هر فرش مناسب کدام بخش خانه است؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرش یکی از مهم‌ترين اركان در دكوراسيون خانه است و تاثير بسيار زيادی بر زيبایی خانه ما دارد.

توجه به این نکته هم مهم است که در هنگام خرید فرش فقط نباید به زیبایی آن توجه کنیم. زیرا نکته مهم‌تر از زیبایی، مناسب بودن فرش خریداری شده برای فضای مورد نظر است. در این مطلب از دلتامگ به معرفی فرش مناسب در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

فرش مناسب در دکوراسیون منزل

فرش در شیک و زیبا بودن دکوراسیون منزل نقش بسیار مهمی دارد. پس باید در انتخاب آن نکاتی را رعایت کنید تا بهترین و مناسب‌ترین فرش را بخرید.

سبک دکوراسیون خانه

باید بدانید که خانه شما از اصول فضایی کدام سبک پیروی می‌کند. حتی اگر شما از سبک تلفیقی پیروی می‌کنید ارتباط میان اجزای دکوراسیون فضا باید احساس شود. انتخاب طرح فرش به سبک دکوراسیون و طرح مبلمان و پرده‌ها و به‌طور کلی سایر وسایل بستگی دارد. اگر سبک دکور منزل شما کلاسیک است، هرگز از فرش‌های مدرن استفاده نکنید و به دنبال فرش‌های سنتی و کلاسیک باشید تا متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد.

اندازه و متراژ فرش از نکات فرش مناسب در دکوراسیون منزل

مساحت فرش را هیچ‌گاه نباید مساوی با مساحت اتاق یا فضای موردنظر انتخاب کرد. برای مثال برای اتاقی با مساحت ۱۲ متر مربع، انتخاب فرش ۱۲ متری اصلا مناسب نیست، زیرا تنها وسیله‌ای که روی فرش قرار می‌گیرد، میز جلوی مبلمان است و باید عسلی‌ها را نزدیک به مبلمان قرار داد. مجسمه‌ها، گلدان‌ها، دیگر اشیای دکوری، میز تلویزیون و غیره باید بیرون از فرش قرار گیرد.

فرش مناسب در دکوراسیون منزل

رنگ فرش

بهترین رنگ برای فرش، رنگی تیره‌تر و غالب تر از رنگ دکوراسیون منزل است. در انتخاب فرش دقت کنید که رنگ آن تیره‌تر و گرم‌تر از رنگ مبلمان باشد. حتی اگر دو رنگ متفاوت را برای فرش و مبلمان انتخاب می‌کنید، باز هم  بهتر است که رنگ فرش گرم‌تر از رنگ مبلمان باشد.

فرش مناسب اتاق خواب در دکوراسیون منزل

برای فضایی مانند اتاق خواب که مکانی برای استراحت است و چندان پررفت وآمد هم نیست می‌توانید از فرشی با جنسی لطیف و از طیف رنگ‌های روشن استفاده کنید. با استفاده از این نوع فرش فضای اتاق نیز ملایم‌تر و لطیف‌تر نمایان می‌شود. فرش ماشینی مناسب برای اتاق خواب فرش‌هایی با طیف رنگی آبی، سبز، صورتی و لیمویی است زیرا اینگونه فرش‌ها موجب آرامش شما هنگام خوابیدن می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  آیا تنها کلیسای سرخ در ایران را می‌شناسید؟

فرش مناسب در دکوراسیون منزل

فرش اتاق نشیمن و پذیرایی

یک فرش خوب می تواند رنگ، بافت، گرما و طرح را به اتاق نشیمن شما بیاورد. پیدا کردن فرشی که هم کارایی بالایی داشته باشد و هم شکیل باشد کار چندان راحتی نیست. بعضی زیر اندازهای پرز بلند می‌توانند هر خورده غذایی را برای همیشه در خود نگه دارند. یا فرش کوچک می‌تواند موجب لق زدن صندلی‌هایی شود که نیمی از آن روی فرش و نیم دیگر روی زمین است. بنابراین فرش‌های کلاسیک ریز بافت که گوشت زیادی ندارند یا تخت هستند انتخاب‌های بهتری برای اتاق نشیمن هستند، چرا که هرچقدر فرش ریز بافت‌تر باشد هم زیباتر است و هم تمیزکردن آن ساده‌تر است.

برای استفاده از مدل فرش فانتزی در اتاق پذیرایی باید دقت بسیار زیادی صورت گیرد زیرا فرش‌های مورد استفاده در اتاق پذیرایی باید لوکس و جذاب انتخاب شوند و اگر شما قصد دارید با استفاده از فرش فانتزی اتاق پذیرایی دوستانه‌تری داشته باشید بهتر است از استفاده فرش‌های فانتزی با طرح‌های غیر معمول و رنگ‌های تند بپرهیزید.

فرش مناسب در دکوراسیون منزل

فرش مناسب آشپزخانه در دکوراسیون منزل

فرش مناسب آشپزخانه، فرشی با پرزهای کوتاه است تا از تجمع آلودگی در بین پرز فرش جلوگیری شود. فرشی سبک که در صورت کثیف شدن، شست و شوی آن آسان باشد. فرشی ارزان قیمت تا درصورت کثیفی یا سوختگی فرش به راحتی بتوانیم آن را تعویض کنیم. فرشی که رطوبت کمتری را در خود نگه دارد تا از پوسیدگی فرش جلوگیری شود. با این تفاسیر بهترین گزینه برای آشپزخانه گلیم فرش است.

فرش مناسب آشپزخانه در دکوراسیون منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…