هرگز آینه‌ها را اینگونه نصب نکنید!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آینه‌ها در ایجاد یک دکور شیک و مدرن نقش بسزایی دارند. طراحان داخلی از آینه‌ها برای بزرگ‌تر، روشن‌تر و زیباتر نشان دادن فضا نهایت استفاده را می‌برند.
نکات نصب آینه در دکور منزل

آینه‌ها یک عنصر دکوراتیو ساده و مقرون‌به‌صرفه با مزایای بسیار هستند. استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی نه تنها اتاق را جادارتر نشان می‌دهد و نور طبیعی را در فضا پخش می‌کند، بلکه جان تازه‌ای به فضا می‌بخشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات نصب آینه در دکور منزل می‌پردازیم.

نکات نصب آینه در دکور منزل

اگر می‌خواهید با صرف کمترین هزینه جلوه‌ای منحصر‌به‌فرد به خانه‌ی خود ببخشید، آینه‌ها می‌توانند گزینه‌ ایده‌آلی باشند، اما تا زمانی که اصول نصب و جانمایی آن‌ها را رعایت کنید. در غیر این صورت، به نتیجه‌ای که انتظارش را دارید، نخواهید رسید.

بی‌سلیقگی در استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق خواب

نصب آینه در اتاق خواب واقعا به ترجیحات فردی بستگی دارد. از نقطه نظر طراحی، قرار دادن یک آینه مستقیما در مقابل تختخواب، به طوری که بتوانید بلافاصله قبل و بعد از بیدار شدن از خواب خود را ببینید، ایده‌ خوبی نیست. چون تختخواب جایی است که باید در آن احساس آرامش کنید و نصب آینه در مقابل آن باعث حواس‌پرتی می‌شود. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب برای گیاهان آپارتمانی در خانه گلدان بسازید سر بزنید.

نکات نصب آینه در دکور منزل

نصب آینه در هر نقطه‌ای از خانه بدون برنامه‌ریزی از نکات نصب آینه در دکور منزل

مهم‌ترین کاری که باید هنگام استفاده از آینه در دکوراسیون انجام دهید، تعیین محل نصب آن است. وجود آینه به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو می‌تواند به‌راحتی فضای خالی روی دیوار را پر کند. اما باید در استفاده از آن دقت و خلاقیت به خرج دهید تا در نهایت اتاق زیباتری داشته باشید. برای اینکه مطمئن شوید آینه را در جای درستی قرار داده‌اید، بهتر است به داخل آن نگاهی بیندازید. نباید آینه را در جایی نصب کنید که منعکس‌کننده تصویر نامطلوبی از اتاق باشد. اگر می‌خواهید خواب خوب و راحتی داشته باشید، آینه را روبه‌روی تخت نگذارید.

نکات نصب آینه در دکور منزل

قرار دادن آینه در مقابل نور مستقیم خورشید از نکات نصب آینه در دکور منزل

حتی اگر از آینه برای انعکاس نور به داخل خانه استفاده می‌کنید، نباید آن را مستقیما مقابل نور خورشید قرار دهید. اگر آینه‌ای دارید که دائما با نور خورشید در تماس است، آن را بردارید و در نقطه‌ای از خانه قرار دهید که در معرض نور مستقیم خورشید نباشد، اما همچنان بتواند نور را از زاویه‌ی مناسب دریافت کرده و به درون اتاق منعکس کند. قرار دادن آینه‌ها در چنین دماهای بالایی می‌تواند باعث کدر شدن آن‌ها‌ شده و کیفیت آن‌ها را در بازتابش نور کاهش دهد.

قرار دادن آینه در مقابل نور مستقیم خورشید

مواجهه‌ بیش از حد با رطوبت در آشپزخانه و حمام از نکات نصب آینه در دکور منزل

آینه‌ها زیبایی آشپزخانه را دو چندان می‌کنند و مطمئنا باید در هر حمامی وجود داشته باشد. با این حال، قرار دادن آینه در نقاط مرطوب خانه می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های سیاه روی آن شود. در عین حال، وجود رطوبت بین آینه و دیوار لکه‌های تیره در پشت آینه و سطح دیوار ایجاد می‌کند. پس قبل از استفاده از آینه در دکوراسیون درباره‌ی مناسب بودن محل نصب آن فکر کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با این ترفندها وسایل قدیمی منزل را نو کنید سر بزنید.

قرار دادن آینه روی بیش از دو دیوار

حتما شنیده‌اید که استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی باعث می‌شود اتاق وسیع‌تر به نظر برسد. اما نباید این تصور را داشته باشید که با نصب آینه روی هر چهار دیوار اتاق بتوانید اندازه‌ی فضا را چهار برابر بزرگتر نشان دهید. این کار نه تنها هیچ فایده‌ای ندارد، بلکه باعث شلوغ شدن دیوارها می‌شود و در بیننده احساس ناخوشایندی ایجاد می‌کند. به‌عنوان یک قانون کلی، می‌توانید حداکثر روی دو دیوار آینه نصب کنید.

قرار دادن آینه روی بیش از دو دیوار

پیشنهاد مطالعه: مطلب تنها با یک کار آشپزخانه را لوکس کنید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۰۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…