جذاب‌ترین نقاط نمک آبرود

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهرک توریستی نمک آبرود واقع در دوازده کیلومتری شهر چالوس یکی از قطب‌های گردشگری استان مازندران به شمار می‌رود.
جاهای دیدنی نمک آبرود

در این بخش از گردشگری مجله دلتا می‌خواهیم به معرفی جاهای دیدنی نمک آبرود و جاذبه‌های توریستی این منطقه بپردازیم. با ما همراه باشید.

تله کابین نمک آبرود

بدون تردید مهم‌ترین جاذبه گردشگری در میان جاهای دیدنی نمک آبرود تله کابین معروف این منطقه است. این تله کابین در حال حاضر محبوب‌ترین و پربازدیدترین تله کابین ایران به شمار‌ می‌رود که روزانه بالغ بر هزار نفر را جابه‌جا‌ می‌کند. این آب و هوای بسیار خنک باعث شده است تا قله مدوبن به یکی از مقاصد اصلی گردشگران شمال کشور در فصل تابستان تبدیل شود. گردشگران‌ می‌توانند از طریق تله کابین نمک آبرود در عرض پانزده دقیقه به قله مدوبن برسند.

تله کابین نمک آبرود

جذابیت تله کابین نمک آبرود

بدون شک جذابیت اصلی تله کابین نمک آبرود منظره شگفت‌انگیز و بی‌مانندی است که‌ می‌توان بر فراز آن شهر زیبای چالوس را دید. جنگل‌های سرسبز مازندران و دریای نیلگون خزر با تمام شکوه و زیبایی خود در برابر چشم‌های شما هستند. اگر سر بگردانید‌ می‌توانید در سوی دیگر کوه‌های سر به فلک کشیده البرز را نیز مشاهده کنید.

پارک جنگلی یکی از جاهای دیدنی نمک آبرود

از دیگر مناطق مهم نمک آبرود پارک جنگلی آن است. پارک جنگلی نمک آبرود با مساحتی بالغ بر دویست هکتار در مسیر خط یک تله کابین این شهرک توریستی واقع شده است. در این پارک جنگلی درختان مختلفی از قبیل توسکا، ملچ، افرا و به‌خصوص شمشاد قرار دارند. قدمت شمشادهای این منطقه جنگلی در بعضی از موارد به بیش از هفتصد سال‌ می‌رسد. پارک جنگلی نمک آبرود به سبب سرسبزی و آب‌وهوای دلپذیر خود یکی از مقاصد اصلی گردشگران محسوب‌ می‌شود.

پارک جنگلی نمک آبرود

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

این تفرجگاه ساحلی نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی نمک آبرود است. این منطقه ساحلی در حومه شمالی شهرک نمک آبرود واقع شده است و با امکانات گسترده خود همواره پذیرای گردشگران پرشماری است. سوییت‌های مبله، چایخانه‌های سنتی، کلبه‌های چوبی، آلاچیق‌ها و رستوران‌های پر تعداد از جمله امکانات رفاهی موجود در این تفرجگاه ساحلی هستند. گردشگران در بازدید از تفرجگاه ساحلی نمک آبرود همچنین‌ می‌توانند از تفریحاتی نظیر قایق‌سواری، اسب سواری، جت اسکی، و پیست دوچرخه سواری نیز بهره‌مند شوند.

زیپ لاین نمک آبرود

از جمله جالب‌ترین تفریحات و جاهای دیدنی نمک آبرود زیپ لاین این شهرک توریستی است. زیپ لاین تفریح نسبتا دلهره‌آوری است که در آن شما‌ می‌بایست روی قرقره‌ها در حالتی معلق در میان آسمان حرکت کنید. این تفریح جالب اگرچه کمی ترسناک اما کاملا ایمن و مطمئن‌ است. با توجه به اینکه این زیپ لاین بر فراز یک دره عمیق واقع شده است دلهره‌آور و ترسناک بودن آن نیز بیشتر به چشم می‌آید. اما مطمئن باشید با یک بار تجربه این تفریح هیجان‌انگیز ترستان‌ می‌ریزد و کمال لذت را از آن خواهید برد.

زیپ لاین نمک آبرود

پیست کارتینگ نمک آبرود

پیست کارتینگ نیز یکی دیگر از دیدنی‌های نمک آبرود است. این پیست در قسمت مخصوص بزرگسالان طولی معادل ششصد متر و در قسمت مخصوص نوجوانان طولی معادل دویست متر‌ دارد. در پیست نوجوانان حداکثر سرعت چهل کیلومتر بر ساعت و در پیست بزرگسالان این سرعت معادل هشتاد کیلومتر بر ساعت است. مدت زمان استفاده از این پیست تفریحی برای هر فرد شش دقیقه است. اگر به نقاط دیدنی مازندران علاقه دارید، آبشار گزو منحصربه‌فردترین آبشار مازندران را بخوانید.

شهربازی نمک آبرود

اگر در جمع خود کودک یا کودکانی دارید توصیه‌ می‌کنیم در بازدید از نمک آبرود حتما سری هم به شهربازی این منطقه بزنید. شهربازی مجهز نمک آبرود که برای استفاده از آن نیازی به سوار شدن در تله کابین هم نیست یک مجموعه تفریحی جذاب و مناسب برای کودکان و حتی بزرگسالان است. از جمله بازی‌های جذاب موجود در این مجموعه تفریحی‌ می‌توان از فریزبی، مری گوراند، بوستر، تاب زنجیری و ماشین تصادفی نام برد.

شهر بازی از جاهای دیدنی نمک آبرود

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردگشری سنگاچین، لذت پیاده‌روی در ساحلی بی‌نظیر را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۴۳ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…