خواص شگفت انگیز ترکیب شیر با این خوراکی ها

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بدون شک شما هم از خواص شیر و ضرورت مصرف شیر برای حفظ سلامتی خبر دارید. اما ترکیب شیر با موادی که خودشان نیز حاوی مواد موثر برای تامین سلامت هستند معجونی جادویی می‌سازد که در بیشتر موارد موثر و کارساز است.

ترکیب میوه‌ها و شیر بهترین گزینه برای برای دسر و میان وعده است. وقتی میوه‌ها و شیر به درستی جفت شوند، سالم هستند و در هر لقمه طعم شیرینی دارند که می‌توانند روحیه شما را نیز شیرین کنند. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به معرفی بهترین ترکیب شیر با میوه می‌پردازد.

آیا ترکیب سیب با شیر خوب است؟

بله، ترکیب سیب با شیر خوب است. در واقع، این ترکیب به عنوان یک ترکیب سالم که مواد مغذی ضروری را برای یکدیگر فراهم می‌کند، جایگاه بالایی کسب کرده است. این مخلوط به دلیل قند پایین و غنی بودن از پتاسیم، کلسیم، فیبر و پروتئین عالی است. علاوه بر این، ترکیب سیب و شیر برای کاهش سطح بالای قند خون مفید است. به عنوان مثال، میلک شیک سیب می‌تواند کمتر برای بدن انسان مضر باشد.

بهترین میوه‌ها برای ترکیب با شیر

  • انبه
  • آووکادوها
  • انجیر
  • سیب

مهم‌تر از همه، انبه بهترین میوه برای مخلوط کردن با شیر است. شیر باید صرفا با میوه‌های شیرین و رسیده که اسیدی نیستند ترکیب شود. میوه‌های خشک مانند کشمش، انجیر و خرما نیز وقتی با شیر ترکیب می‌شوند خوب عمل می‌کنند.

شیر را با عسل بخورید

این ترکیب نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه شما مثل مصرف هر دارویی تأثیر آن را خیلی سریع مشاهده می‌کنید. شیر خواص ضد میکروبی دارد با ترکیب شیر با عسل این خاصیت بیشتر می‌شود و اگر عفونتی در بدنتان داشته باشید خیلی سریع آن را درمان می‌کنید. اگر مشکلات خواب یا سوءتغذیه دارید هر روز شیر و عسل بنوشید. در کنار همه مزایای شیر و عسل باید مراقب باشید که مصرف زیاد این ترکیب بخاطر وجود قند در عسل زمینه‌های چاقی برایتان فراهم می‌شود.

ترکیب شیر

شیر و سیب و عسل

مخلوط شیر و سیب و عسل برای افزایش حافظه مفید است. اگر به این ترکیب بادام نیز اضافه کنید تأثیر آن چند برابر می‌شود. موز و شیر هم برای تقویت حافظه و از بین بردن ضعف روحیه موثر است. موز حاوی اسیدهای آمینه است و برای بهبود روحیه موثر است.

شیر و دارچین

هرکدام از این مواد به تنهایی خواص فوق‌العاده‌ای دارند و با ترکیب هم می‌توانند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کنند. اگر بیماری‌های قلبی دارید هر روز این ترکیب را به جای مربا یا شکلات مصرف کنید. این معجون ضربان قلب را تقویت می‌کند. این ترکیب برای پایین آوردن کلسترول هم مفید است. روزی سه فنجان از ترکیب دارچین و شیر بنوشید.

مطلب پیشنهادی:  پارک های معروف خیابان ولیعصر

 نوشیدن شیر قبل از خواب چه تاثیری دارد؟

خوردن یک لیوان شیر با ترکیباتی که گفتیم قبل از خواب می تواند به فعالیت‌ های بدنی روز بعد  کمک کند و فرد انرژی مضاعفی را برای انجام هر فعالیتی در طول روز ذخیره نماید. برای داشتن روزی بدون احساس خستگی و کسلی، پیشنهاد می کنیم قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشید. موارد زیر فواید خوردن سیر با ترکیبات فوق قبل از خواب هستند:

 بهبود فعالیت گوارش

خوردن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب می تواند تاثیر مثبتی بر سیستم گوارش نیز بگذارد. افرادی که از یبوست رنج می برند می توانند با خوردن یک لیوان شیر قبل از خواب به مرور زمان سیستم گوارش خود را بهبود ببخشند. البته باید توجه داشته باشید در وعده غذایی شام، شیر را ننوشید زیرا از  هضم آن دشوار خواهد بود. توصیه می کنیم حداقل ۲ ساعت قبل از خواب شیر خود را میل کنید تا تاثیر آن بر سیستم گوارش بیشتر شود.

ترکیب شیر

کمک به سلامت سیستم قلبی

جالب است بدانید اگر قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشید میزان کلسترول بد خون کاهش یافته و کلسترول خوب خون افزایش می یابد و همین موضوع خطر حمله قلبی و سایر بیماری های عروقی را کاهش می دهد. شیر گرم تاثیر بسیار زیادی در سلامت سیستم قلبی عروقی بدن دارد و توصیه می شود بیماران قلبی از شیر بدون چربی قبل از خواب استفاده کنند.

سخن آخر

مقدار فراوان کلسیم و همچنین آمینو اسید های موجود در شیر سبب می‌ شود تا این طلای سفید تاثیر بسیار زیادی در ساختار سلامت استخوان ها بگذارد و موجب استحکام آن ها شود. نوشیدن شیر قبل از خواب می تواند خطر ابتلا به پوکی و همچنین شکستگی استخوان را کاهش دهد. اگر شیر را با مواردی که در این مقاله گفتیم ترکیب کنید، معجزه‌ای در سلامتی شما عزیزان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…