سریع‌ترین روش خانگی نظافت حمام و دستشویی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظافت حمام و دستشویی یکی از آن کارهایی است که باید آن را بسیار جدی بگیرید. زیرا حمام و دستشویی به خیلی سریع به محلی برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها تبدیل می‌شوند.
نظانف حمام و دستشویی

بسیاری از خانم‌ها برای نظافت حمام و سرویس بهداشتی از مواد شیمیایی مضر برای سلامتی خود استفاده می‌کنند. در این مطلب از دلتامگ ما سعی داریم شما را با مواد طبیعی برای نظافت حمام و دستشویی آشنا کنیم با ما همراه شوید.

مواد طبیعی برای نظافت حمام و دستشویی

توصیه ما به این خانم‌ها این است که برای سلامتی خود ارزش قائل باشند و برای نظافت حمام و دستشویی از مواد غیر سمی استفاده کنند.

نظافت کاسه توالت

برای تمیز کردن کاسه توالت با مواد طبیعی بهتر است آب یک لیموی تازه را در ظرف کوچکی بریزید و با دستمال ضخیم به قسمت‌های مورد نظر بمالید سپس مقداری نمک روی آن بپاشید زیرا ترکیب آبلیمو و نمک اسید موجود در لیمو را فعال می‌کند و تمام جرم‌ها بدون اینکه اثری از آن‌ها باقی بماند از بین می‌روند.

جوش شیرین از مواد طبیعی برای نظافت حمام و دستشویی

برای تمیز کردن توالت، نصف فنجان جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن و آب یک لیمو مخلوط کنید تا خمیری به‌دست آید، سپس کمی آب اضافه کنید تا نرم شود. خمیر آماده شده را روی سطح توالت بریزید و با پارچه و اسفنج  یا برس روی سطح مورد نظر بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس توالت را بشویید. مواد طبیعی برای نظافت حمام و دستشویی

جوش شیرین و سرکه سفید

برای نظافت حمام و دستشویی از هرگونه لک و از بین بردن بوی نامطبوع، ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید مخلوط کنید. خمیر یکدستی ایجاد می‌شود. سپس یک اسفنج یا پد پنبه‌ای را با آن مرطوب کنید، آن را روی لکه‌های زرد یا قهوه‌ای بمالید، ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس توالت را تمیز کنید.

سرکه سیب و لیموترش از مواد طبیعی برای نظافت حمام و دستشویی

اگر می‌خواهید سطح توالت را از آلودگی و باکتری پاک کنید، نصف لیوان سرکه سیب را با آبلیمو مخلوط کنید و محلول را با اسفنج یا برس توالت روی محل کثیفی و لکه‌های زرد بمالید. سپس ۱۰ دقیقه صبر کنید و توالت را بشویید.

مطلب پیشنهادی:  با این ۷ مدل کتابخانه چوبی، خانه‌ای شیک و فاخر داشته باشید

شست و شوی وان حمام

اگر آهک روی سطح وان جمع شده است و می‌خواهید وان شما تمیز و براق باشد. مقداری سرکه روی یک اسفنج بریزید و محل مورد نظر را با آن پاک کنید. سپس پودر جوش شیرین را روی سطح بریزید و با یک اسفنج مرطوب بمالید. در نهایت آن را با آب تمیز بشویید.

مواد طبیعی برای نظافت حمام و دستشویی

مواد طبیعی برای نظافت کاشی و سرامیک حمام و دستشویی

اگر حمام و توالت به طور مرتب تمیز نشوند، بین درزها و سوراخ های سطح کاشی و سرامیک حمام، کپک و قارچ ظاهر می‌شود. استفاده از جوش شیرین یکی از راه‌های از بین بردن لکه‌های آب و جرم کاشی‌ها است. این روش از چسبیدن انگل‌ها به صفحات چرب جلوگیری می‌کند. می‌توانید هفته‌ای یکبار این سطوح را با نصف لیمو تمیز کنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی کاشی‌ها بماند سپس با آب بشویید و خشک کنید.

دیوار و سقف حمام و توالت را تمیز کنید

برای تمیز کردن دیوار و سقف حمام و توالت، یک اسفنج را به سرکه سفید آغشته کنید. آن را روی دیوار یا سقف بکشید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. این روند را تکرار کنید و سرکه را یک شب روی سطوح بگذارید بماند تا اثر کند. پس از این مدت، اسفنج آغشته به پراکسید هیدروژن را به قسمت‌هایی که باید تمیز و براق باشند بمالید.

مواد طبیعی برای نظافت شیر آب و آینه حمام  و دستشویی

با مقداری سرکه و آب می توانید آینه و شیر حمام و توالت را با خیساندن اسفنج در سرکه و مالیدن آب به ناحیه موردنظر به مدت ۱۵ دقیقه تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده هایی ساده برای چیدمان حمام لاکچری

حمام فضایی است که می‌تواند به واحه‌ای از آرامش و تجدید قوا تبدیل شود. در این دورهع از زمان…