ذرت مکزیکی را با روش ساده درست کنید

0
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ذرت مکزیکی با مواد و روش‌های بسیار متنوعی طبخ می‌شود. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی آمده، می‌توانید برای ۴ نفر ذرت مکزیکی تهیه کنید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی بسیار ساده است. ذرت مکزیکی یکی از میان‌وعده‌های خوشمزه و بسیار پرطرفدار در جهان است و همان‌طور که از نامش مشخص است به کشور مکزیک تعلق دارد. اگر می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ذرت مکزیکی تهیه کنید، کافی است مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ذرت مکزیکی

  • ذرت ۱ قوطی
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • کره ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا ۲ قاشق غذاخوری
  • سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و آویشن به اندازه کافی

طرز تهیه ذرت مکزیکی

مرحله اول

ابتدا در قابلمه‌ای کره را می‌ریزیم و روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا آب شود. سپس ذرت را اضافه می‌کنیم (اگر از کنسرو ذرت استفاده می‌کنید آب آن را جدا کنید و ذرت را در قابلمه بریزید). صبر می‌کنیم تا کمی نرم شود. بعد قارچ‌ها را با دستمال نم‌دار تمیز می‌کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی کمی درشت خرد می‌کنیم. قارچ‌ها را به ذرت اضافه می‌کنیم و حرارت را کم می‌کنیم.

طرز تهیه ذرت مکزیکی

مرحله دوم

برای تهیه ذرت مکزیکی خانگی، ذرت و قارچ را مرتب هم می‌زنیم. کمی آب لیموترش اضافه می‌کنیم تا رنگ قارچ‌ها تغییر نکند. در قابلمه را می‌گذاریم تا قارچ‌ها کمی نرم شوند. بعد از ۵ دقیقه به آن سر می‌زنیم. احتمال دارد قارچ‌ها آب انداخته باشند. حرارت را بیشتر می‌کنیم تا آب قارچ‌ها تبخیر شود. بعد حرارت را کم می‌کنیم و آویشن، فلفل سیاه و کمی نمک روی مواد می‌پاشیم. سس مایونز را هم می‌ریزیم و هم می‌زنیم تا با تمام مواد آغشته شود.

مطلب پیشنهادی:  آیا حیوانات هم گریه می‌کنند؟

مرحله سوم

سپس پنیر پیتزا را به ذرت اضافه می‌کنیم تا پنیر به تمام نقاط ذرت‌ها برسد. در قابلمه را می‌گذاریم و حرارت زیر قابلمه را خاموش می‌کنیم تا پنیر پیتزا در مواد ذوب و کشدار شود.

مرحله آخر از تهیه ذرت مکزیکی

می‌توانید کالباس نیز به این ترکیب اضافه یا سیب‌زمینی را سرخ و در کنار ذرت مکزیکی سرو کنید. پس از ۳ دقیقه در قابلمه را برمی‌داریم و ذرت مکزیکی داغ را در ظرف‌های مورد نظر می‌کشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…