رپورتاژ آگهی

چگونه نمک غذا را بگیریم؟

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مهم‌ترین عوارض مصرف غذاهای شور، بیماری فشار خون است که می‌تواند خطر حملات سکته قلبی و مغزی را نیز افزایش دهد.
چگونه نمک غذا را بگیریم؟

چگونه نمک غذا را بگیریم؟ احتمالاً برای همه شما پیش آمده باشد که زحمت زیادی برای پخت یک غذا کشیده‌اید و در لحظه آخر متوجه شده‌اید که غذا بیش از اندازه شور است. به نظر شما در این شرایط باید چه کاری انجام داد؟ آیا باید غذا را دور ریخت یا همان غذای شور را خورد؟ مطمئن باشید که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و با مطالعه این مقاله متوجه می‌شوید بعد از شور شدن غذا باید چه کارهایی انجام دهید.

عوارض مصرف غذاهای شور چیست؟

قبل از این‌که توضیح دهیم چگونه می‌توان نمک غذا را از بین برد، باید بدانید که مصرف غذاهای شور عوارض بسیار جبران‌ناپذیری دارد. برای این‌که مضرات نمک مصرفی خود را به حداقل برسانیم، خرید نمک آبی اصل را پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید در عین مصرف نمک، عوارض آن را کاهش دهید و از چنین خطراتی در امان بمانید. بااین‌حال، باید روش‌های گرفتن نمک غذا را بدانید و در مصرف نمک محتاطانه عمل کنید تا با این‌گونه مشکلات مواجه نشوید.

روش های گرفتن نمک غذا

غیرقابل مصرف شدن غذای شور از یک طرف و ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، سرطان معده، سکته‌های قلبی و آسم از طرف دیگر، نتیجه مصرف زیاد نمک خواهد بود. علاوه بر نمک آبی، خرید از مراکز فروش نمک صورتی مانند بلوسالت به افراد کمک می‌کند تا بتوانند خود را در برابر این‌گونه بیماری‌ها مصون بدارند. شاید برخی افراد گمان کنند که شور شدن غذا فقط برای افراد غیرحرفه‌ای پیش می‌آید. این در حالی است که حتی آشپزهای حرفه‌ای نیز با این مشکلات مواجه می‌شوند. اما در این شرایط چگونه می‌توان نمک غذا را گرفت و در وقت صرفه جویی کرد؟

استفاده از قند برای گرفتن نمک غذا

قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم به جای نمک سفید از انواع نمک آبی و صورتی برای طعم و مزه بخشیدن به غذاها استفاده کنید. در واقع اگر بدانید نمک آبی را از کجا بخرید، می‌توانید خوشمزه‌ترین غذا‌ها را بدون هیچ‌گونه عوارضی بپزید. این نمک طعم منحصربه‌فردی دارد و شوری آن مانند نمک سفید در غذا آزاردهنده نیست.

یکی از روش‌های رایج گرفتن نمک غذا این است که از قند برای گرفتن شوری استفاده کنید. اگر به طور اتفاقی خورشت شما شور شد، تنها کافی است که یک حبه قند را در یک قاشق قرار دهید و سپس آن را وارد خورشت کنید. توجه داشته باشید که نباید اصلاً قاشق را تکان دهید تا قند در خورشت حل شود. بعد از انجام این کار، تنها کافی است که عاشق را به آرامی از ظرف خود خارج کنید و قند را نیز دور بیندازید.

نمک غذا

سیب زمینی برای کم کردن شوری غذا

یکی از روش‌های بسیار رایج برای از بین بردن شوری غذا، استفاده از سیب زمینی خام است. برای استفاده از این روش، تنها کافی است که یک سیب زمینی بردارید و آن را به‌خوبی بشویید. سپس پوست آن را جدا کرده و آن را به چند بخش بزرگ تقسیم کنید. بعد از انجام این کار، باید سیب زمینی را به درون قابلمه غذایی که در حال جوشیدن است بیاندازید تا نمک اضافی را به خود جذب کند و در نتیجه، شوری غذا از بین برود.

بعد از این‌که غذای شما را به طور کامل پخت، می‌توانید سیب زمینی را خارج کنید و دور بیندازید. توجه داشته باشید که این کار را قبل از له شدن کامل سیب زمینی انجام دهید. استفاده از این روش برای رفع شوری خورشت‌هایی مانند خورشت قیمه بسیار مؤثر است.

نان خشک برای گرفتن نمک غذا

اگر می‌خواهید بدانید چگونه نمک غذا را بگیریم، استفاده از نان خشک یکی دیگر از روش های گرفتن نمک غذا است که تقریباً در هر خانه‌ای یافت می‌شود. اگر غذای شما بیش از اندازه شور شد، می‌توانید از چند تکه نان خشک استفاده کنید و آن را در غذای خود بیاندازید. برای این‌که نمک‌ها به نان خشک جذب شوند، کمی صبر کنید. بعد از گذشت چند دقیقه، می‌توانید نان خشک را با استفاده از قاشق از غذای خود خارج کنید.

آناناس برای کم کردن نمک غذا

آناناس و سیب برای از بین بردن شوری غذا

اگر همچنان روش‌های قبلی جواب نداد و می‌خواهید از روش دیگری برای از بین بردن شوری غذای خود استفاده کنید، آناناس می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر گوشت شما بیش از اندازه شور شد، می‌توانید از چند تکه آناناس استفاده کنید و آن‌ها را داخل غذای خود بریزید. بدین ترتیب، مطمئن خواهید شد که شوری غذای شما به طور کامل از بین خواهد رفت.

اگر آناناس ندارید و می‌خواهید با استفاده از میوه‌های دیگر شوری غذای خود را از بین ببرید، احتمالاً سیب کارساز باشد. برای استفاده از این روش، تنها کافی است که یک سیب بردارید و آن را پوست بگیرید. بعد از این‌که آن را به چند تکه تقسیم کردید، آن را داخل غذا یا خورشت خود بریزید تا نمک را به خود جذب کند.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۳۸ ق٫ظ

  2. حیدری

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۰۴ ب٫ظ

    بسیار عالی و آموزنده بود ممنونم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۵۸ ق٫ظ

      سپاس از حضور پر مهر شما در مجله ما 🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۵:۳۹ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…