۳ دلیل برای نخوردن غذاهای سرخ کردنی

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوراکی‌های سرخ‌شده طعم دلچسبی دارند اما طی این فرایند پخت، ترکیباتی در آن‌ها تولید می‌شود که برای سلامت بدن مضر هستند.
عوارض مصرف مداوم غذاهای سرخ شده

شناخت پیامدهای مصرف مداوم غذاهای سرخ‌شده قطعا می‌تواند تمایل به آن‌ها را کاهش دهد تا روش‌های سالم طبخ غذا انتخاب شوند. مجله اینترنتی دلتا در ادامه این مطلب به ۳ مورد از عوارض مصرف مداوم غذاهای سرخ شده می‌پردازد.

اضافه‌وزن و چاقی

سرخ‌کردن مواد غذایی در حجم زیادی از روغن انجام می‌شود که کالری بالایی دارد. بخشی از این چربی جذب ماده‌غذایی می‌شود و معمولا در بافت غذا باقی می‌ماند. در نتیجه انرژی دریافتی از این غذا به‌طور قابل‌توجهی بالا می‌رود.

در صورت مصرف مداوم این نوع غذا احتمال عدم‌تعادل انرژی اتفاق می‌افتد که زمینه‌ساز اضافه‌وزن و چاقی خواهد بود. متاسفانه چاقی یکی از مهم‌ترین علت های بروز اختلالات متابولیک و بروز بیماری‌های جدی مانند بیماری‌های قلبی‌عروقی، دیابت و… است.

اضافه‌وزن و چاقی

بروز التهابات

مصرف چربی‌ها چه از نوع اشباع یا غیراشباع در حد متعادل برای بدن ضروری هستند. اما مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که ساختار مولکولی آنها تغییر کند و به چربی‌های ترانس تبدیل شوند که تاثیرات جدی بر سلامت خواهد داشت.

مطالعات مختلف نشان می‌دهد که مصرف چربی‌های ترانس التهابات بدن را افزایش می‌دهد که زمینه بروز بیماری‌های مزمن مانند دیابت و بیماری‌های قلبی‌عروقی را تشدید می‌کند. غذاهای سرخ‌شده حاوی مقدار زیادی از این ترکیبات هستند. از طرفی، اسیدهای چرب ترانس می‌توانند تقسیم‌بندی لیپوپروتئین‌ها را تغییر داده و زمینه‌ساز افزایش تری‌گلیسرید خون شوند.

تجمع ترکیبات سمی در بدن

علاوه بر تاثیراتی که مصرف غذاهای سرخ‌شده بر سلامت بدن دارد باید اشاره کرد که این غذاها می‌توانند حاوی ترکیبات سمی باشند که طی روند پخت ایجاد می‌شوند. این ترکیبات زمانی که با بوی دود و حالت سیاهی ماده ‌غذایی همراه است به بیشترین حد می‌رسد اما حتی پیش از این نیز احتمال ایجاد آنها وجود دارد.

یکی از این ترکیبات، آکریلامید نام دارد که هنگام حرارت نشاسته بیش از ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد، ایجاد می‌شود. براساس مطالعات، دریافت مداوم این ترکیبات می‌تواند خطر ابتلا به بعضی سرطان‌ها را افزایش دهد.

غذای سرخ شده

پیشنهاد مطالعه: مطلب مخلوط شیر با این خوراکی معجزه می‌کند! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۵۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…