معجزه چای سبز در درمان انواع سرطان

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احتمالا درباره خواص چای سبز در لاغری و تناسب اندام زیاد شنیده‌اید. درباره تاثیر این نوشیدنی در پیشگیری و درمان انواع سرطان چه می‌دانید؟
خواص چای سبز و سرطان

چای سبز یکی از معروف‌ترین نوشیدنی‌های سالم در جهان به شمار می‌رود. این چای حاوی ترکیبی به نام کاتچین است که فواید ثابت شده‌ای برای سلامتی بدن دارد. بیشتر این چای مفید را به فوایدی می‌شناسیم که در کاهش وزن و چربی‌سوزی دارد، اما خواص چای سبز به این‌ها محدود نمی‌شود. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به بررسی خواص چای سبز و سرطان همچنین تاثیر این نوشیدنی بر قندخون می‌پردازد.

نوشیدنی سلامتی

خواص چای سبز و سرطان چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

تقسیم‌ سلولی کنترل نشده و گسترش سلول‌های غیرطبیعی باعث سرطان می‌شوند. سرطان یکی از دلایل رایج مرگ‌ومیر در جهان به شمار می‌رود. آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند موجود در چای سبز ممکن است از طریق از بین بردن رادیکال‌های آزاد که منجر به آسیب‌اکسیداتیو به سلول‌ها و DNA می‌شوند، به مبارزه با سرطان کمک کند. در ادامه خواص چای سبز در درمان بعضی از سرطان‌ها آورده شده است.

چای سبز و سرطان سینه

در یک مطالعه نشان داده شد که اپی‌گالوکاتچین خطر ابتلا به سرطان سینه را تا ۱۹ درصد و احتمال بروز دوباره‌ آن را تا ۲۷ درصد کاهش می‌دهد. خواص ضدسرطانی چای سبز ممکن است به کاهش گسترش سرطان سینه و سطح گونه‌‌های فعال اکسیژن کمک کند. اپی‌گالوکاتچین فعالیت ژن‌های سرطان و تکثیر سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.

چای سبز و سرطان سینه

سرطان روده‌ بزرگ

چای سبز همچنین در کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده‌ بزرگ در افراد غیرسیگاری اثرگذار است. در یک مطالعه نشان داده شد که افزایش ۲ گرمی مصرف چای سبز باعث کاهش خطر ۱۲ درصدی ابتلا به سرطان روده‌ بزرگ شد. محققان در یک مطالعه‌ دیگر به این نتیجه رسیدند افرادی که به مدت شش ماه چای سبز نوشیدند، ۱۷ درصد کمتر در معرض سرطان‌ دستگاه گوارش قرار داشتند.

سیگاری‌ها با چای سبز سرطان ریه را دور بزنید!

نوشیدن دست‌کم سه فنجان چای سبز در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه را در افراد سیگاری کاهش دهد. اپی‌گالوکاتچین به متوقف شدن تکثیر سلول‌های سرطانی کمک کرده و سموم محیطی و عوامل سرطان‌زا را پاکسازی می‌کند.

سرطان پروستات

یک مطالعه نشان داد مردانی که چای سبز می‌نوشیدند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار گرفتند.

خواص چای سبز در کاهش قند خون

چای سبز مقاومت به انسولین و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

دیابت یکی از بیماری‌های رایج است که افراد را در هر سنی درگیر می‌کند. تخمین زده شده که تا سال ۲۰۴۵، تقریبا ۶۲۹ میلیون نفر تحت تاثیر این بیماری قرار می‌گیرند. افرادی که دچار بیماری دیابت هستند، قند خون بالاتری دارند، چون یا بدن آن‌ها نمی‌تواند انسولین کافی تولید کند (دیابت نوع ۱) یا دچار مقاومت به انسولین (دیابت نوع ۲) می‌شود.

اپی‌‌گالوکاتچین چای سبز احساس سیری را افزایش می‌دهد، به کاهش وزن کمک می‌کند، مقاومت به انسولین را بالا می‌برد و سطح قند خون را تنظیم می‌کند. بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده، مصرف سه فنجان چای سبز در روز می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۴ درصد کاهش دهد.

چای سبز و سلامتی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب سرماخورده‌اید؟ دور این ۹ غذا را خط بکشید را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۳۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۹ ق٫ظ

  4. عاطفه

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۱۶ ق٫ظ

    عالی بود مرسی.. من شخصا چون طعم چای سبز را دوست ندارم یک تکه کوچک لیمو عمانی هم اضافه میکنم وچای سبز را دم میکنم عطر خ خوبی میگیره.. شما هم امتحان کنیدحتما خوشتون میاد🤗

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۲ ق٫ظ

      مرسی عزیزم که نوشتید.🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…