واویشکا با سنگدان مرغ به روش گیلانی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحقیقات انجام شده نشان داده در سنگدان مرغ مقادیر بالایی از آهن وجود دارد و افرادی که دچار کم‌خونی هستند می‌توانند از سنگدان مرغ در برنامه غذایی خود استفاده کنند و همچنین برای ریزش مو نیز گزینه بسیار خوبی است.

واویشکا با سنگدان مرغ یکی از خوراک‌های مقوی و راحت و بسیار مقرون به صرفه و خوشمزه است. سنگدان مرغ یکی از بخش‌های بسیار با ارزش و دارای پروتئین در مرغ است که کمتر به آن توجه می‌شود و بیشتر مردم از آن دوری می‌کنند، در صورتی که برای تقویت بدن گزینه بسیار خوبی است. می‌توانید سنگدان را به صورت خردشده و بسته‌بندی آماده از بیرون خریداری کنید. یکی از فواید بسیار مهم سنگدان، مبارزه با کم خونی است. با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه واویشکا با سنگدان مرغ

  • سنگدان مرغ ۲۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • آب به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

واویشکا با سنگدان مرغ

طرز تهیه واویشکا با سنگدان مرغ

مرحله اول

ابتدا باید یک پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید. سپس داخل تابه بدون افزودن روغن پیاز را کمی تفت دهید تا نرم شود. سپس روغن و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی پیاز طلایی شود. اگر زمان برای تهیه یپاز داغ ندارید می‌توانید از پیاز داغ حاضری استفاده کنید.

مرحله دوم

سنگدان خرد و شسته‌شده را به همراه پیازها تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. سپس سیر را پوست بگیرید و به آن اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. در ادامه باید رب را اضافه کنید و سرخ کنید تا بوی خامی آن گرفته شود. می‌توانید به دلخواه ۱ قاشق غذاخوری رب بریزید، ولی اگر دوست دارید خوراک شما قرمزتر باشد ۲ قاشق غذاخوری رب بزنید.

مطلب پیشنهادی:  تجربه اقامت رویایی در کشتی‌های کروز!

مرحله سوم

در ادامه باید کمی نمک بریزید و در انتها ۱ لیوان آب روی واویشکا با سنگدان بریزید و در تابه را بگذارید و شعله را زیاد و صبر کنید تا به جوش بیاید. بعد شعله را کم کرده و حدود ۱ الی ۱.۵ ساعت زمان دهید تا سنگدان بپزد و روغن بیندازد. اگر حین پخت آب آن تمام شد و سنگدان نیم‌پخت بود، می‌توانید دوباره آب بریزید و وقتی سس غلیظ شد از روی حرارت بردارید و به همراه کته میل کنید.

نکات کلیدی در تهیه واویشکا با سنگدان مرغ

  • به دلخواه می‌توانید به مواد کمی فلفل دلمه یا قارچ خردشده نیز اضافه کنید.
  • افزودن سیر دلخواه است ولی باعث خوش‌عطر شدن غذا می‌شود.
  • می‌توانید به‌جای رب از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.

واویشکا با سنگدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

5 روش سفید کردن دندان در خانه

روش سفید کردن دندان در خانه به شما کمک خواهد کرد تا در عین آسانی،جذابیت و زیبایی بیشتری دا…