این ۵ دسر سالم و خوشمزه را جایگزین تنقلات کنید

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی صحبت از دسر می‌شود خیلی از افراد نگران میزان کالری و قند این‌گونه خوراکی‌ها می‌گردند و ترجیح می‌دهند که دسر نخورند.
دسرهای سالم

به خوراکی‌ای دلچسب نیاز دارید؟ انواع دسرها می‌توانند از بهترین گزینه‌ها برای شما باشند. اگر شما نگران میزان قند و کالری دسرها هستید مجله اینترنتی دلتا در این مطلب دسرهای سالم را به شما معرفی می‌کند. اگرچه دسرهایی وجود دارند که قند و کالری بالایی دارند اما خوشبختانه، دستورالعمل‌هایی برای تهیه دسر نیز وجود دارند که در آن‌ها از مواد اولیه سالم استفاده می‌شود.

با دسرهای سالم و مقوی آشنا شوید

در ادامه با ۵ دسر سالم و خوشمزه آشنا می‌شوید. شما می‌توانید از این دسرهای سالم به عنوان میان وعده‌هایی مقوی استفاده کنید.

هلوی برشته

یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای تهیه یک دسر میوه‌ای این دستورالعمل است. هلوی برشته یک دسر بسیار خوشمزه و سالم است که همه از آن لذت می‌برند. برای تهیه آن به چهار عدد هلو رسیده، یک چهارم فنجان شکر قهوه‌ای، بستنی وانیلی و برگ نعناع نیاز دارید. هلوهای نصف شده را در سینی فر قرار دهید، رویه هلوها را شکر قهوه‌ای بپوشانید. هلوها را در فر بگذارید تا شکر رویه آن کاراملی شود.

هلوی برشته، دسر سالم

تکه‌های بلغور جو دوسر کره بادام زمینی

این مورد یکی از محبوب‌ترین دسرهای سالم محسوب می‌شود که از همه آنچه در یک دسر می‌خواهید برخوردار است: طعم شیرین غیرقابل‌مقاومت کره بادام زمینی، بافت جویدنی و کمی شکلات بر روی تکه‌ها. این تکه‌های بلغور جو دسر مانند کوکی‌های معروف هستند اما ساده‌تر و سالم‌ترند. مواد لازم برای تهیه آن شامل یک فنجان کره بادام زمینی خامه‌ای، یک‌دوم فنجان عسل، چهار فنجان جو دوسر، یک دوم قاشق چای‌خوری نمک، یک‌دوم قاشق چای‌خوری دارچین و یک‌چهارم فنجان شکلات چیپسی می‌شوند.

تکه‌های بلغور جو دوسر کره بادام زمینی

موز با پوشش شکلاتی

این یک دسر سالم محبوب است که طعم بسیار دلچسبی نیز دارد. ترکیب موز و شکلات همیشه خوشمزه می‌شود. برای تهیه این دسر، به دو عدد موز رسیده متوسط، یک و نیم فنجان چیپس شکلت تلخ، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل تصفیه‌شده و یک پیمانه نمک نیاز دارید. برای روی تکه‌های موز و شکلات نیز می‌توانید از بادام زمینی خردشده، پسته له‌شده و سایر خلال‌های طبیعی استفاده کنید.

موز با پوشش شکلاتی

خمیر کوکی نخودچی

اگر خمیر کوکی دوست دارید و نگران ناسالم بودن آن هستید، این خمیر کوکی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. اگرچه در آن از کره و شکر استفاده می‌شود اما مقدار این مواد کمتر از مقدار آن‌ها در سایر خمیرهای کوکی است. مواد لازم برای تهیه خمیر کوکی نخودچی عبارت‌اند از: یک فنجان نخود کنسروشده، چهار قاشق غذاخوری کره، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، دو قاشق چای‌خوری عصاره وانیل، دو قاشق غذاخوری شربت افرا، دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای، یک‌چهارم قاشق غذاخوری بیکینگ پودر، شش قاشق غذاخوری آرد بادام یا آرد همه‌منظوره، یک‌سوم فنجان چیپس شکلات تلخ.

خمیر کوکی نخودچی

پودینگ شکلاتی سالم

اگر به دنبال یک دسر شکلاتی سالم برای زمانی هستید که هوس شکلات می‌کنید این گزینه یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. طعم این پودینگ کاملا شبیه طعم پودینگ شکلاتی تلخ است اما تنها شامل ماست یونانی، پودر کاکائو تلخ و شربت افرا می‌شود. علاوه بر این، درست کردن آن فقط به دو دقیقه زمان نیاز دارد. مواد لازم برای تهیه این پودینگ شکلاتی سالم شامل دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو تلخ، یک‌دوم فنجان ماست یونانی پرچرب و یک و نیم قاشق غذاخوری شربت افرا می‌شوند.

پودینگ شکلاتی سالم

پیشنهاد مطالعه: مطلب علائمی در پاها که می‌توانند جان شما را نجات دهند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…