درخت آرایی؛ هنری زیبا و شگفت انگیز!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هنر درخت آرایی یکی از هنرهای بسیار زیبا و در عین حال شگفت انگیز است که در شهرهای مختلف دنیا دیده می‎شود.
درخت آرایی

سالهاست هنر درخت آرایی در کشورهای بزرگ جهان انجام می‎شود که یکی از نمونه های بارز آن در سان فرانسیسکو است. اهالی این شهر علاقه‎ی زیادی به آراستن درختان دارند و این موضوع باعث شده عکاسان بی‎شماری در سراسر جهان از نمونه آثار هنری آنان عکاسی کنند.

یکی از این عکس‎های زیبا به عکاس بریتانیایی «مارک الکاک» تعلق دارد که پس از مهاجرت به سان فرانسیسکو در سال ۲۰۱۰، مشتاق به تصویر کشیدن تفاوت‎های بصری زادگاه خود و سان فرانسیسکو شده بود. یکی از مسائلی که بسیار او را تحت تاثیر قرار داد، این بود که در سان فرانسیسکو، لوس آنجلس و حومه‎های اطراف آنها، خانه ها دارای ارتباطی خاص با گیاهان و طبیعت بودند.

درخت آرایی

وی در مصاحبه‎ای می‎گوید:«هر خانه‎ای در خیابان شخصیت منحصر به خود را دارد. ویژگی های معماری، طبیعت و رنگ ها همگی با هم کار می‎کنند تا بنایی کاملا شخصی برای صاحب خود ایجاد کنند».

در این شهر زیبا، خانه‎هایی را مشاهده می‎کنیم که به شکلی کاملا فکر شده درختان خود را آراسته‎اند به گونه‎ای که به خوبی با جزئیات معماری خانه شان هماهنگ شده است. این تصویر هنرمندانه ظاهری زیبا و خاص را برای آپارتمان ها و محله‎های هم‎جوار خود می‎بخشد و می‎تواند تفاوت شگرفی را در زیبایی شناسی محیط ایجاد کند.

مارک الکاک در ادامه می گوید:«من مطمئن هستم افرادی که در این خانه‎ها زندگی می‎کنند همین قدر جالب و منحصر به فرد هستند. تصاویر فقط سرنخ هایی به ما ارائه می‎دهند که به حدس و گمان در رابطه با این موضوع بپردازیم».

هنر درخت آرایی

عکاس دیگری به نام «لن دبلیو جورج» نیز هنگامی که با همسر خود از نشویل به سان فرانسیسکو نقل مکان کرد، با زیبایی مشابهی روبه رو شده و او نیز پروژه عکاسی از این هنر زیبا با نام درخت آرایی را در این منطقه آغاز کرد.

در ایران نیز هنر درخت آرایی چند سالی است که انجام می‎شود، زیرا انجام کارهای هنرمندانه همیشه برای ایرانیان که یکی از اهالی هنر و اندیشه در جهان هستند از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

منبع: سایت لست سکند

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…