قیمه ناری، یک لاپلوی ایرانی خوشمزه

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در فصل پاییز و زمستان که انار به وفور در بازار موجود است این پلو خوشمزه را با آب انار تازه خانگی تهیه کنید و از طعم ناب آن لذت ببرید.

طرز تهیه قیمه ناری بسیار ساده و خوشمزه است. قیمه ناری مهادی موش یا قیمه تهرانی از نام‌‌های این پلوی سنتی ایرانی است. این غذا یک لاپلو با عطر و طعم بی‌نظیر است و اگر یک بار آن را تهیه کنید، عاشق مزه آن خواهید شد. شما‌ می‌توانید این غذای خوشمزه و مجلسی را با گوشت گوسفندی ریزشده یا مرغ نیز تهیه کنید. اگر به دنبال غذای جدید ولی در عین حال خوشمزه و سنتی هستید این پلو را تست کنید. با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه قیمه ناری

  • برنج ۲ پیمانه
  • لپه ۳/۴ پیمانه
  • گوشت گوسفندی ۳۰۰ گرم
  • آب انار ملس ۱ لیتر
  • پیاز ۱ عدد
  • چوب دارچین به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه قیمه ناری

مرحله اول

ابتدا باید گوشت گوسفندی را بشویید و به صورت قیمه‌ای خیلی ریز خرد کنید. آب انار را‌ می‌توانید خودتان در منزل بگیرید یا از آبمیوه فروشی‌‌ها تهیه کنید. دقت کنید که آب انار شرکتی و بسته‌بندی برای تهیه این غذا مناسب نیست، زیرا زیادی شکر دارد و شیرین‌ می‌شود.

مرحله دوم

ابتدا باید لپه را ۱ ساعت خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. باید بوی زهم لپه را بگیرید. برای این کار لپه را داخل آب بریزید و زمانی که یک جوش زد از روی حرارت بردارید و آبکش کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا سبک شود.

مطلب پیشنهادی:  این گیاهان آپارتمانی برگ‌های رنگی دارند

مرحله سوم

در ادامه باید زردچوبه و روغن را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی سرخ شود. سپس گوشت و ادویه‌‌ها را اضافه کنید و کمی نمک نیز بزنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. بعد لپه را بریزید و در انتها ۱ عدد چوب دارچین را اضافه کنید و روی مواد کمی آب ریخته و بگذارید تا ۱ ساعت بپزد.

مرحله چهارم

آب انار را اضافه کنید و کمی هم بزنید و نیم ساعت بگذارید تا بجوشد. چوب دارچین را خارج کنید و برنج از قبل خیس شده را افزوده و بگذارید تا آب اضافه آن کشیده شود. کمی کره محلی اضافه کنید و اجازه دهید تا قیمه ناری بپزد و دم بکشد.

نکات کلیدی در تهیه قیمه ناری

آبی که به گوشت اضافه‌ می‌کنید نباید زیاد باشد، زیرا مجدد آب انار اضافه‌ می‌شود.

می‌توانید به صورت آبکش نیز این پلو را درست کنید.

با جوشاندن یک بار لپه و گرفتن کف روی آن بوی زهم لپه از بین‌ می‌رود.

قیمه ناری

یک نظر

  1. ناشناس

    22 بهمن 1402 در 7:03 ب.ظ

    عالی وبی نظیراست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

جلوگیری از پیری پوست تنها با یک ماده

خواص شی باتر برای پوست را همه افراد باید بشناسند. ویژگی‌هایی مانند داشتن میزان زیادی اسیده…