به این ۵ دلیل موهای زائد پس از لیزر برمی‌گردد!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افرادی که لیزر موهای زائد را انجام می‌دهند، فکر می‌کنند به طور دائمی از شر این مشکل راحت شده‌اند. گاهی اوقات موهای لیزر شده پس از مدتی دوباره رشد می‌کنند.
بازگشت موهای لیزر شده

بازگشت موهای لیزر شده یکی از دغدغه‌های افرادی است که از این شیوه برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده می‌کنند. لیزر به یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد در سال‌های اخیر تبدیل شده است. این روش، نسبت به سایر روش‌های از بین بردن موهای زائد مانند: شیو یا وکس کردن، ماندگاری بیشتری دارد، در حدی که یک روش حذف دائمی موهای زائد محسوب می‌شود. اگر جلسات لیزر را پشت سر گذاشته‌اید ولی موهای زائد بدن شما همچنان رشد می‌کنند با این مطلب در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

۵ علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

کامل از بین نرفتن فولیکول‌ موها می‌تواند علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر باشد؛ اما به جز این مورد، دلایل دیگری نیز برای رشد مجدد موها بعد از لیزرتراپی وجود دارد. از جمله مهم‌ترین دلایل رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اختلالات هورمونی؛ علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

اختلالات هورمونی؛ علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

رشد موهای زائد ارتباط مستقیمی با هورمون‌های بدن دارد؛ بعضی از هورمون‌ها رشد مو و فولیکول‌ها را تحریک می‌کنند. پیش از شروع جلسات لیزرتراپی با انجام آزمایش خون می‌توان از وجود تعادل در میزان هورمون‌های بدن اطمینان پیدا کرد. به دلیل عدم تعادل هورمون‌ها، لیزر موهای زائد به نوجوانانی که بلوغ را پشت سر نگذاشته‌اند و زنان باردار، توصیه نمی‌شود.

کیفیت دستگاه لیزر؛ مراکز درمانی معتبر را انتخاب کنید

نامرغوب بودن دستگاه لیزر می‌تواند علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر باشد. شدت تابش اشعه لیزر و گرمای حاصل از آن، باید توان تخریب فولیکول‌های مو را داشته باشد؛ همچنین باعث سوختن و آسیب رسیدن به پوست نشود؛ بنابراین باید در انتخاب دستگاه و مرکز زیبایی برای انجام لیزر دقت بالایی به خرج داد.

علل بازگشت موهای لیزر شده

نوع مو و رنگ پوست؛ موثر در بازگشت موهای لیزر شده

افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، در اکثر موارد بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد می‌گیرند. افرادی که موهای بور و کرکی دارند، معمولا نتیجه مطلوبی از لیزر موهای زائد نمی‌گیرند. درمقابل، اگر موها خیلی ضخیم باشند نیز ممکن است بعد از لیزرتراپی مجددا رشد کنند؛ بنابراین نوع مو و رنگ پوست می‌تواند علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر باشد.

تعداد جلسات و فواصل زمانی بین جلسات

اگر جلسات لیزر را به‌طورکامل پشت سر نگذاشته باشید، همچنان شاهد رشد موهای بدن خواهید بود. در هر جلسه تقریبا ۱۵ درصد از موهای زائد از بین می‌روند. تعداد جلسات لیزر برای هر فرد، باتوجه‌به رنگ پوست و ضخامت موها متفاوت است. لیزر موهای تیره و ضخیم‌تر یا موهای ناحیه زیر بغل، تعداد جلسات کمتری را می‌طلبد. برای گرفتن بهترین نتیجه و جلوگیری از برگشت موها بعد از لیزر، بهتر است دوره درمانی را کامل کنید. معمولا افراد بعد از ۶ یا ۸ جلسه، به نتیجه دلخواه می‌رسند و بعد از شش ماه یا یکسال، باید برای جلسات یادآور اقدام کنند.

بیماری‌های خاص می‌تواند روی نتیجه لیزر تاثیرگذار باشند

بروز بعضی از بیماری‌ها می‌تواند علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر باشد. بیماری‌هایی مانند: سندرم تخمدان پلی کیستیک، که رشد موها را تحریک می‌کنند، روی نتیجه لیزر تاثیرگذار هستند. سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از بیماری‌های شایع در زنان است که باعث به هم ریختن چرخه رشد موهای بدن می‌شود.

دلیل بازگشت موهای لیزر شده

پیشنهاد مطالعه: مطلب این روش کاهش قند خون شما شوکه می‌کند! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…