بازار ملک از نگاه مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازار ملک از نگاه مطبوعات

دنیای اقتصاد – افزایش فایل رهن کامل در بازار اجاره

فایل اجاره آپارتمان‌های رهن کامل در بازار واحدهای مسکونی زیر ۱۰۰ متر در مناطق مختلف شهر تهران افزایش یافت.

بررسی‌های میدانی از بازار اجاره مسکن شهر تهران نشان می‌دهد با پیشروی بازار معاملات مسکن در فصل پاییز و افزایش فاصله زمانی بازار با فصل طلایی جابه‌جایی‌ها، موجران برای اجاره واحدهای مسکونی خود شرایط متعادل‌تری را نسبت به ماه‌های اخیر تعیین می‌کنند.

روزنامه مردم سالاری – پرداخت وام ۳۵ میلیون تومانی ساخت مسکن به زلزله‌زدگان

۷ بانک برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان استان کرمانشاه مشخص و سهمیه آنها نیز تعیین شده که ازروزدوشنبه، روند پرداخت تسهیلات در این بانک‌ها آغاز شد.

مسعود کرباسیان در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی مصوبات هیات وزیران در ارتباط با حادثه زلزله کرمانشاه را به بانک‌ها ابلاغ کرده و روند اجرای آن را نیز پیگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: بانک‌ها نباید روند اجرای مصوبات هیات وزیران در ارتباط با زلزله کرمانشاه را به تاخیر بیندازند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه از بانک‌ها خواست در زمینه استهمال تسهیلات اعطایی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز همراهی و همکاری کنند.

کرباسیان درمورد معافیت مالیاتی برای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز گفت: برای این موضوع جلسه‌ای در وزارتخانه تشکیل و با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه موضوع مطرح و پیگیری خواهد شد.

همچنین یک مقام مسئول در نظام بانکی از پرداخت ۳۵ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن به ساکنان شهرهای زلزله زده استان کرمانشاه با نرخ سود ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله خبر داد.

محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن در نشست خبری درباره تمهیدات بانک عامل حوزه مسکن برای زلزله زدگان کرمانشاه گفت: نخستین گام مهلت دو ساله برای بازپرداخت تسهیلات اعطایی به زلزله‌زدگانی است که از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده اند.

روزنامه ایران – سقف وام خرید مسکن با اوراق ۱۴۰ میلیون تومان شد

عضو هیأت‌ مدیره بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات اوراق خرید مسکن خبر داد و گفت: امکان جدیدی فراهم شده است که از شنبه هفته آینده به متقاضیان وام با اوراق ۱۰ میلیون تومان نیز بدون سپرده پرداخت خواهد شد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند از هفته آینده به شعب مراجعه کنند، گفت: اگر متقاضیان به صورت انفرادی بخواهند از اوراق مسکن استفاده کنند، معادل ۱۰ میلیون تومان نیز بدون سپرده پرداخت خواهد شد، با این حساب سقف اوراق در تهران که ۶۰ میلیون تومان است، با احتساب پرداخت ۲۰ میلیون تومان جعاله و ۱۰ میلیون تومان اخیر به ۹۰ میلیون تومان رسیده و متقاضیان می‌توانند ۹۰ میلیون تومان اوراق خرید مسکن دریافت کنند.

به گفته وی برای زوج ها ی متقاضی نیز سقف وام از محل اوراق به ۱۴۰ میلیون تومان در تهران افزایش یافته است به این صورت که ۲۰ میلیون تومان نیز در قالب وام بدون سپرده به آنها تعلق می‌گیرد.

رحیمی انارکی ادامه داد: در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر که سقف وام ۵۰ میلیون تومان است، متقاضیان اوراق حق‌تقدم با این ۱۰ میلیون تومان بدون سپرده می‌توانند در کنار دریافت وام جعاله تا سقف ۸۰ میلیون تومان اوراق مسکن تهیه کنند.

هفته نامه پیام ساختمان – تحقیق و تفحص از مسکن مهر

نماینده تهران از تهیه طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر توسط ۱۵ نماینده و تقدیم آن به هیأت رئیسه خبر داد.

مصطفی کواکبیان در حاشیه جلسه علنی روز (دوشنبه، ۲۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر با تلاش بیش از ۱۵ نماینده تهیه و به هیات رییسه جهت طی مراحل و بررسی در صحن علنی ارجاع داده شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از وقوع زمین لرزه کرمانشاه، سوالاتی در افکار عمومی مطرح شد که نمایندگان بر آن شدند تا بدانند ساختمان‌های مسکن مهر چه میزان از استحکام، قدرت و قوت کافی را برخوردار هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه این بررسی ها صرفا شامل مسکن مهر نشده و تمامی پروژه‌های مسکن احداث شده توسط وزارت راه از دولت نهم تاکنون را شامل می شود، عنوان کرد: در این تحقیق و تفحص به دنبال میزان هزینه‌کرد ساخت پروژه‌ها هستیم چرا که دستگیری یک پیمانکار در جریان احداث بیمارستان دردآور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…