سفیدآب پوست شما را از نابودی نجات می‌دهد

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها زیبایی پوست صورت به یکی از اولویت‌های افراد در زندگی روزمره تبدیل شده است. این را می‌توان از حجم فراوان تبلیغات مرتبط با محصولات آرایشی بهداشتی و اختراع انواع متدها، روش‌های درمانی و جوانسازی پوست مشاهده کرد.
لایه برداری پوست با سفیدآب

لایه برداری پوست با سفیدآب شاید همان راز زیبایی پوست شفاف و شاداب گذشتگان‌مان باشد. سفید آب یا همون روشور سنتی، از قدیم به عنوان یه تمیز کننده پوست و لایه‌بردار قوی در زمان استحمام مورد استفاده قرار می‌گرفت. این لایه‌بردار که به شکل توپ‌های سفید رنگ (تقریبا به اندازه گردو)، در گذشته‌ها جزو اقلام هفتگانه آرایش یعنی سرخاب، سرمه، وسمه، حنا، غالیه و زرک بوده است. سرخاب سفیداب هم که برای آرایش کردن کاربرد دارد از همین‌جا نشات گرفته است. همراه دلتامگ باشید.

لایه برداری پوست با سفیدآب

سفیدآب کاربردهای بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کاربرد سفید آب

  • لایه‌بردار طبیعی
  • محو کردن جای جوش
  • اسکراب و رفع مشکل پوست مرغی
  • از بین برنده سیاهی آرنج، زانو، زیربغل
  • کاهش دهنده تعریق
  • از بین برنده جوش های سرسیاه
  • روشن کننده پوست
  • رفع التهابات پس از اصلاح

انواع لایه برداری پوست با سفیدآب

با پودر کردن سفیدآب و ترکیب کردن آن با مواد دیگر، می‌توانید انواع مختلفی از ماسک‌ها را تهیه نمایید. فقط باید توجه داشته باشید که در مصرف ماسک‌های سفیدآب، به خصوص روی پوست صورت زیاده‌روی نکنید. به طور کلی یک تا دو بار در ماه برای استفاده از این ماسک کافی است. چرا که بیشتر از این تعداد دفعات، ممکن است خشکی پوست و حساس شدن آن را به همراه داشته باشد. اگر هم داخل حمام از سفیدآب استفاده می‌کنید، کیسه کشیدن را فراموش کنید و در عوض از لیف نرم کمک بگیرید.

لایه‌برداری با سفید آب، شیر و آرد برنج (مناسب پوست‌های چرب)

برای لایه برداری پوست با سفیدآب لازم است سفیدآب رو بتراشید یا رنده کنید یا حتی می‌توانید از وسیله‌ای مانند گوشت‌کوب برای له و پودر کردن سفیدآب استفاده نمایید. سپس با آرد برنج و مقداری شیر کم چرب مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. توجه داشته باشید که خمیر به قدری رقیق نشود که بر روی پوست نماند.

لایه برداری پوست با سفیدآب و گلاب

برای تهیه این ماسک، همانند نمونه قبل سفیدآب را پودر و با کمی گلاب ترکیب کنید. می‌توانید سفیدآب را چند ساعت در گلاب قرار دهید تا خیس شده و به آسانی له شود. سپس این مخلوط را روی پوست قرار داده و به آرامی و به حالت دورانی ماساژ بدید. این ماسک به دلیل داشتن گلاب، باعث نرمی و لطافت پوست خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  روش‌های غلبه بر افکار منفی

لایه برداری پوست با سفیدآب

لایه‌برداری با سفید آب و روغن درخت چای

یکی دیگر از ماسک‌ها برای لایه برداری پوست با سفیدآب ماسک سفیدآب با روغن درخت چای است. برای تهیه این ماسک سفیدآب را پودر کرده و با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. در این ترکیب سفیدآب به عنوان لایه‌بردار عمل خواهد کرد و روغن درخت چای هم در کنترل‌کننده چربی پوست و از بین برنده جای جوش اثرگذار خواهد بود. بهتر است بدانید که سفیدآب برای منافذ پوست بسیار کارآمد است. فقط باید به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از روغن درخت چای باعث خشکی پوست خواهد شد.

لایه برداری پوست با سفیدآب، روغن زیتون و سدر (مناسب برای پوست خشک)

سفیدآب رو بتراشید و مقداری سدر و چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید تا قوام پیدا کند. از این ماسک عالی می‌توانید به عنوان مرطوب‌کننده، روشن‌کننده و لایه‌بردار پوست استفاده نمایید.

ماسک سفیدآب، زردچوبه و گلاب (مناسب برای روشن شدن پوست و رفع تیرگی ها)

همه مواد نام برده شده را به میزان یکسان با هم ترکیب کنید که به قوام برسد ( نه خیلی رقیق و نه خیلی سفت). در این ماسک، سفیدآب کار لایه‌برداری رو انجام خواهد داد و زردچوبه هم همانطور که مطلع هستید به عنوان روشن‌کننده پوست کاربرد دارد. گلاب هم علاوه بر اینکه یک مرطوب‌کننده طبیعی است؛ اجازه نمی‌دهد، پوستتان رنگ بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

طرز تهیه فرنی سه رنگ

دستور پخت فرنی سه رنگ بسیار ساده است. کافی است بعد از اینکه فرنی آماده شد آن را به سه قسمت…