بهترین روش پخت مرغ بدون روغن

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مرغ در سفره ما و همچنین در برنامه غذایی خانواده ایرانی یکی از پروتئین‌های بسیار پر مصرف است که معمولا بیشتر از گوشت قرمز از آن استفاده می‌شود.

پخت مرغ بدون روغن یکی از انواع طبخ مرغ است که در آن مرغ با روشی سالم و بدون نیاز به سرخ کردن و استفاده از روغن می‌پزد که بسیار خوشمزه و مجلسی است. با دلتامگ همراه باشید.

انواع غذاها با مرغ

مرغ در انواع خورشت‌ها، پلوها، سالادها، فست فودها و خوراک‌ها استفاده می‌شود؛ ولی استفاده از آن برای غذای اصلی و به صورت خورش و خوراک رواج بیشتری دارد. روش‌های طبخ مرغ معمولا با رب، زعفران و یا به صورت سرخ کرده است که می‌توان گفت همگی به اندازه کافی تکرار شده‌اند! توصیه ما این است که روش‌های قدیمی طبخ مرغ را فراموش کنید و با ما همراه شوید تا با استفاده از یک روش جدید بتوانید یک مرغ خوشمزه و خوش طعم را برای خود و اعضای خانواده تهیه کنید.

مواد لازم برای پخت مرغ بدون روغن

  • ران مرغ: ۴ عدد
  • پیاز بزرگ: ۴ عدد
  • سیر: ۵ حبه
  • کره: ۲۵ گرم
  • زعفران دم کرده غلیظ: نصف فنجان
  • رب انار: دو قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی: ۲ عدد
  • گوجه فرنگی: ۳ عدد
  • نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا به میزان لازم

پخت مرغ در فر

روش پخت مرغ بدون روغن

مرحله اول

برای شروع کار ابتدا باید مرغ را مزه‌دار کنید. مرغ را بشویید؛ سپس داخل یک ظرف مناسب بگذارید. سه عدد پیاز بزرگ را رنده کنید. پیازهای رنده شده را داخل یک توری ریز بریزید و کاملا فشرده کنید تا آب پیاز گرفته شود. آب خالص پیاز را با رب انار مخلوط کنید و روی مرغ بریزید. توجه داشته باشید که نباید خرده‌های پیاز با آب آن مخلوط شود؛ زیرا هنگام پخت در فر می‌سوزد و ظاهر بدی به مرغ می‌دهد.

مرحله دوم

کره را آب کنید و همراه با سیر خرد شده، نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زعفران دم کرده به مرغ اضافه کنید. مرغ‌ها را حسابی زیر و رو کنید تا همه قسمت‌ها با مواد مخلوط شوند. حالا در ظرف را ببندید و آن را به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا مرغ مزه‌دار شود.

مطلب پیشنهادی:  در یک لحظه حال خود را خوب کنید!

مرحله سوم

سینی فر را آماده کنید. یک عدد پیاز بزرگ را پوست کنید؛ سپس به صورت حلقه‌ای خرد کنید و مقداری از حلقه‌ها را کف سینی فر بچینید. مرغ‌های مزه‌دار شده را از ظرف بیرون بیاورید و روی حلقه‌های پیاز داخل سینی فر بچینید. سپس بقیه حلقه‌های پیاز را روی مرغ‌ها بچینید. حالا مایه‌ای که مرغ را با آن مزه‌دار کرده بودید، روی مرغ‌ها بریزید و در آخر سیب زمینی و گوجه فرنگی حلقه شده را روی مرغ و دورتا دور سینی فر بچینید.

مرحله چهارم

روی سینی فر را با فویل بپوشانید و با چنگال چند سوراخ پراکنده روی فویل ایجاد کنید. سینی را در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت یک ساعت بگذارید تا مرغ‌ها کاملا بپزد.

مرحله پنجم

بعد از یک ساعت کمی از فویل را کنار بزنید و با چنگال یکی از تکه‌های مرغ را امتحان کنید، اگر کاملا پخته بود، فویل را بردارید و دوباره در فر را ببندید تا آب داخل سینی کم کم تبخیر شود. ده دقیقه آخر گریل را روشن کنید تا مرغ‌ها از بالا هم کمی برشته شوند. مرغ بدون روغن خوشمزه و لذیذ شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

مرغ بدون روغن

نکته مهم برای پخت مرغ بدون روغن

  • برای پخت مرغ در فر باید حتما مرغ با پوست باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …