وسایل تزیینی دست ساز در خانه بسازید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فقط زمانی را تصور کنید که مهمان‌هایتان از شما می‌پرسند وسایل دکوراتیو خانه خود را از کجا خریده‌اید و شما قرار است پاسخ دهید؛ آن‌ها وسایل تزیینی دست ساز خودتان هستند.

کارهای هنری خلاقانه در خانه به شما کمک می‌کنند تا دکوراسیون خود را بدون هزینه‌های اضافه، تغییر دهید و رنگ لعاب تازه‌ای به فضای خانه خود ببخشید. در این مطلب از دلتامگ به بیان ایده های ساخت وسایل تزیینی دست ساز می‌پردازیم تا با ابزار و وسایل موجود در خانه و فقط در چند روز، زیبایی و تنوع بیافرینید.

ایده های ساخت وسایل تزیینی دست ساز

وسایل تزیینی دست ساز در انواع و کاربردهای مختلفی ساخته می‌شوند، از قاب عکس‌ گرفته تا شیرینی خوری پایه‌دار. در ادامه به توضیح ایده‌های، برای آموزش ساخت وسایل دست ساز منزل می‌پردازیم.

ساخت قاب عکس با استفاده از تکه‌های خرد شده CD

با استفاده از مقواهای مخصوص ماکت یا هر مقوای محکم دیگری، الگوی یک قاب عکس را برش دهید. سپس اطراف قاب را چسب بزنید و بعد مثل آینه کاری، تکه‌های خرد شده سی دی CD را بچسبانید. شما می‌توانید از این شیوه برای قاب بندی هر تابلو یا آینه‌ای استفاده کنید و سپس آن را روی دیوار یا بالای تختتان بچسبانید. در ضمن برای ساخت قاب عکس نیاز نیست که فقط از مقوا استفاده کنید شما می‌توانید صفحات چوبی هم به‌کار ببرید. اول آن‌ها را رنگ کنید سپس تکه‌های خرد شده سی دی را رویشان بچسبانید.

ایده های ساخت وسایل تزیینی دست ساز

ساخت شلف و قفسه با قاب‌های قدیمی از ایده های ساخت وسایل تزیینی دست ساز

چند قاب یا همان فریم قدیمی پیدا کنید. می‌تواند فریم یک تابلو یا قاب عکس باشد، سپس لبه‌های آن را محکم کنید و به رنگ دلخواهتان، رنگش کنید. بعد با چوب یک قفسه در ابعادِ قاب ایجاد کنید و قاب را روی قفسه بچسبانید. به این ترتیب شما یک شلف دیواری به عنوان وسایل تزیینی دست ساز ساخته‌اید. می‌توانید قفسه‌ ها را روی دیوار بزنید و در آن، هر چیزی را به روش جالب و منحصر به فرد، به نمایش بگذارید.

ایده های ساخت وسایل تزیینی دست ساز

استفاده از چهارپایه برای گذاشتن وسایل پرکاربرد و دم دستی

اگر یک چهار پایه کوچک چوبی که کمی قدیمی شده و رنگ و رویش رفته است، دارید؛ ابتدا آن را به رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کنید. سپس وارونه‌اش کنید به شکلی که سرش روی زمین باشد. بعد کیف‌ها و پاکت‌های پارچه‌ای در رنگ‌های دلخواهتان بدوزید و به پایه و نرده‌های آن ببندید. حتی می‌توانید چند چرخ هم به زیر این سه پایه‌ی وارونه وصل کنید تا جابه‌جایی آن هم راحت‌تر شود.

مطلب پیشنهادی:  اصول سبک بوهو در دکوراسیون + ویدئو

استفاده از چهارپایه برای گذاشتن وسایل پرکاربرد و دم دستی

ساخت طرح پروانه با استفاده از قوطی‌های نوشیدنی

برای ساخت وسایل تزیینی دست ساز مثل پروانه‌های کوچک که روی دیوار یا کمدتان بچسبانید می‌توانید از قوطی یک نوشیدنی مثل دلستر استفاده کنید. برای این کار ابتدا سر و ته قوطی را ببرید. سپس آن را باز کنید تا مثل یک ورقه شود. در مرحله بعد طرح مورد نظر خود مثل پروانه را با ماژیک روی آن بکشید و بعد دوربری کنید. وقتی طرح مورد نظرتان را بریدید آن را با ماژیک رنگ کنید.

ساخت طرح پروانه با استفاده از قوطی‌های نوشیدنی

قاب‌های زیبا با لوله‌های پی وی سی PVC از ایده های ساخت وسایل تزیینی دست ساز

شما می‌توانید با استفاده از لوله‌های پی وی سی PVC در قطرها و ارتفاع‌های مختلف، یک قاب زیبا و تزیینی بسازید. ابتدا یک جعبه که از نظر شما ابعاد مناسبی دارد، بردارید. سپس لوله‌های PVC را که بریده‌اید را دور قاب بچینید و به هم بچسبانید. دقت کنید که لوله‌ها نباید به جعبه بچسبند چون جعبه فقط نقش الگو را دارد تا قطعات لوله‌ای به شکل یک قاب مستطیلی و دراندازه آن جعبه، درآیند.

قاب‌های زیبا با لوله‌های پی وی سی PVC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…