4 روش از بین بردن لکه چربی روی اجاق گاز

0
22
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به تمیزی گاز اهمیت بسیاری می‌دهید و برای پاک کردن چربی‌های سخت انواع روش‌ها را استفاده کرده‌اید و نتیجه نگرفه‌اید، تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.
پاک کردن لکه چربی روی گاز

وجود یک اجاق گاز کثیف همیشه باعث می‌شود که زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما به چشم نیاید. احتمالاً بارها برای شما پیش آمده که از پاک کردن لکه چربی روی گاز خسته شده‌اید و به دنبال پاک کننده قوی چربی گاز هستید و از مواد شوینده متفاوتی نیز استفاده کرده‌اید اما به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید. با دلتامگ همراه باشید تا راه‌های ساده تمیز کردن اجاق گاز را به شما آموزش دهیم.

پاک کردن لکه چربی روی گاز

چنانچه با مشکل پاک کردن لکه چربی روی گاز مواجه هستید، و نمی‌دانید چگونه میلیه های چدنی گاز را تمیز کنیم؟ در ادامه می‌خواهیم ساده‌ترین ترفندهای تمیز کردن اجاق‌ گاز لعابی، استیل و شیشه‌ای را برای شما شرح دهیم.

پاک کردن لکه چربی روی گاز

پاک کردن لکه چربی روی گاز با چند ترکیب ساده

شما می‌توانید با استفاده از چند موادی که در دسترس همه ما وجود دارد، لکه‌های چربی را به راحتی از سطه گاز تمیز کنید.

آب و صابون

در دسترس‌ترین ماده‌ای که در هر خانه‌ای قرار دارد،  آب و صابون  است. برای استفاده از این روش شما می‌توانید با استفاده از یک پارچه نم‌دار و کمی صابون سطح گاز و میله‌ها را تمیز و براق کنید. این روش برای چربی‌هایی که تازه هستند کاربرد دارد.

آب و سرکه سفید

سرکه به دلیل  اسیدیته‌ خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و به رفع چربی‌ها کمک می‌کند. شما می‌توانید سرکه و آب را به نسبت ۱ به ۲ در یک اسپری بریزید و به سطوح مختلف گاز اسپری کنید و بعد از چند دقیقه آن را پاک کنید.

استفاده از روغن گیاهی برای پاک کردن لکه چربی روی گاز

 گاهی بهتر است برای مقابله با چربی‌ با ترکیباتی از جنس خودشان آن‌ها را پاک کنیم. روغن آقتابگردان و روغن زیتون بهترین انتخاب است؛ فقط کافی است کمی از این روغن گیاهی را روس سطح گاز اسپری کنید و با یک دستمال نخی آن را برق بیاندازید.

پاک کردن لکه چربی روی گاز

تمیز کردن گاز با جوش شیرین و لیموترش برای لکه های سخت

بهترین روش برای پاک کردن چربی‌ های سخت گاز، استفاده از جوش شیرین است؛ برای پاک کردن گاز با این روش کمی جوش شیرین روی سطوح اجاق گاز بپاشید، و یک لیموترش را برش دهید و روی جوش شیرین بریزید. بعد از چند دقیقه استراحت با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید. این ترکیب برای تمیز کردن شیشه‌ داخلی فر هم نیز بسیار مناسب است.

مطلب پیشنهادی:  نقش اعتماد اجتماعی در سلامت روان اعضای جامعه

پاک کردن لکه چربی روی گاز استیل

برای اینکه اجاق گاز استیل‌ مثل روز اول براق شود، کافی است به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا یک پیمانه جوش شیرین را با چند قاشق آب خلوط کنید تا خمیر نرمی به وجود آید، سپس تمام قسمت‌ها را با این خمیر پوشش دهید. بعد از ۱۰ دقیقه کمی سرکه روی خمیر اسپری کنید و بسته به ضخامت لکه ۱ تا ۸ ساعت صبر کنید. در نهایت با اسکاج و مایع ظرفشویی لکه را پاک کنید.

پاک کردن لکه چربی روی گاز

بهترین روش تمیز کردن چدن گاز شیشه‌ای

با توجه به اینکه اجاق گازهای صفحه‌ای اغلب ازجنس شیشه هستند، برای پاک کردن رسوب چربی و لکه‌های غذا از روی این صفحات شیشه‌ای می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

تمام سطح اجاق گاز را با جوش شیرین بپوشانید و با چند حوله خیس روی سطح را به طور کامل پوشش دهید. بعد از نیم ساعت با همان حوله‌ لکه‌ها را پاک کنید. در صورتی که رسوبات سرسختی کردند می‌توانید آن را با کاردک بتراشید. در نهایت با کشیدن یک دستمال روی صفحه‌ای شیشه‌ای، کار تمیز کردن اجاق گاز را تمام کنید.

نحوه شستن چدن گاز، میله ها

داخل سینک ظرفشوییرا با  آب داغ پر کنید و مایع ظرفشویی را به آن اضافه کنید، صفحات چدن، شعله‌ها، و دکمه‌های کنترل را جدا کنید و در محلول بندازید. در نهایت با اسکاچ، سطح وسایل را بسابید؛ اگر به این دسته از مطالب خانه داری علاقه دارید، 3 روش برای از بین بردن زردی وسایل برقی را در این مطلب بخوانید.

نکات مهم قبل از تميز كردن اجاق گاز لعابي مشکی

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گاز بهتر است قبل از تست هر یک از این مواد، ابتدا دفترچه گاز را مطالعه کنید و متناسب با جنس گاز، بهترین پاک کننده چربی را انتخاب کنید؛ همچنین قبل از پاک کردن لکه چربی روی گاز، اجازه دهید تا به طور کامل گاز خنک شود و بعد از محلول پاک کننده چربی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

احساس خجالت چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

یکی از خاطرات خود را به خاطر بیاورید که باعث خجالت شما شده حتی ممکن است زمان زیادی از این …