دیدن زیبایی‌های طبیعت شما را غرق می‌کند. به طوری که زمان را فراموش می‌کنید. البته در این مسیر پیاده‌روی ممکن است یک روباه زیبا از پشت درخت‌ها بگذرد.

این نکته را در نظر بگیرید که ما برای آرامش و حال خوب به محل زندگی حیوانات سفر کرده‌ایم و مهمان‌های ناخوانده‌ای هستیم. بنابراین موسیقی با صدای بلند و یا هر چیزی که آرامش و زیبایی طبیعت را از بین می‌برد، در این سفر حذف می‌شود.

روستای جهان نما کجاست

آوای زیبای طبیعت

در این سفر فقط باید به آوای بی‌نظیر طبیعت گوش کنیم، چون موسیقی را در ترافیک تهران و زندگی ماشینی بارها گوش می‌کنیم. جنگل جهان نما به دلیل قراری گیری در ارتفاع و نبود امکانات رفاهی، آلودگی نوری ندارد و شب می‌توانیم تک تک ستاره‌ها را با جزئیات ببینیم و عکس‌های زیبای از کهکشان راه شیری بگیریم. برای طبیعت گردی بیشتر در ایران، دیدنی‌ترین مکان‌های پاییزی گیلان را بخوانید.

تفریحات منطقه جهان نما

کوهنوردی و جنگل پیمایی: در این منطقه یک ماجراجویی در دل جنگل‌های هیرکانی را تجربه می‌کنیم. باید قدم‌هایمان را آرام برداریم و آلودگی صوتی ایجاد نکنیم، چون هر گوشه از این جنگل خانه حیوانات کوچک و بزرگ است و رفتار ما می‌تواند باعث عدم امنیت آن‌ها شود. البته برای رسیدن به جنگل باید کمی کوهنوردی کنیم، به همین دلیل حتما کفش مناسب داشته باشید. این بخش برای کسانی که توانایی کوهپیمایی ندارند و یا کودک و سالمند هستند مناسب نیست.

طبیعت‌گردی: دوستانی که به کوهپیمایی علاقه ندارند، نگران نباشند. چون اینجا دشت، دهکده، چشمه و رودخانه برای طبیعت‌گردی و عکاسی دارد. بنابراین گردشی آرام و زیبا را در طبیعتی بکر تجربه می‌کنیم. با اینکه باید از نور خورشید لذت ببریم، اما کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید و حتما کلاه و عینک آفتابی همراه داشته باشید.

روستای جهان نما

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری نهایت زیبایی در لاله‌های واژگون گلستانکوه را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…