زیباترین مسیرهای ریلی ایران کدامند؟

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر با قطار یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تجربه جدیدی در سفر است. در این مطلب با زیباترین مسیرهای ریلی ایران آشنا شوید.
سفر با قطار

سفر با قطار همیشه جزو هیجان‌انگیزترین سفرها بوده است و خیلی‌ها، برای لذت بیشتر از مسیر سفر خود، قطار را انتخاب می‌کنند. اگر شما هم عاشق سفر با قطار هستید این مطلب برای شما مفید خواهد بود. قطار همیشه به دلیل امنیت بالا و امکانات رفاهی که دارد، انتخاب خیلی از مسافران است. این وسیله نقلیه، محبوبیت زیادی بین خانواده‌ها دارد زیرا می‌توانند ساعت‌ها در یک کوپه در کنار هم از مسیر سفر لذت ببرند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

تهران-ساری

این خط ریلی از همان ابتدای مسیر شمارا شگفت‌زده خواهد کرد. شما از اول شاهد جاذبه‌های طبیعی زیبا خواهید بود و نمی‌توانید از مسیر سرسبز و بکر طبیعت چشم بردارید. این خط از روی پل ورسک عبور می‌کند و زیبایی این پل نیز شمارا محو خود خواهد کرد. این مسیر ۲۴ ایستگاه مختلف دارد و از ایستگاه دوم به بعد دیگر با بی‌نظیر بودن مسیر، شگفت‌زده خواهید شد.

تهران ساری

مشهد-ساری

این خط ریلی هم از طبیعت بکر و سرسبز برخوردار است و شما وقتی به جنگل‌های شمال کشور می‌رسید، محو زیبایی بی‌کران طبیعت خواهید شد. سفر شما با این خط ریلی چیزی حدود چهارده ساعت طول می‌کشد اما ارزشش را دارد و شما بی‌نهایت از این مسیر لذت خواهید برد. ایستگاه‌های این خط ریلی عبارت‌اند از: کاشمر، شاهرود، دامغان، سمنان، فیروزکوه و قائم‌شهر.

قزوین-رشت

در سفر با قطار، هر خط ریلی که از شمال کشور عبور می‌کند، شما را غرق در شگفتی می‌کند و آن‌قدر منظره‌های این مسیرها زیباست که شما چیزی از طولانی بودن سفر نخواهید فهمید، البته این خط ریلی مسافت زیادی ندارد و شما به‌سرعت به مقصد خواهید رسید اما از زیبایی مسیر هم لذت خواهید برد. مسافتی که شما طی خواهید کرد در کمتر از ۳ ساعت خواهد بود.

مشهد-رشت

شما در این مسیر ریلی از کنار دریا و دل جنگل‌ها عبور خواهید کرد و چه چیزی قشنگ‌تر از منظره‌ای به این زیبایی خواهد بود؟ چیزی که در سفر با قطار جذاب است این است که تمامی مسافران مشغول تماشای زیبایی مسیر هستند. قطعاً این خط ریلی از زیباترین مسیر ریلی ایران است و دلیل آن، تازه تأسیس بودن این خط ریلی است.

خط ریلی لرستان

لرستان به شهر آبشارها معروف است، پس همین موضوع کافی است که خودتان را آماده کنید تا در مسیر ریلی آن، طبیعت بی‌نظیری را شاهد باشید. این خط، چیزی حدود ۷۴ کیلومتر طول دارد. این قطار فقط برای گردشگران ساخته‌شده است و حتی زمان‌هایی نیز در بعضی از ایستگاه‌ها بیشتر توقف می‌کند تا مسافران از منظره‌ زیبای طبیعی لذت ببرند. شما از جاذبه‌های بسیاری در مسیر عبور خواهید کرد مثلاً: چشمه آب گوگرد، آبشار بیشه، آبشار ازگن.

خط لرستان

تهران-گرمسار

این خط ریلی، شما را به دل کویر می‌برد و از مناطق کویری عبور می‌کند. جالب است که این مناطق نیز زیبایی منحصربه‌فردی دارد و شما در طول مسیر شگفت‌زده خواهید شد. چیزی که از همه هیجان‌انگیزتر است این است که در روز، شما شاهد خورشید تابان بر روی رمل‌های شنی هستید و در شب می‌توانید از آسمان پرستاره کویر لذت ببرید.

تهران-اهواز

این خط ریلی به‌عنوان طولانی‌ترین خط ریلی کشور شناخته می‌شود؛ زیرا این خط از شمال کشور راه می‌افتد و تا جنوب کشور راهی می‌شود. در این سفر با قطار شما از جاذبه‌های طبیعی زیادی عبور خواهید کرد، از جنگل‌ها گرفته تا رودخانه‌های خروشان. مدت‌زمان این مسیر، ۱۵ ساعت است. برای دیدن جاذبه‌های ایران، مطلب شهر خانه‌های زیرزمینی در ایران را بخوانید.

تهران- اردبیل

بیشتر این مسیر از گیلان است و شما شاهد طبیعت بکر هستید. شما از جاده اسالم به خلخال عبور خواهید کرد. این ایستگاه همیشه شلوغ است و دلیل آن پرطرفدار بودن است. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند در سفر به اردبیل بدون استرس جاده و رانندگی طولانی، سرجای خود بنشینند و از مسیر لذت برده و به چشمه‌های آبگرم سرعین فکر کنند و لذت ببرند.

تهران اردبیل

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری ۶ مکان جذاب جاده چالوس برای چادر زدن را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۴:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۴۲ ق٫ظ

    با قطار مسافرت کردن یه لذت دیگه ای داره

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      بله درست می‌فرمایید😍

      پاسخ

  3. دشتی

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۰۷ ب٫ظ

    سلام.مگر درشروع مطلب نگفتید مناظرزیبایی که که در مسیر شهرها میشود درسفر باقطارمشاهده کرد،مگر تهران به اردبیل هم جاده ی راه آهن دارد که درباره اش مطلب گذاشتید❓❗

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ق٫ظ

      ممنون بابت نوشتن نظرتون، اصلاح می‌کنم متن رو

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…