۶ مکان جذاب جاده چالوس برای چادر زدن

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر شما هم به دنبال پاسخ این پرسش هستید که کجای جاده چالوس چادر بزنیم با ما در این مطلب همراه باشید.

یکی از دغدغه‌‌های اصلی مسافران این است که کجای جاده چالوس چادر بزنیم؟ جاده چالوس معرف حضور همه هست. یکی از زیباترین جاده‌‌های ایران که تهران را به عقیق همیشه سبز مازندران، یعنی شهر چالوس متصل‌ می‌کند. این جاده که محبوب‌ترین محور مواصلاتی تهران به شمال است تقریبا در تمامی روزهای سال و به‌ خصوص ایام تعطیل مملو از مسافر است. با ما در دلتامگ همراه باشید.

خرید ویلا در شمال

پارک جنگلی چالوس

اگر تا به‌ حال سری به پارک جنگلی چالوس زده باشید‌ می‌دانید که یکی از محبوب‌ترین نقاط جاده چالوس برای برپایی چادر همین منطقه جنگلی است. شما در این جنگل همیشه با گردشگرانی مواجه خواهید بود که (معمولا) در حاشیه رودخانه چادر زده‌اند و احتمالا بساط کباب نیز برپا خواهد بود. بنابراین در پاسخ به این پرسش که کجای جاده چالوس چادر بزنیم اولین گزینه مورد تصور پارک جنگلی چالوس است. این پارک که با نام جنگل فین نیز شناخته‌ می‌شود با قرارگیری در کنار رودخانه چالوس یکی از باصفاترین و جذاب‌ترین نقاط جاده چالوس است.

خرید ویلا در چالوس

دریاچه سد دریوک

دریاچه سد دریوک اگرچه به لحاظ شهرت قابل قیاس با پارک جنگلی چالوس نیست اما از نظر جذابیت دست کمی از آن ندارد. گذشته از این، این دریاچه خلوت‌تر نیز هست و اگر به دنبال دوری از مکان‌‌های شلوغ و چادر زدن در منطقه‌ای دنج و خلوت هستید محدوده اطراف این دریاچه‌ می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای شما باشد.

دریاچه سد دریوک در دامنه‌‌های کوه دال کمر و درست رو به‌ روی دره ولی‌آباد هزارچم واقع شده است. منطقه هزارچم یکی از مشهورترین مناطق جاده چالوس است و زیبایی طبیعت آن زبانزد خاص و عام است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌‌های این دریاچه حضور پرندگان وحشی مهاجر در محدوده آن است که جلوه‌ای ویژه را به این منطقه بخشیده است.

دریاچه دریوک

آبشار هریجان

محدوده اطراف آبشارها معمولا از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین نقاط برای برپایی چادرهای مسافرتی هستند. آبشار هریجان که یکی از زیباترین آبشارهای مازندران است مانند دریاچه سد دریوک در نزدیکی گردنه هزارچم واقع شده است. این آبشار که در چهار کیلومتری سیاه‌بیشه قرار دارد با منظره گل‌‌های وحشی اطراف خود شناخته‌ می‌شود. آبشار هریجان حدود 10 کیلومتر با جاده چالوس فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید از روستای هریجان عبور کنید. کوهستان بزرگ و آهکی بالای روستا، دارای صخره‌های عظیمی است که رودخانه از بالای آن پرتاب شده و حالتی زیبا به دشت و کوهستان داده است. از همان پایین کوه هم زیبایی آبشار را می‌بینید. با این حال اکثر افراد هوای کوهنوردی و دیدن این آبشار زیبا از نزدیک وسوسه‌شان می‌کند.به آبشار هریجان سفر کنید تا زیبایی طبیعت را ببینید.

مطلب پیشنهادی:  ۳ ترفند ساده برای گران دیده شدن لباس‌های ارزان

آبشار خور

همان‌طور که گفتیم یکی از پاسخ‌‌های محبوب برای این پرسش که کجای جاده چالوس چادر بزنیم شامل آبشارها‌ می‌شود. آبشار خور یکی از این آبشارهاست که محبوب‌ترین ویژگی آن نزدیکی به پایتخت است. این آبشار در ابتدای جاده چالوس واقع شده است و فاصله آن با شهر کرج در حدود هفده کیلومتر است. بنابراین پایتخت‌نشینان‌ می‌توانند خود را در عرض یک ساعت به محدوده این آبشار برسانند.

پارک جنگلی نمک آبرود در جاده چالوس

پارک جنگلی نمک آبرود با مساحتی بالغ بر دویست هکتار یک منطقه جنگلی وسیع در درون شهرک توریستی نمک آبرود است. چادر زدن در درون این پارک جنگلی گذشته از جذابیت‌‌های خود این جنگل دارای این مزیت نیز هست که شما را در نزدیکی تفریحات پرشمار نمک آبرود قرار‌ می‌دهد. تله کابین نمک آبرود روزانه بیش از هزار مسافر را جابه‌جا‌ می‌کند و در حال حاضر بزرگ‌ترین، پربازدیدترین و شلوغ‌ترین تله کابین ایران است.

قیمت خرید ویلا در چالوس

چالوس یکی از محبوب‌ترین شهرهای شمال کشور است که به دلیل نزدیکی به تهران بر محبوبیت آن در میان پایتخت‌نشینان نیز افزوده شده است. خرید ویلا در چالوس می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای کسانی باشد که می‌خواهند در نزدیکی تهران از داشتن یک خانه دیگر نیز بهره‌مند شوند. ویلاهای چالوس در لیست زیباترین و بهترین ویلاهای کشور قرار دارند که مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیری از دریا و جنگل را در اختیار شما قرار می‌دهند.

نوع ملک

متراژ سال ساخت

قیمت خرید (تومان)

ویلا شهرکی

200 متر 8 سال ساخت

3,500,000,000

ویلا شهرکی

560 متر یک سال ساخت

6,720,000,000

سخن پایانی

اگر گزینه‌‌های بالا چندان چنگی به دل شما نمی‌زنند نگران نباشید. جاده چالوس قدم به قدم پر از جاذبه‌‌های گردشگری است و گزینه‌‌های فراوان دیگری نیز در آن وجود دارند. اگر به دنبال منطقه‌ای روستایی هستید‌ می‌توانید به روستای سپهسالار، روستای شهرستانک یا روستای ارنگه رجوع کنید. اگر محدوده اطراف یک دریاچه را مدنظر دارید دریاچه‌‌های ولشت و حصارچال و همین‌طور مرداب‌‌های هسل و کندوچال‌ می‌توانند گزینه‌‌هایی مناسب باشند. اگر آبشارها را دوست دارید،‌ می‌توانید در محدوده آبشار سواسره یا آبشار آکاپل چادر بزنید. حتی می‌توانید به زیباترین روستای جاده چالوس رفته و شب را در آنجا اقامت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

عطر‌هایی با رایحه‌های عجیب و غریب!

برخی شرکت‌های طراح و تولید کننده عطر، تصمیم گرفته‌اند که محصولاتی جذاب و منحصر به‌فرد، برا…