۳ نکته مهم درباره نرده و نقش آن در راه پله مدرن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
راه پله نقش مهمی در چیدمان و زیبایی خانه دارد.
راه پله مدرن

راه پله مدرن چه ویژگی‎هایی دارد؟ راه پله یکی از ارکان اصلی خانه است که می‎تواند زیبایی بی نظیری را برای خانه شما به ارمغان بیاورد. در حقیقت، راه پله بخشی از خانه است که از همان ابتدا توجه افراد را به خود جلب می‎کند و اکثر طراحان داخلی آن را اِلمان اصلی در طراحی ساختمان های مختلف می‎دانند.

عوامل متعددی در زیبایی راه پله‎ها نقش دارد، اما چیزی که حائز اهمیت است و تاثیر بسزایی در زیبایی راه پله ها دارد، انتخاب نرده است. در این گزارش به بررسی چند نمونه از نرده ها در راه پله های مدرن خواهیم پرداخت.

نرده های چوبی

نرده های چوبی جزو یکی از نمونه های بسیار زیبا و خاصی هستند که در راه پله ها استفاده می‎شوند. این نرده ها بسیار ظریف و زیبا هستند و چون از چوب در طراحی و ساخت آنها استفاده شده حس طبیعت و زیبایی های آن را در ما زنده نگه می‎دارد.

از نکات مهم دیگری که در انتخاب و خرید نرده های چوبی باید دقت کرد، رنگ و میزان براقی آن است. همان‎طور که در تصویر نیز مشاهده می‎کنید انتخاب صحیح رنگ چوب و ترکیب مناسب آن با رنگ پارکت و پنل های شیشه‎ای کناری، زیبایی غیر قابل وصفی را برای این فضا به وجود آورده است.

راه پله مدرن

پنل های میله ای

پنل‎های میله‎ای یکی دیگر از انواع پنل های جداکننده در راه پله ها است که در ایجاد فضایی متفاوت نقش عمده‎ای دارند.

این پنل‎های میله‎ای جنس های مختلفی دارند و برای استفاده در خانه‎هایی که دارای دکوراسیون مینیمالیستی یا مدرن هستند کارآیی بسیاری دارند.

راه پله مدرن

تناسب رنگی در راه پله مدرن

همان‎طور که در قسمت بالا نیز اشاره شد، توجه به تناسب رنگی بین پله، کف زمین و سایر ارکان راه پله از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر به تصویر زیر دقت کنید می‎بینید که با ایجاد هارمونی مناسب رنگی مابین پارکت و پله ها فضای بسیار مدرن و شکیلی به وجود آمده است.

رنگ این راه پله با رنگ کلی دکوراسیون همخوانی دارد و همان متریالی که برای کفپوش انتخاب شده برای پوشش پله ها نیز به کار رفته است. در این میان  اِلمانی که برجسته به نظر می‎آید نرده راه پله ها است که از ترکیب چوب و شیشه ساخته شده است.

نرده راه پله مدرن

برگرفته از سایت ساختمانچی

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…