این گیاه آپارتمانی همیشه سبز است

4
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معمولا گیاهان آپارتمانی به گونه‌ای هستند که در هر فضایی با هر سبک دکوراسیونی معجزه می‌کنند و زیبایی چشم گیری به آن می‌دهند.
گیاه همیشه سبز

وجود گیاه و گلدان در هر خانه فواید و مزایایی به همراه دارد که کم و بیش با آن آشنا هستید. رنگ سبز گیاهان هارمونی بسیار خوبی با فضا و دکوراسیون داخلی خانه ایجاد می‌کند. در این مطلب از دلتا به معرفی گیاهان آپارتمانی همیشه سبز می‌پردازیم.

گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

این گیاهان در طول چهار فصل سال تغییر ظاهری زیادی ندارند و در مقابل گرما، سرما و کم آبی مقاوم هستند. در ادامه با این گیاهان آشنا شوید.

آگلونما

این گیاه در زمره گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان قرار می‌گیرد. ظاهر زیبای آگلونما به خاطر ساقه کوتاه و برگ‌های نیزه‌ای شکلی است که طول آن‌ها به ۲۵-۳۰ سانتی‌متر هم می‌رسد. این گیاه مقاومت عجیبی به سایه و خشکی دارد که از این‌رو می‌تواند در دسته گیاهان همیشه سبز مقاوم هم قرار بگیرد.

برگ انجیری از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

گیاه برگ انجیری یا پنیر سوئیسی با برگ‌های بسیار پهن و بریدگی عمیقی که در آن‌ها مشاهده می‌شود، یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز دلربایی است که می‌توانید در فضای منزل خود پرورش دهید. گیاه برگ انجیری جزو گیاهان همیشه سبز رونده (بالا رونده) به‌حساب می‌آید که اندازه نسبتا بزرگی دارد و از آن برای تقسیم کردن اتاق‌ها و ایجاد فضاهای خصوصی در ادارات و منازل استفاده می‌شود.

گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

بگونیا

این گیاه برای نگهداری در فضای داخل خانه گزینه بسیار خوبی است. اغلب افراد از بگونیا به‌عنوان گیاه یک ساله نام می‌برند، علت این است که نگهداری از این گیاه کمی حساس است و اغلب به دلیل نگهداری ناصحیح بیشتر از یک سال دوام نمی‌آورند. بیش از ۲۰۰۰ گونه متفاوت از بگونیا در حال حاضر شناخته شده است.

مطلب پیشنهادی:  این گیاهان زیبایی بی‌نظیری به خانه شما می‌دهند

گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی همیشه سبز سانسوریا است که به خاطر زیبایی و فوایدی که دارد جزو گیاهان آپارتمانی گران قیمت به حساب می‌آید. البته سانسوریا دارای کیفیت‌های متفاوتی است که می‌تواند در قیمت این گیاه نقش به‌سزایی داشته باشد. سانسوریا یکی از گیاهانی است که ناسا برای تصفیه هوای فضاپیماهای خود از آن استفاده می‌کند.

سانسوریا

پتوس

این گیاه یکی از گیاهان چهار فصل باغچه‌ای است که در فضای داخلی منزل هم بسیار زیبا جلوه می‌کند. این گیاه همیشه سبز بالارونده به دور میله یا ستون نمی‌چسبد اما با مسیر دهی درست می‌تواند فضای بسیار زیادی را متعلق به خود کند. ممکن است ریشه گیاه با نوک آن چندین متر فاصله داشته باشد.

سانسوریا

دراسنا از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی با ظاهری متفاوت هستید، دراسنا بهترین گزینه است. این گیاه به دلیل داشتن برگ‌های سبز تیره و بزرگ و نوک تیز به درخت اژدها معروف است که در دسته گیاهان آپارتمانی همیشه سبز قرار می‌گیرد. دراسنا جزو گیاهان گلدانی مخصوص حیاط به‌شمار نمی‌رود اما مقاومتش در مقابل تغییرات دمایی بالا است که می‌توان آن را در زمره گیاهان همیشه سبز برای بالکن قلمداد کرد.

دراسنا

 

4 دیدگاه

  1. ناشناس

    18 آبان 1401 در 1:31 ق.ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      21 آبان 1401 در 9:11 ق.ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    18 آبان 1401 در 12:44 ب.ظ

  3. ناشناس

    18 آبان 1401 در 1:14 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…