از بین بردن جای جوش در ۳ سوت

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تا به حال شده كه شب هنگام خواب ناگهان ببینید یك جوش زشت و چركی روی صورت‌تان خودنمایی می‌كند، در حالی كه فردا به یك مهمانی دعوت هستید؟
از بین بردن جای جوش با روغن پرتقال

از بین بردن جای جوش با روغن پرتقال یکی از راه‌کارهای آسان برای از بین بردن جوش است. روغن پرتقال از سطح بیرونی پوسته‌ پرتقال گرفته می‌شود. این روغن قرن‌هاست که به خاطر خواصش برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر خواصش برای سلامتی، برای زیبایی و شادابی پوست و حتی کارهای آشپزخانه کاربردهایی دارد. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

خواص روغن پرتقال

روغن پرتقال از سطح خارجی پوست پرتقال گرفته می‌شود. از جمله مهم‌ترین خواص روغن پرتقال تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین برای سلامت و شادابی پوست مفید است. از بین بردن جای جوش با روغن پرتقال نیز یکی دیگر از فواید آن است. در تهیه صابون و پودرهای شست‌وشو برای افزایش عطر و خاصیت پاک کنندگی از روغن پرتقال استفاده می‌کنند.

همچنین از روغن پرتقال به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی و رایحه بسیار عالی که دارد در تهیه محصولات آرایشی مختلفی نظیر لوسیون‌ها، شامپوها، داروهای درمان آکنه، دهان‌شویه و غیره استفاده می‌شود. بنابراین از بین بردن جای جوش با روغن پرتقال را در روتین پوستی خود جای دهید.

از بین بردن جای جوش

روغن پرتقال برای سلامت پوست

روغن پرتقال منبعی غنی از ویتامین C است و از این رو از جمله بهترین گزینه‌ها برای محافظت از پوست و درمان آن مصرف روغن پرتقال است. ویتامین C موجب ارتقای سطح کلاژن پوست می‌شود و از این طریق باعث جلوگیری از بروز علائم پیری مثل چروک‌ و لکه‌های سیاه می‌شود. روغن پرتقال همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و از پوست در برابر اشعه‌ فرابنفش، آلودگی و سموم محافظت می‌کند. برای بهره‌مندی از خواص روغن پرتقال برای پوست، مقداری روغن پرتقال را با روغن نارگیل ترکیب کرده و روی پوست خود بمالید‌.

از بین بردن جای جوش با روغن پرتقال

روغن پرتقال می‌تواند با باکتری‌ها و التهاباتی که منجر به بروز آکنه می‌شوند مقابله کند. روغن پرتقال را با روغن نارگیل یا روغن دارچین یا روغن شمعدانی ترکیب کنید و با کمک گوش پاک کن بر روی آکنه بمالید. روغن پرتقال موجب رفع قرمزی، درد و التهاب ناشی از آکنه می‌شود.

از بین بردن جای جوش

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب دور چشم خود را از چروک شدن نجات دهید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۱۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۱۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…