تولد دوباره گردشگری در آبشار گمشده تنگی‌ور

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کردستان است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان آبشار تنگی ور است که در دل کامیاران قرار دارد.
آبشار تنگی ور کامیاران

آبشار تنگی ور کامیاران یکی از دیدنی‌های زیبای طبیعت کردستان و از جاذبه‌های گردشگری کامیاران است که از کوه شاهو سرچشمه‌ می‌گیرد. آبشارها یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی هستند که رونق یک منطقه را از نظر زیبایی و قرار گرفتن در نقاط گردشگری، متفاوت و خاص می‌کنند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا درباره این آبشار زیبا و دیدنی بیشتر بدانید.

روستای تنگی ور کجاست؟

روستای تنگی ور، در ۴۵ کیلومتری شمال غربی شهر کامیاران، هر سال میزبان تعداد زیادی از مسافران ورودی به کردستان در تعطیلات نوروزی و تابستان است. این روستا به لحاظ غنای آثار باستانی و ذخیره نمادهای فرهنگی کم‌نظیر است. آثار به‌جامانده و کشف شده در دره نزدیک به این روستا نشان از تاریخ دیرینه و تمدن و فرهنگ کردستان در هزاره‌های قبل از میلاد مسیح دارد.

نقش برجسته و سنگ‌نوشته کوه زینانه یکی از این آثاری است که در بلندترین نقطه صخره کوه در یک طاق‌نما به ارتفاع ۱۲۰ سانتی‌متر و عرض ۱۷۰ سانتی‌متر و عمق ۳۵ سانتی‌متری، حجاری شده است. درون طاق‌نما، نقش برجسته انسانی به طول نیم متر و عرض ۳۵ سانتی‌متر حکاکی شده که ممکن است تصویر سارگن دوم پادشاه آشوری باشد.

روستای تنگی ور

پالنگان

پالنگان (کامیاران)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است. قدمت این روستا به دوران پیش از اسلام می‌رسد و با چشمه‌های پر آب و دره زیبای تنگی ور در فاصله ۸۰۰ متری آن زیبایی بیش از حدی را در خود جای داده است. این منطقه در ابتدای اورامان کردستان قرار دارد و خانه‌هایی با ساختار پلکانی دارد. این روستا در طول تاریخ حیات خود چندین بار ویران گشته و بار دیگر بنا شده است. برای دیدن جاذبه‌های دیگر از ایران‌زمین، دیدنی‌ترین نقاط نوشهر و چالوس در پاییز را بخوانید.

آبشار تنگی ور کامیاران

آبشار خروشان و هیجان‌آور تنگی ور یا تنگیور نمونه‌ای از طبیعت بکر و خاص و با مناظر فوق‌العاده و بی‌نظیر شهر کامیاران در استان کردستان است. این آبشار در روستای پالنگان و در دره‌ای با نام تنگی ور قرار دارد و در کنار فضایی سرسبز و زیبا با آب و هوایی خوش از کوه شاهو سرچشمه‌ می‌گیرد. زیبایی‌های این روستا به‌خصوص مناطق پرورش ماهی، قابل وصف و توصیف نیست. بسیاری از گردشگران و طبیعت‌گردان برای گذراندن تعطیلات خود به این منطقه سفر‌ می‌کنند.

آبشار تنگی ور

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن جاذبه‌های گردشگری دیگر از ایران دیدنی‌ترین نقاط اصفهان در پاییز را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…