دالان بهشت در میان جنگل ابر شاهرود

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جنگل ابر شاهرود فرصتی است تا بتوانید در آن سرشار از احساسات مختلف شوید. این مکان گردشگری دارای جاذبه‌های فراوانی است که بازدید از آن‌ها به هر مسافری پیشنهاد می‌شود.
جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر کجاست؟ جنگل ابر شاهرود صفای خاصی دارد و شما را به معنای واقعی پیوند میان زمین و آسمان می‌رساند. ایران، کشور چهار فصل، جاذبه‌های فراوان بسیار زیادی دارد. جاذبه‌های دیدنی می‌توانند هوش از سر هر فردی ببرند. اگر قصد دارید سفر به یکی از جاذبه‌های طبیعی ایران را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از جنگل ابر را در اولویت قرار دهید.  هر چند در تمام فصول می‌توانید از این جنگل سرسبز دیدن کنید؛ اما بازدید در پاییز حسی دارد که هیچ‌وقت فرصت تجربه کردن آن در دیگر فصول را به دست نخواهید آورد. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

با جنگل ابر کجاست؟

ابتدا که وارد جنگل می‌شوید، شاهد ابرهای سفید و مخملی خواهید بود که تمام جنگل را فرا گرفته‌اند. در واقع ورود به این جنگل مانند قدم زدن در اقیانوسی از ابرها است. بی‌دلیل نیست که نام جنگل ابر روی این جاذبه قرار داده شده است. فصل پاییز این فرصت را برای شما به ارمغان می‌آورد تا بتوانید در جشنی که آسمان و زمین آن را مشترک برگزار کرده‌اند، حضور پیدا کنید.

محل قرارگیری این جنگل بین دو اقلیم مختلف است. یکی از این اقلیم‌ها کم‌فشار و دیگری پرفشار است. دشت ابر و منطقه ابر دو اقلیم ذکر شده را شامل می‌شوند. همچنین اگر به سلسله جبال البرز دقت کنید، متوجه خواهید شد جنگل ابر باریک‌ترین بخش را تشکیل داده است.

جنگل ابر

جنگل ابر شاهرود چه دیدنی‌هایی دارد؟

این جاذبه‌ها به گونه‌ای هستند که باعث دمیده شدن روح تازه در وجود افراد می‌شوند. اگر مشتاق هستید هر چه سریع‌تر با این دیدنی‌ها آشنا شوید، می‌توانید نگاهتان را به فهرست زیر بدهید:

آبشار آلوچال

اگر مسیرتان به قلب جنگل منتهی شد، حتما بازدید از آبشار آلوچال را در اولویت قرار دهید. البته آلوچال خود تشکیل‌شده از دو آبشار مختلف است که از فاصله مشخصی روی هم می‌ریزند. نتیجه این تلاقی، تشکیل یک آبشار بسیار بزرگ است. بعد از اینکه یک ساعت از زمان ارزشمند خود را به پیاده‌روی در جنگل ابر اختصاص دادید، می‌توانید نشانه‌هایی از این آبشار را ببینید.

اگر نشانه دقیق‌تری می‌خواهید باید بگوییم کافی است ۵۰ کیلومتر مسیر آسفالت و سپس ۹ کیلومتر مسیر شوسه را پشت سر بگذارید. بعد از پنج کیلومتر پیاده‌روی، آلوچال دقیقا روبه‌روی نگاه شما خواهد بود.

دالان بهشت

جنگل ابر شاهرود می‌تواند تکه‌ای از بهشت را به شما هدیه دهد. دالان بهشت همان هدیه منحصربه‌فرد بوده که با کمک درخت‌های درهم‌رفته شکل گرفته است. در واقع قبل از اینکه به آبشار آلوچال برسید، می‌توانید از بهشت زمینی بازدید کنید. اگر اهل ایرانگردی هستید، مطلب بهشتی رویایی در چند قدمی تهران را بخوانید.

قلعه ماران در جنگل ابر کجاست؟

در جنگل ابر جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی وجود دارند که برای بازدید از آن‌ها باید چند روزی وقت بگذارید. قلعه ماران از دیگر دیدنی‌ها است که حتما باید آن را در فهرست برنامه‌های خود قرار دهید. این قلعه دقیقا بالای کوه قرار گرفته است. برای اینکه بتوانید به این قلعه زیبا برسید، در ابتدا باید تجهیزات ضروری را تهیه کنید و سپس نهایت بهره را از راهنمایی‌های بومی ببرید.

قلعه ماران

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری سفری دلچسب به دره عشق را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. مجتبی ادیب زاده

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۴۸ ب٫ظ

    با سلام و تشکر مسیر ابشار الوچال در جنگل ابر شاهرود دارای شیب متوسط و زیاد است و پیمایش آن نیاز به آمادگی جسمانی و کفش مناسب دارد .
    “قلعه موران یا میران ” فقط از دور در جنگل ابر و به زیبایی دیده می‌شود و شاید نتوان آن ا جزو طبیعت جنگل ابر منظور نمود .
    راهنمای طبیعت‌گردی شاهرود مجتبی ادیب زاده

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۳۷ ب٫ظ

      ممنون که همراه مجله ما هستید جناب ادیب‌زاده. لطف کردید.🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۱۵ ق٫ظ

    واقعا زیباست

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…