با این ۴ جرم‌گیر طبیعی، مواد شیمیایی را فراموش کنید

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با این ۴ جرم‌گیر طبیعی، مواد شیمیایی را فراموش کنید

استفاده از جرم گیر طبیعی برای تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی بهترین گزینه برای دور ماندن از آسیب‌های مواد شیمیایی جرم گیر است. لکه‌های زرد و قهوه‌ای رنگ با شوینده‌های معمولی از بین نمی‌روند و با کمترین بی‌توجهی و عدم رعایت بهداشت دوباره ظاهر می‌شوند. با ۴ جرم گیر طبیعی در دلتا مگ آشنا شوید.

جوش شیرین، آب اکسیژنه و لیموترش: جرم گیر طبیعی

جوش شیرین یک محصول قابض و روشن کننده است که به ضدعفونی کردن سطوح از هر نوع آلودگی و کثیفی کمک می‌کند. ترکیب این ماده با آب اکسیژنه و آب لیموترش تاثیر ضدمیکروبی و تمیزکنندگی آن‌را چند برابر می‌کند.

مواد لازم

  • جوش شیرین نصف لیوان معادل ۱۰۰ گرم
  • آب اکسیژنه ۳۰ میلی‌لیتر معادل ۲ قاشق غذاخوری
  • آب لیموترش ۱ عدد

روش تهیه

جوش شیرین را در یک ظرف بریزید و با آب اکسیژنه و آب لیموترش مخلوط کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا یک خمیر غلیظ حاصل شود. غلظت و سفتی خمیر را خودتان تعیین کنید. اگر خمیر بیش از اندازه سفت بود مقدار کمی آب اضافه کنید.

روش استفاده

ترکیب را روی توالت و جرم‌ها بزنید و با فرچه آن‌ را به خوبی پخش کنید. اجازه دهید ماده جرم‌گیر به مدت ۲۰ دقیقه روی سطح مورد نظر بماند و سپس آب کشی کنید. اینکار را هر هفته یکبار انجام دهید. در اینصورت نیازی به محصولات شیمیایی نخواهید داشت.

جرم گیری سرویس بهداشتی

سرکه سیب و جوش شیرین

سرکه سفید یکی از محصولات پاک کننده طبیعی و دوستدار محیط زیست است که به نابودی میزان وسیعی از میکروب‌های تکثیر شده در توالت کمک می‌کند. ترکیب آن با جوش شیرین به رفع لکه‌های زردرنگ کمک کرده و باعث خنثی شدن بوهای نامطبوع می‌شود.

مواد لازم

جوش شیرین ۳ قاشق غذاخوری معادل ۳۰ گرم
سرکه سیب ۲ قاشق غذاخوری معادل ۳۰ میلی‌لیتر

روش تهیه

جوش شیرین را در یک ظرف ریخته و با سرکه سفید مخلوط کنید. مواد را هم بزنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود.

روش استفاده

خمیر به دست آمده را روی اسفنج یا فرچه زده و تمام سطح لک و جرم‌دار را به خوبی بسابید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی سطح بماند و در نهایت آب کشی کنید. این کار را هر هفته ۲ بار تکرار کنید تا جرم‌ها به خوبی از بین بروند.

مطلب پیشنهادی:  دیوارهای خانه را به آسانی برق بیندازید

سرکه سیب

سرکه سیب و لیموترش

قدرت ضدعفونی کنندگی سرکه سیب می‌تواند به عنوان یک محلول ضدعفونی کننده و سفید کننده سطوح مورد نظر را تمیز و عاری از میکروب کند. ترکیب این ماده با آب لیموترش خاصیت آن را چندبرابر کرده و یک محلول طبیعی و قوی در اختیارتان می‌گذارد.

مواد لازم

  • سرکه سیب نصف لیوان معادل ۱۲۵ میلی‌لیتر
  • آب لیموترش ۱ عدد

روش تهیه

روش تهیه این محلول ضدعفونی کننده و پاک کننده بسیار ساده است. کافیست سرکه سیب و آب لیموترش را مخلوط کنید.

روش استفاده

اسفنج را به محلول آغشته کنید و روی سطح دستشویی یا روشویی و هر سطح جرم‌دار بکشید. اجازه دهید محلول ۱۰ دقیقه روی سطح مورد نظر بماند و سپس آبکشی کنید. هر هفته یک مرتبه از این محلول طبیعی استفاده کنید.

لیمو ترش

جوش شیرین، نمک و سرکه سیب

این ترکیب تاثیر تمیزکنندگی و ضدعفونی کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و در برطرف کردن ضایعاتی که لکه و جرم‌های سیاهی در سطوح ایجاد می‌کنند کمک کننده است. این ترکیبات ضد میکروب بوده و باعث نابودی میکروب‌ها می‌شوند و بوهای نامطبوع را از بین می‌برند.

مواد لازم

  • جوش شیرین ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک ۱ قاشق غذاخوری
  • سرکه سیب نصف لیوان معادل ۱۲۵ میلی‌لیتر
  • آب داغ ۱ لیوان معادل ۲۵۰ میلی‌لیتر

روش تهیه

جوش شیرین را با نمک مخلوط کنید. سرکه سفید و آب داغ را نیز جداگانه نگه‌دارید.

روش استفاده

به کمک فرچه یا اسفنج سفت ترکیب جوش شیرین و نمک را روی سطح مورد نظر بمالید. سپس محلول سرکه سیب را در اسپری آب پاش ریخته و روی ترکیب قبل اسپری کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بگذرد و در نهایت آب داغ را بریزید و سطح را به خوبی بسابید. این کار را هر هفته یک بار انجام دهید تا توالت و دستشویی تمیز بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، کرم و قهوه‌ای در دیزاین خانه‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی…