درخشندگی پوست با این ترفندهای آرایشی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه ما با استفاده از ترفندهای ساده می‌توانیم به پوست صاف، درخشان و زیبایی دست پیدا کنیم.

درخشندگی پوست با ترفندهای آرایشی به شما کمک می‌کند آرایشی یک‌دست داشته باشید. همه ما با استفاده از ترفندهای ساده می‌توانیم به پوست صاف، درخشان و زیبایی دست پیدا کنیم. همراه دلتامگ باشید.

درخشندگی پوست با ترفندهای آرایشی

بخشی از این ترفندهای ساده به آماده‌سازی پوست قبل از شروع آرایش برمی‌گردند. درحالی که این ترفندها معمولا نادیده گرفته می‌شوند اما واقعا می‌توانند تفاوت‌های چشمگیری در یکدستی آرایش صورت و درخشندگی پوست ایجاد کنند.

با میست صورت شروع کنید

روند آماده‌سازی پوست صورت برای آرایش، باید با استفاده از میست مرطوب‌کننده مخصوص صورت شروع شود (بادی میست و بادی اسپلش نوعی رایحه یا عطر بر پایه آب است که به صورت قطرات بسیار ریز و غبار مانند روی تمام بدن به جز صورت اسپری می‌شود و علاوه بر خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی، رایحه‌ه‎ای جذاب و منحصر به خودتان را از شما ساطع خواهد کرد.) اگر از میست‌های آبرسان و باکیفیت‌تر استفاده کنید، می‌توانید نتیجه بهتری هم بگیرید.

ترفندهای آرایشی

از مرطوب‌کننده استفاده کنید

وقتی که میست صورت به درون پوست نفوذ کرد، باید از محصولات مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده یکی از راه‌های درخشندگی پوست با ترفندهای آرایشی است. از آنجایی که آرایش باید لایه‌لایه روی پوست صورت قرار بگیرد، بهتر است از یک مرطوب‌کننده سبک کمک بگیرید که سرعت جذب بالایی داشته باشد. البته مرطوب‌کننده باید متناسب با نوع پوست انتخاب شود تا بتواند سازگاری خوبی با پوست داشته باشد.

پوست صورت را کمی ماساژ بدهید

وقتی که استفاده از مرطوب‌کننده به پایان رسید، باید پوست صورت را کمی ماساژ بدهید تا گردش خون در بافت صورت تقویت شود و محصولات استفاده‌شده نیز بهتر جذب شوند. این کار به ارتقای درخشش پوست هم کمک می‌کند و همچنین مانع از کدرشدگی پوست می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  این روغن معجزه‌گر را حتما برای پوست خود تهیه کنید

گاهی اوقات هم بهتر است که بعد از ماساژ دادن پوست صورت، از یک لایه‌بردار ملایم برای جداسازی سلول‌های پوستی مرده از بافت صورت کمک بگیرید. بنابراین مرحله دیگر برای درخشندگی پوست با ترفندهای آرایشی استفاده از یک لایه‌بردار است.

از پرایمر استفاده کنید

وقتی که مراحل قبلی را به انجام رساندید، باید از پرایمر کمک بگیرید. پرایمر انتخاب‌شده هم باید با فونداسیون انتخاب‌شده سازگاری داشته باشد و با ویژگی‌های پوست هر فرد هم متناسب باشد.

بیشتر پرایمرهای سیلیکونی از قابلیت مات‌کنندگی و صاف‌کنندگی پوست برخوردار هستند و سازگاری خوبی هم با فونداسیون‌های سیلیکونی دارند.

افراد دارای پوست خشک که می‌خواهند پوست درخشان‌تر و شاداب‌تری داشته باشند، می‌توانند از پرایمرهای آبرسان یا هیدراتور کمک بگیرند که فرمولاسیون آنها اساسا برپایه آب طراحی شده است.

ترفندهای آرایشی

استفاده از فونداسیون را شروع کنید

حالا نوبت به استفاده از فونداسیون می‌رسد. اخرین مرحله از درخشندگی پوست با ترفندهای آرایشی استفاده از فونداسیون است. فونداسیون مایع باید با استفاده از براش آرایشی روی صورت پخش شود و بعد هم باید از اسفنج نمدار یا مرطوب برای یکدست‌سازی آن روی پوست صورت استفاده شود تا حالت یکپارچه و محوی پیدا کند.

اگر از فونداسیون پودری استفاده می‌کنید، در به‌کارگیری آن زیاده‌روی نکنید تا بافت صورت حالت طبیعی‌اش را از دست ندهد. فونداسیون‌های برپایه آب هم معمولا حالت درخشان و طبیعی پوست را حفظ می‌کنند اما ابتدا باید ببینید که پوست شما با کدام نوع از فونداسیون‌ها سازگاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

بهترین مسیرهای پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟

تهران شهری بزرگ و شلوغ است؛ اما در گوشه و کنار آن می‌توان جایی دنج و آرام برای خلوت‌کردن ی…