با این کارها هرگز شکست نمی‌خورید!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انگیزه به معنای میل انجام به کار است. ممکن است ما انگیزه شغلی، احساسی یا عشق ورزی خود را از دست بدهیم و دیگر علاقه‌ ادامه دادن نداشته‌باشیم.
عوامل ایجاد انگیزه

چگونه باید جلوی بی‌انگیزه شدن را بگیریم؟‌ در گام اول برای اینکه از بی‌انگیزگی پیشگیری کنیم، باید بدانیم عوامل ایجاد انگیزه چه چیزهایی هستند؟ در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به این سوال‌ها پاسخ دهیم. همراهی شما باعث افتخار ماست.

عوامل ایجاد انگیزه

برای حفظ انگیزه در هر زمینه‌ای باید بدانیم چه چیزهایی باعث می‌شوند همیشه انگیزه داشته باشیم و چه چیزهایی باعث آسیب به این حس درونی می‌شوند؟ به همین خاطر است که شناخت عوامل ایجاد انگیزه بسیار مهم است.

نیاز به قدرت اولین عامل از عوامل ایجاد انگیزه

علم روانشناسی بین دو نوع قدرت تمایز قائل می‌شود. یکی از آن‌ها قدرت خودخواه و من محور است و دیگری قدرتی مفید و اجتماعی است. منظور از قدرت من محور، قدرتی است که فرد به تاثیرات کارهایش فکر نمی‌کند و به تاثیرات آن آگاه نیست. برای مثال قدرتی که افراد خودشیفته یا افراد دیکتاتور از خود نشان می‌دهند. منظور از قدرت مفید هم قدرتی است که فرد از آن برای تاثیرگذاری بر مردم برای بهتر شدن یا برای منافع مشترک استفاده می‌کند و لذت می‌‌برد، زیرا تاثیرات مثبتی دارد.

همین تعریف‌های ساده یکی از عوامل ایجاد کننده انگیزه بین مردم است. قدرت یک نیاز شیرین بین ماست، پس می‌تواند یک عامل انگیزه هم باشد. شما در رفتارهایتان کدام نوع قدرت را انتخاب می‌کنید؟

عوامل ایجاد انگیزه

نیاز به ارتباط

نیاز به ارتباط با افراد و روابط اجتماعی از بنیادی‌ترین نیازهای بشر است. ما ذاتا از ارتباط با دیگران لذت می‌بریم. برای مثال، کسانی که نیاز ارتباطی بالایی دارند، انگیزه دارند کارها را به همراه افرادی که دوستشان دارند انجام دهند و از انجام آن‌ها لذت ببرند.

هنگامی که ما برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کنیم، افرادی که تنها نیستند، ارتباطشان، به عاملی برای ایجاد انگیزه برای آن‌ها تبدیل می‌شود. درنهایت هنگامی که به آن هدف برسیم احساس خوبی خواهیم داشت. اعضای یک تیم بزرگ از حضور و ارتباط با یکدیگر انگیزه می‌گیرند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب مهم‌ترین انتظارات زنان در زندگی زناشویی چیست؟ سر بزنید.

نیاز به موفقیت از عوامل ایجاد انگیزه

افرادی که نیاز زیادی به موفقیت دارند، دوست دارند امتیازات خود را حفظ کنند. از نحوه عملکردشان بازخورد بگیرند، خواه این به معنای دستیابی به تعداد آن‌ها برای یک هدف سه ماهه باشد یا جمع آوری میلیون‌ها نفر برای یک موسسه خیریه. افرادی که در مسیر موفقیت هستند، پیوسته برای پیشرفت تلاش می‌کنند. آن‌ها یادگیرنده‌های بی‌امان هستند هر چقدر هم که امروز خوب باشند، از وضعیت موجود راضی نیستند. آن‌ها همیشه سعی می‌کنند بهتر عمل کنند.

عوامل ایجاد انگیزه

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نشانه‌ها می‌گوید پخته شده‌اید! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. فرییا

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۵۱ ق٫ظ

    سلام خیلی مفید بود. به خصوص برای دختر خانم ها.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  2. رضا

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۴۵ ب٫ظ

    سلام ادمین جان خسته نباشی مچکرم ازمطالب مفیدی ک توسایت قرارمیدی🙏🌹💖
    ومنی ک توجوونی هیچ انگیزه وامیدی ندارم😭

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۳۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…