چند مورد از دیدنی‌های نوشهر و چالوس در پاییز

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی چالوس و نوشهر از جمله پارک جنگلی سی‌سنگان و مرداب کندوچال می‌پردازیم.
جاهای دیدنی نوشهر

در این مطلب به معرفی جاذبه‌‌های گردشگری و  دیدنی‌های نوشهر و چالوس‌ می‌پردازیم. نوشهر و چالوس دو شهر توریستی در استان مازندران هستند که همه ساله و به‌خصوص در دو فصل ابتدایی سال گردشگران زیادی را به خود جذب‌ می‌کنند. با دلتامگ همراه باشید.

خرید ویلا در شمال

دیدنی‌های نوشهر و چالوس

در این مطلب از دلتامگ با جاهای دیدنی نوشهر و چالوس و قیمت خرید ویلا ساحلی و جنگلی در این شهرهای ساحلی آ شنا خواهید شد.

پارک جنگلی سی‌سنگان از دیدنی‌های نوشهر

مشهورترین جاذبه گردشگری در میان جاهای دیدنی نوشهر پارک جنگلی سی‌سنگان است. این منطقه جنگلی وسیع با مساحتی بالغ بر ششصد هکتار در جاده ساحلی مابین دو شهر نور و نوشهر قرار گرفته است. این پارک از بیشترین ذخیره درختچه‌‌های شمشاد در کل ایران برخوردار است. علاوه بر شمشاد درختان انبوه دیگری از قبیل توسکا، افرا، بلوط، انار، لیکلی و غیره نیز در این جنگل وجود دارند.

پارک جنگلی سی‌سنگان همچنین محل زندگی جانورانی نظیر گوزن مرال، گربه جنگلی، روباه، گراز، شوکا، خرس قهوه‌ای، پلنگ و شغال نیز هست. موقعیت جغرافیایی خاص جنگل سی‌سنگان باعث شده است تا تابستان‌‌های این منطقه به شدت شرجی باشد. در این فصل این پارک جنگلی مملو از حشرات مزاحم است. بنابراین سفر به این منطقه جنگلی در فصل‌‌های بهار و پاییز مناسب‌تر است.

خرید ویلا در نوشهر

تالاب ارواح از دیدنی‌های نوشهر

یکی دیگر از جاهای دیدنی نوشهر که از شهرت بسیار بالایی نیز برخوردار است تالاب ارواح است. این تالاب که مردم محلی به آن دریاچه ممرز‌ می‌گویند به دلیل فضای وهم‌انگیز و تا حدودی ترسناک خود از محبوبیت بالایی در بین گردشگران برخوردار است. تالاب ارواح در فاصله چهل و هفت کیلومتری نوشهر و در نزدیکی روستای صلاح‌الدین‌ کلا واقع شده است.

این تالاب حدود هفتصد متر طول و سیصد متر عرض دارد و محدوده اطراف آن از درختان ممرز و توسکا پوشیده شده است. جانورانی از قبیل روباه، گراز، سگ وحشی، وزغ و مار نیز در این منطقه زندگی‌ می‌کنند. فضای مه گرفته، سکوت سنگین و هولناک و تنه نصفه و نیمه درختان که از آب بیرون زده شرایطی را به این دریاچه بخشیده‌اند که هر گردشگری را در اولین دیدار تحت تاثیر قرار‌ می‌دهد.

دریاچه سد آویدر

نوشهر نیز مانند دیگر شهرهای مازندران تابستان‌‌هایی گرم و شرجی دارد. اما اگر‌ می‌خواهید از این هوای گرم و شرجی تابستان‌‌های نوشهر خلاص شوید گزینه بسیار مناسبی پیش روی شماست. دریاچه سد آویدر با قرارگیری در منطقه‌ای کوهستانی و به سبب دوری از دریا از رطوبت و درجه حرارت بسیار پایینی در فصل تابستان برخوردار است.

این دریاچه در فاصله سی کیلومتری با نوشهر واقع شده است و محدوده اطراف آن به شدت بکر و دست‌نخورده است. علاوه بر زیبایی‌‌های طبیعی این منطقه در پاییز، تفریحاتی نظیر اسب سواری، قایق سواری و دوچرخه سواری نیز در محدوده آن برای گردشگران فراهم شده است.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون فر

جاهای دیدنی نوشهر

پارک جنگلی چالوس

در صدر لیست جاهای دیدنی چالوس باید از پارک جنگلی این شهر نام برد. این پارک جنگلی که با نام جنگل فین نیز شناخته‌ می‌شود درست در حاشیه رودخانه چالوس و در حومه جنوبی این شهر واقع شده است. پارک جنگلی چالوس به دلیل نزدیکی به شهر تهران یکی از مقاصد گردشگری محبوب در بین ساکنان این شهر است. پایتخت‌نشینان (بدون در نظر گرفتن ترافیک)‌ می‌توانند در عرض کمتر از سه ساعت خود را به این منطقه جنگلی زیبا برسانند. البته ورود خودرو به این پارک جنگلی هزینه اندکی را نیز برای گردشگران به همراه خواهد داشت.

مرداب کندوچال از جاهای دیدنی چالوس

مرداب کندوچال نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی چالوس است که در دل جنگل فین واقع شده است. این مرداب در ماه اردیبهشت منظره‌ای شگفت‌انگیز، زیبا و مسحورکننده را به خود‌ می‌گیرد. گل‌‌های انبوه نیلوفر آبی که در این ماه بر سطح مرداب کندوچال‌ می‌رویند در کنار احاطه این مرداب توسط درختان جنگلی و گیاهان مردابی منظره‌ای را به کندوچال‌ می‌بخشند که هیچ گردشگری نباید تماشای آن را از دست دهد. مرداب کندوچال که در ارتفاع هفتصد متری از سطح دریا قرار گرفته است دارای مساحتی بالغ بر یک هکتار و عمقی حدود پنج متر است.

تله کابین نمک آبرود

در میان جاهای دیدنی چالوس هیچ نامی شناخته‌شده‌تر از تله کابین نمک آبرود نیست. این مجموعه تفریحی که روزانه بیش از هزار مسافر را در خود جابه‌جا‌ می‌کند دارای دو خط تله کابین است. پارک جنگلی نمک آبرود و تفرجگاه ساحلی این منطقه در پاییز از دیگر گزینه‌‌های گردشگران در این شهرک توریستی هستند.

قیمت خرید ویلا در نوشهر

در جدول زیر چند نمونه از آگهی‌های خرید ویلا در نوشهر آورده شده است. برای مشاهده آگهی‌های بیشتر خرید خانه در نوشهر می‌توانید به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.

نوع ملک

متراژ سال ساخت

قیمت خرید (تومان)

ویلای شهرکی – جنگلی

480 متر نوساز

23,000,000,000

ویلای جنگلی

300 متر 1 سال ساخت

12,000,000,000

قیمت خرید ویلا در چالوس

در جدول زیر چند نمونه از آگهی‌های خرید خانه در چالوس را آورده‌ایم.

نوع ملک

متراژ سال ساخت

قیمت خرید (تومان)

ویلای جنگلی

160 متر

نوساز

3,500,000,000

ویلای جنگلی

200 متر نوساز

5,000,000,000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

وزن روح انسان چقدر است؟!

در سال ۱۹۰۷، پزشکان اهل ماساچوست یک سری از آزمایش‌های غیرمعمول را کلید زدند. برای پاسخ داد…