با یک زغال دندان‌های خود را سفید و درخشان کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روز‌ها استفاده از زغال فعال، برای سفید کردن دندان‌ها در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی، بسیار محبوب است.

سفید کردن دندان با زغال با تبلیغات فراوان بلاگر‌ها و اینفلوئنسرها این روزها بسیار رایج شده است. یکی از محصولات پر طرفدار و البته پر بحث در بین محصولات بهداشتی خمیر دندان زغالی است که تبلیغات گسترده‌ای هم در رسانه‌های مختلف انجام داده است و به دلیل اینکه به غیر از انواع ماسک‌ها به‌صورت خوراکی استفاده می‌شود، باید از نظر سلامتی کاملا تضمین شود. همراه دلتامگ باشید.

زغال فعال چیست؟ همه چیز درباره زغال فعال!

برخی از افراد گمان می‌کنند که زغال فعال همان زغال معمولی است که از آن برای پخت غذا استفاده می‌شود. اما زغال فعال برای دندان که در اصطلاح به آن، زغال چوب هم می‌گویند کربن و خاکستر باقی‌مانده از سوختن بسیار آرام مواد طبیعی (چوب، هسته زیتون و پوست نارگیل) در محیطی بدون اکسیژن است. این سوختن تا زمانی‌که آب و دیگر عناصر تبخیر شونده از ماده طبیعی حذف شوند ادامه می‌یابد. زغال فعال بدون بو و بدون طعم بوده و دارای روزنه‌های بسیار ریزی است که آب و سایر مایعات را از خود عبور می‌دهد. شما می‌توانید زغال فعال را به صورت قرص یا پودر از مراکز و داروخانه‌های معتبر خریداری کنید.

روش سفید کردن دندان با زغال؛ دندان خود را با زغال سفید کنید

برای سفید کردن دندان‌های خود با زغال، باید ابتدا آن را به صورت کپسول از دارو‌خانه‌های معتبر و مطمئن تهیه کنید. به طور کلی دو راه برای تهیه زغال فعال برای دندان وجود دارد:

  • ابتدا یک حوله یکبار مصرف زیر کپسول زغالی بیاندازید، زیرا در روش سفید کردن دندان با زغال، امکان لک شدن میز و پارچه وجود دارد. سپس کپسول زغال را باز کرده و پودر سیاهرنگ آن را در کاسه‌ای ریخته و با آب مخلوط کنید. حالا مسواک را در خمیر به‌دست آمده زده و روی دندان‌های خود بکشید. بعد از چند دقیقه دهان خود را کاملا با آب شسته و نتیجه را ببینید.
  • ابتدا مسواک خود را خیس کرده و آن را روی حوله یکبار مصرف قرار دهید؛ سپس کپسول را باز کرده و زغال درون آن را روی مسواک خیس بریزید. حالا برای چند دقیقه به صورت عادی دندان‌های خود را مسواک بزنید. بعد از گذشت دقایقی دهان خود را کاملا با آب بشویید تا اثر زغال و مواد سیاه از دهان شما خارج شوند.
مطلب پیشنهادی:  سفر به عروس شهرهای شمال!

دندان خود را با زغال سفید کنید

آیا سفید کردن دندان با زغال ضرر دارد؟

مطالعات علمی زیادی در زمینه عوارض زغال فعال برای دندان انجام نشده است؛ اما تحقیقاتی کلی نشان داده که زغال فعال یک ماده ساینده بسیار قوی بوده و با همین ویژگی، جرم‌ها و لکه‌های سطحی را از دندان شما پاک می‌کند. اما استفاده بیش از حد از ذغال فعال می‌تواند، مینای دندان‌ها را ساییده و عاج زرد‌ رنگ دندان را به نمایش بگذارد. در مواردی هم ممکن است زغال فعال، لکه‌های خاکستری یا سیاهرنگی را روی دندان و لثه‌ها ایجاد کرده و باعث درد و حساسیت شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

بایدها و نبایدهای گرم کردن غذا با مایکروویو

معمولاً برای گرم‌کردن غذا آن را در مایکروویو می‌گذاریم. اگرچه گرم کردن غذا با مایکروویو ام…